تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر : 55376

ریماک نورا به عنوان سریع ترین خودرو دنیا انتخاب شد

ریماک نورا به عنوان سریع ترین خودرو دنیا انتخاب شد

ریماک نورا به عنوان سریع ترین خودرو دنیا انتخاب شدریماک نورا – Rimac Nevera یک هایپرکار تمام الکتریکی است که توانسته با زمان ۸.۵۸۲ ثانیه در یک چهارم مایل، عنوان سریع ترین خودرو جهان را از آن خود کند.
..

ریماک نوراریماک نورا به عنوان سریع ترین خودرو دنیا انتخاب شد

ریماک نورا – Rimac Nevera یک هایپرکار تمام الکتریکی است که توانسته با زمان ۸.۵۸۲ ثانیه در یک چهارم مایل، عنوان سریع ترین خودرو جهان را از آن خود کند.

در سال‌های اخیر خودروهای قدرتمند زیادی با توان ۲۰۰۰ اسب بخار مانند لوتوس اویجا، پینین‌فارینا باتیستا معرفی شده‌اند. ریماک نورا هم یکی از این ابرخودروها است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شرکت کروات ریماک به عنوان سازنده ابرخودروی برقی، تولید ۱۵۰ نسخه از خودرو نورا را آغاز کرده و از پاییز سال جاری هم این خودرو را به متقاضیان تحویل خواهد داد. قبلا شتاب یک چهارم مایل توسط این خودرو در ماه ژوئن به صورت غیر رسمی ثبت شده بود. پس از آن، ریماک نورا زمان ۸.۵۸۲ ثانیه را با سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت در پیست فاموسو کالیفرانیا ثبت کرد و موفق شد عنوان سریع ترین خودروی تولیدی دنیا را از آن خود کند.

ریماک نورا

ریماک نورا سریع تر از بوگاتی، مک لارن و تسلا

جالب است بدانید که این تست در ۹.۸ ثانیه و سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت توسط مک لارن انجام شده بود. بوگاتی شیرون هم این تست را با سرعت ۲۵۴ کیلومتر در ۹.۴ ثانیه طی کرده بود. پیش‌تر هم عنوان سریع ترین خودرو دنیا با ۹.۲۴۷ ثانیه و سرعت ۲۴۵ کیلومتر به تسلا مدل S بلید اختصاص داشت. این برند کروات در ساخت ابرخودروی برقی خود از Concept-Two معرفی شده در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده بود.

ریماک نورا

اکنون این خودرو تقریبا ۲.۳۴ میلیون دلار قیمت دارد. قدرت ۱۸۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۴۱ پوند فیت تولید شده توسط چهار موتور مغناطیسی برای ریماک نورا در نظر گرفته شده است. یک باتری لیتیومی ۱۲۰ کیلووات ساعت که به صورت T بین پشت دو صندلی قرار دارد تامین کننده نیروی موتورها است. همچنین حدود مسافت ۵۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ کامل برای نورا تخمین زده می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.