تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۳۵
کد خبر : 583297

ری را ، خودرو نیمه کاره ای که برای نجات وزیر صمت از استیضاح رونمایی شد!

ری را ، خودرو نیمه کاره ای که برای نجات وزیر صمت از استیضاح رونمایی شد!

ری را ، خودرو نیمه کاره ای که برای نجات وزیر صمت از استیضاح رونمایی شد! به تازگی، کراس اوور جدید ایران خودرو با نام ری را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد، اما به نظر می‌رسد این خودرو نیمه کاره فقط برای نجات وزیر صمت از استیضاح رونمایی شده است. دو

ری را ، خودرو نیمه کاره ای که برای نجات وزیر صمت از استیضاح رونمایی شد!

به تازگی، کراس اوور جدید ایران خودرو با نام ری را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد، اما به نظر می‌رسد این خودرو نیمه کاره فقط برای نجات وزیر صمت از استیضاح رونمایی شده است.

دو روز پیش به طور ناگهانی و نیمه مخفیانه، از اولین کراس اوور ملی ایران و محصول جدید ایران خودرو با نام ری را رونمایی شد. در این مراسم رونمایی، علاوه بر تعدادی از مدیران ایران خودرو، وزیر صمت، برخی از خبرنگاران رسانه ملی و تیم رسانه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند و در نهایت تصاویر نصفه و نیمه‌ای از این خودرو جدید ایرانی در رسانه‌ها منتشر شد.

این طور که شنیده می‌شود، خود ایران خودرو هم شدیدا با برگزاری این مراسم و انتشار تصاویر ری را و به طور کلی با رونمایی این کراس اوور جدید مخالف بود؛ اما ظاهرا وزیر صمت با اصرار بر رونمایی از این خودرو، به دنبال تحقق اهداف سیاسی خود و احتمالا فرار از استیضاح بوده است.

ری را قربانی سیاست می‌شود؟

تصمیم‌های سیاسی سال‌هاست که در تمام امور کشور و حتی بخش‌هایی که هیچ ربطی به سیاست دارند، نفوذ کرده است و البته صنعت خودروسازی کشور همیشه یکی از اهداف سیاسی برخی مسئولان بوده است. بازار خودرو و صنعت خودروسازی ایران مشکلات پرشماری دارد، اما قطعا یکی از اصلی‌ترین مشکلاتش همین دخالت‌های سیاسی است. رئیسی، رئیس جمهور کشورمان مدتی پیش فرمان هشت ماده‌ای را صادر کرد که یکی از بندهای آن دستور کاهش دخالت‌های دولتی در صنعت خودرو و انجام سریع خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا بود، اما در عمل می‌بینیم که هیچ قدمی در این راستا برداشته نمی‌شود.

به نظر می‌رسد سهامی که دولت در ایران خودرو دارد، این اجازه را به وزیر صمت داده که بر خلاف دستور رئیس جمهور و همینطور بر خلاف میل مدیران ایران خودرو، دستور به رونمایی از کراس اوور ری را بدهد تا شاید به این ترتیب و با دستاوردسازی از جیب ایران خودرو بتواند کاری برای حفظ صندلی خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهد.

کراس اوور ایران خودرو ریرا هنوز در مراحل ابتدایی طراحی و توسعه قرار دارد و به گفته کارشناسان، هنوز یک خودرو نیمه کاره است که رونمایی از آن در غیاب اصحاب رسانه (فقط با حضور برخی خبرنگاران همسو) و انتشار تصاویر محدود، فقط به خاطر فرار وزیر صمت از استیضاح توسط نمایندگان مجلس بوده و بس.

ریرا هنوز یک خودروی کامل نیست و احتمالا در آینده تغییراتی را نیز تجربه خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند نمی‌توان به این زودی‌ها منتظر عرضه ایران خودرو ری را به بازار باشیم و قطعا ایران خودرو در این مدت باید با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شود و هزینه‌ها و عواقب این رونمایی اجباری را بپردازد.

حال باید دید آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان مصر به استیضاح وزیر صمت خواهند بود یا لابی‌های پشت پرده و اقدامات فریب‌کارانه آقایان باعث می‌شود همچنان آقای فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت باقی بماند؟

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.