تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 31756

ریلمی: معرفی اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K جهان

ریلمی: معرفی اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K جهان

ریلمی: معرفی اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K جهان ریلمی امروز از اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K رونمایی کرد. البته از آنجایی که این محصول هنوز آماده فروش نیست، می‌توان رونمایی امروز ریلمی را معرفی این تکنولوژی جدید نامید که جایگزین نمایشگرهای QLED خواهد شد.

تکنولوژی SLED بر روی تلویزیون ۵۵ اینچی معرفی شد و این پنل جدید می‌تواند ۱۰۸ درصد طیف رنگی NTSC را پوشش دهد، در حالی که میزان نور آبی را تحت کنترل قرار دهد.
SLED چیست؟

این تکنولوژی نوع جدیدی از فرمول LCD است که تغییر اصلی آن مربوط به نور پس‌زمینه می‌باشد. به‌طور معمول نور پس‌زمینه سفید است و سپس از طریق فیلترهای RGB رنگ‌های سه‌گانه شناخته شده ساخته می‌شوند، اما در SLED نور پس‌زمینه از LEDهای قرمز، سبز و آبی برای ساخت رنگ‌های سه‌گانه استفاده می‌کند. با این حال همچنان LCD به‌شمار می‌رود چون دارای لایه کریستال مایع و پلاریزه است. همچنین این تکنولوژی با QLED نیز متفاوت است. در QLED همه‌ چیز با نور پس‌زمینه آبی آغاز می‌شود و سپس نقاط کوانتومی نور آبی را جذب و نور قرمز یا سبز را منتشر می‌کنند و سپس لایه LCD به کنترل میزان نوری که از هر پ..

ریلمی: معرفی اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K جهان

ریلمی امروز از اولین تلویزیون هوشمند SLED 4K رونمایی کرد. البته از آنجایی که این محصول هنوز آماده فروش نیست، می‌توان رونمایی امروز ریلمی را معرفی این تکنولوژی جدید نامید که جایگزین نمایشگرهای QLED خواهد شد.

تکنولوژی SLED بر روی تلویزیون ۵۵ اینچی معرفی شد و این پنل جدید می‌تواند ۱۰۸ درصد طیف رنگی NTSC را پوشش دهد، در حالی که میزان نور آبی را تحت کنترل قرار دهد.

SLED چیست؟

این تکنولوژی نوع جدیدی از فرمول LCD است که تغییر اصلی آن مربوط به نور پس‌زمینه می‌باشد. به‌طور معمول نور پس‌زمینه سفید است و سپس از طریق فیلترهای RGB رنگ‌های سه‌گانه شناخته شده ساخته می‌شوند، اما در SLED نور پس‌زمینه از LEDهای قرمز، سبز و آبی برای ساخت رنگ‌های سه‌گانه استفاده می‌کند. با این حال همچنان LCD به‌شمار می‌رود چون دارای لایه کریستال مایع و پلاریزه است. همچنین این تکنولوژی با QLED نیز متفاوت است. در QLED همه‌ چیز با نور پس‌زمینه آبی آغاز می‌شود و سپس نقاط کوانتومی نور آبی را جذب و نور قرمز یا سبز را منتشر می‌کنند و سپس لایه LCD به کنترل میزان نوری که از هر پیکسل در حال عبور است کمک می‌کند. در هر صورت هدف تنها این نیست که نور قرمز، سبز و آبی بدست آید و هدف بدست آوردن طول موج بهینه برای هر رنگ است. این موضوعبه ارائه طیف رنگی وسیع‌تر و بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند. ریلمی معتقد است SLED می‌تواند مشکلات مربوط به QLED را حل کند. پیش از این سامسونگ و وان‌پلاس تلویزیون‌های QLED خود را در هند عرضه کرده‌اند و این حرکت از سوی ریلمی می‌تواند آن را نسبت به رقبا پیش بیاندازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.