تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
کد خبر : 71068

زاک دلار ، ارز دیجیتال متا در راه است؛ جاه طلبی زاکربرگ در دنیای رمز ارزها

زاک دلار ، ارز دیجیتال متا در راه است؛ جاه طلبی زاکربرگ در دنیای رمز ارزها

زاک دلار ، ارز دیجیتال متا در راه است؛ جاه طلبی زاکربرگ در دنیای رمز ارزهاکمپانی متا / Meta به زودی ارز دیجیتال خود را با نام زاک دلار / Zuck Bucks که برگرفته از نام مارک زاکربرگ است را عرضه خواهد کرد..

زاک دلار ، ارز دیجیتال متا در راه است؛ جاه طلبی زاکربرگ در دنیای رمز ارزها

کمپانی متا / Meta به زودی ارز دیجیتال خود را با نام زاک دلار / Zuck Bucks که برگرفته از نام مارک زاکربرگ است را عرضه خواهد کرد.

ارز دیجیتالی که کمپانی متا قصد ایجاد آن را دارد، نامش زاک دلار خواهد بود که از روی نام مارک زاکربرگ، بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل کمپانی متا برداشته شده است و اصلاً شبیه به ارزهای دیجیتالی که هم اکنون در بازار وجود دارد نخواهد بود. در عوض، این شرکت تمایل دارد تا توکن‌هایی را در داخل برنامه‌هایی تعبیه کند که کنترل مرکزی آن توسط خود کمپانی متا است؛ مانند توکن‌هایی که در اپلیکیشن‌های گیمینگ از آن استفاده می‌شود، همچون ارز روباکس / Robux که در بازی محبوب روبلاکس / Roblox وجود دارد. بازی روبلاکس توانسته از طریق ارز روباکس تجارت پر رونقی را برای خود مهیا کند و متا ممکن است سعی کند این موفقیت را در پلتفرم‌های خودش تکرار کند.

این اقدام کمپانی متا بدین معنا نخواهد بود که قصد دارد به طور کامل از محصولات بلاکچین فاصله بگیرد، زیرا این شرکت همچنین در حال بررسی انتشار و به اشتراک گذاری NFT ها در فیس بوک است. طبق گزارشی که توسط گاردین منتشر شده، متا قصد دارد یک پروژه آزمایشی را در اواسط ماه مه راه‌اندازی کند و مدت کوتاهی پس از آن، این کمپانی یک آزمایش را انجام خواهد داد که توسط آن به کاربران امکان عضویت در گروه فیس بوکی بر اساس مالکیت NFT و یا ایجاد آن می‌دهد. پیش از این روزنامه فایننشال تایمز در مورد برخی از برنامه‌های مربوط به NFT کمپانی متا برای فیس بوک و اینستاگرام گزارشی را منتشر کرد بود و زاکربرگ نیز در ماه مارس اعلام کرد که NFT ها به اینستاگرام خواهند آمد.

علاوه بر این، متا در حال بررسی ایجاد توکن‌های اجتماعی / Social Tokens یا توکن‌های شهرت / Reputation Tokens بوده که ممکن است به عنوان پاداش باشند، به عنوان مثال برای مشارکت‌های سودمند در گروه‌های فیس بوکی این توکن‌ها اهدا می‌شوند. به نظر می‌رسد این شرکت همچنین در حال بررسی خدمات مالی مرسوم مانند وام‌های تجاری کوچک نیز است.

کمپانی متا در حال آماده‌سازی ارز دیجیتال زاک دلار است

لورن دیکسون، سخنگوی متا عنوان کرد که این کمپانی هم اکنون قادر به اظهار نظر راجع به زاک دلار نیست؛ با این حال، او تأیید کرد که به عنوان بخشی از توسعه فناوری‌های متاورس، متا در حال بررسی پاسخ به این سؤال که پرداخت‌ها و خدمات مالی چگونه می‌تواند باشد است.

زاک دلار

هفته گذشته، پارلمان اتحادیه اروپا به ارائه اقدامات بحث برانگیز با هدف مبارزه با پولشویی رأی داد؛ ضمناً، قانونگذاران به بحث در مورد تشدید مقررات مربوط به بخش دارایی‌های دیجیتال در منطقه ادامه دادند، در نتیجه صرافی‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال می‌توانند از سیستم مالی اتحادیه اروپا جدا شوند.

همچنین بخوانید:

خبر بد برای ماینرهای بیت کوین ؛ کفگیر استخراج بیت کوین به ته دیگ رسیده است

رأی قانونگذاران اروپایی علیرغم مخالفت فعالان اصلی بازار همچون Coinbase و کارشناسان حقوقی صورت گرفت که هشدار دادند نقض بیش از حد حریم خصوصی می‌تواند منجر به دعوی قضایی شود. تغییراتی که اگر قوانین جدید اتفاق بیفتد به وجود خواهد آمد این است Coinbase و سایر صرافی‌ها در صورتی که مشتریانشان اقدام به انجام معاملات بیش از ۱۰۰۰ یورو بکنند، باید به گزارش به مقامات برسانند. قبل از اجرایی شدن این تغییرات، پارلمان و اعضای شورای اتحادیه اروپا باید در این مورد به توافق برسند.

توجه داشته باشید که قانونگذاران اروپایی همچنین در حال بحث در مورد امکان لغو کامل حد پایین‌تر در اندازه معاملاتی هستند که صرافی‌ها باید به مقامات گزارش دهند. چنین اقداماتی با این واقعیت توضیح داده می‌شود که معاملات بزرگ را می‌توان به چندین تراکنش کوچک تقسیم کرد که امکان استفاده مداوم از ارزهای دیجیتال برای پولشویی را فراهم می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.