تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر : 56511

زارع پور: طرح صیانت از فضای مجازی نگران کننده نیست

زارع پور: طرح صیانت از فضای مجازی نگران کننده نیست

زارع پور: طرح صیانت از فضای مجازی نگران کننده نیستعیسی زارع پور، وزیر ارتباطات کشور عنوان کرد که اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی منجر به رفع مشکلات و دغدغه‌های کشور خواهد شد.
عیسی زارع پور، وزیر ار..

طرح صیانت از فضای مجازیزارع پور: طرح صیانت از فضای مجازی نگران کننده نیست

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات کشور عنوان کرد که اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی منجر به رفع مشکلات و دغدغه‌های کشور خواهد شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با اشاره به این که فناوری اطلاعات می‌تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های کشور را برطرف کند عنوان کرد متخصصان این حوزه معتقد هستند که فناوری اطلاعات پایه قادر است تا مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور را حل کرده و همچنین ایجاد اشتغال کند.

از این رو می‌توان با مشارکت همه‌جانبه فعالان این حوزه موانع موجود بر سر راه کشور را با سرعت حداکثری و کمترین هزینه از بین برد که مهم‌ترین نقش در عملی کردن این موضوع بر عهده بخش خصوصی است. می‌توان با یاری گرفتن حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به از بین بردن مشکلات به وسیله فناوری اطلاعات کرد.

تکمیل شبکه ملی اطلاعات یکی از اصلی‌ترین اهداف وزارت ارتباطات در دوره جدید خواهد بود. با اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات بخش خصوص تشویق به مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات خواهد شد. تمام فعالان بخش خصوصی می‌توانند در شبکه ملی اطلاعات حضوری مهم داشته باشند و نیازهای شبکه ملی اطلاعات را تأمین کنند.

قطع دسترسی به اینترنت جهانی با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی

طرح صیانت از فضای مجازی

وزیر ارتباطات در ادامه از ایجاد ذهنیت‌های منفی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات گلایه کرد و عنوان کرد در حال حاضر بسیاری به غلط تصور می‌کنند که با اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی دسترسی به اینترنت جهانی مسدود خواهد شد؛ این در صورتی است که آغاز به کار شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان مسدود سازی اینترنت جهانی را در پی نخواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین مسائل که هم‌اکنون باید به آن توجه شود استقلال کشور در فضای مجازی است. البته این مسئله مسدودسازی اینترنت جهانی را شامل نخواهد شد. استقلال به این معنی است که در جریان گفت‌وگوها ما به طرف قدرتمندتر تبدیل شویم و جهان ما را به چشم یک طرف ضعیف‌تر نگاه نکند.

زارع پور در ادامه با اشاره به حذف تعدادی از اپلیکیشن‌های بومی از گوگل پلی بیان کرد در جریان اتفاقات پیش آمده در صورتی که ما ابزار لازم برای ارائه برنامه‌های ایرانی را نداشتیم مشکلات بسیاری به وجود می‌آمد و بسیاری از کسب و کارهای مجازی از بین می‌رفتند. این در صورتی است که کشور ما از زیر ساخت‌های لازم بهره‌مند است و نیازی نداریم تا بقیه برای ما تصمیم‌گیری کنند و در مذاکرات قدرتمند هستیم.

هم‌اکنون فضای مجازی در اروپا به تسخیر تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها درآمده است و آن‌ها حکمرانی خود در این فضا را همراه با مشکلاتی می‌بینند. این در صورتی است که ما در رابطه با این موضوع به دلیل قدرتی که به واسطه جوانان کاربلدمان به دست آوردیم نگران نیستیم و این نیز به دلیل اقداماتی است که ریشه در دوره‌های قبل دارند. وزارت ارتباطات شدیدا به دنبال این است تا بتواند حقوق این کسب و کارها را در مجامع بین‌المللی پیگیری کند.

امکان پیگیری حقوق مردم در فضای مجازی هم‌اکنون وجود ندارد

طرح صیانت از فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه ضمن اشاره به نگرانی‌های فعالان بخش خصوصی از بابت طرح صیانت از فضای مجازی عنوان کرد که در حال حاضر تمام مردم کشور از فضای مجازی استفاده می‌کنند و به نوعی بدون آن نمی‌توان زندگی کرد. به همین خاطر نباید این فضا را به حال خود رها کرد و باید آن را نظام‌مند کرد. این در صورتی است که شرایط کنونی کشور اجازه پیگیری حقوق مردم در فضای مجازی را نمی‌دهد.

در صورت مشارکت همه‌جانبه دولت، فعالان حوزه فضای مجازی و مجلس فضای مجازی نظم خوبی پیدا خواهد کرد و همچنین نگرانی فعالان فضای مجازی نیز برطرف خواهد شد. از این رو نسبت به آغاز اینترنت ملی جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و حتی در آینده به قدرت کشور در فضای مجازی افتخار خواهیم کرد.

حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها

زارع پور در ادامه با اشاره به این که مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها منجر به از بین رفتن مانع‌های موجود خواهد شد عنوان کرد تصمیم‌گیری بدون توجه به شرایط تولیدکننده و مصرف کننده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برخی از مدیران ما است. بخش خصوصی قدرت تصمیم‌گیری و ایده‌پردازی بیشتری را در دوره جدید وزارت ارتباطات به دست خواهد آورد و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم ایده‌های بخش خصوصی را به صورت جدی پیگیری کنیم.

زارع پور در انتها با اشاره به این که فعالان فضای مجازی و بخش خصوصی مسئولیت اجرایی کردن سیاست‌های اعمال شده از سوی وزارت ارتباطات را بر عهده خواهند داشت، بیان کرد بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها حضور جدی خواهد داشت و در تلاش هستیم تا تصمیمی اتخاذ نکنیم که مردم را با مشکل مواجه کند. ما به دنبال آن هستیم تا با اعمال سیاست‌های صحیح و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، مشکلات و دغدغه‌های کشور را به طور کامل از بین ببریم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.