تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 31747

ریلمی از اولین تلویزیون SLED هوشمند جهان رونمایی کرد

ریلمی از اولین تلویزیون SLED هوشمند جهان رونمایی کرد

ریلمی از اولین تلویزیون SLED هوشمند جهان رونمایی کرد امروز ریلمی از اولین تلویزیون SLED هوشمند جهان رونمایی کرد. امکان عرضه این تلویزیون هنوز فراهم نیست اما اطلاعات پنل جدید SLED اعلام شده است.
ریلمی نخستین تلویزیون SLED را معرفی کرد. این محصول، اولین تلویزیون هوشمند ۴K با پنل SLED در جهان است. به گفته ریلمی، تولید انبوه این دستگاه در حال حاضر انجام نمی‌شود اما جایگزین مناسبی برای پنل‌های QLED خواهد بود.
طبق اعلام رسمی شرکت ریلمی، فناوری SLED در یک تلویزیون ۵۵ اینچ روانه بازار خواهد شد. این پنل جدید ۱۰۸ درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش خواهد داد. اما میزان نور آبی پس زمینه این پنل، وجه تمایز اصلی آن با QLED خواهد بود. اما پنل SLED چیست؟ این فناوری، محصولی جدید بر پایه فرمول LCD است. نوآوری اصلی آن در زمینه نور پس زمینه ایجاد شده است. معمولا در پنل‌ها، نور سفید برای پس زمینه استفاده می‌شود که سپس با فیلتر‌های RGB و تابیدن نو قرمز، سبز و ابی رنگ‌های جدیدی تولید می‌شود. اما در مورد پنل SLED اینطور نیست و نور قرمز به عنوان پس زمینه استفاده شده و با تابیدن سایر نور‌ها، رنگ‌های جدی..

ریلمی از اولین تلویزیون SLED هوشمند جهان رونمایی کرد

امروز ریلمی از اولین تلویزیون SLED هوشمند جهان رونمایی کرد. امکان عرضه این تلویزیون هنوز فراهم نیست اما اطلاعات پنل جدید SLED اعلام شده است.

ریلمی نخستین تلویزیون SLED را معرفی کرد. این محصول، اولین تلویزیون هوشمند ۴K با پنل SLED در جهان است. به گفته ریلمی، تولید انبوه این دستگاه در حال حاضر انجام نمی‌شود اما جایگزین مناسبی برای پنل‌های QLED خواهد بود.

تلویزیون SLEDطبق اعلام رسمی شرکت ریلمی، فناوری SLED در یک تلویزیون ۵۵ اینچ روانه بازار خواهد شد. این پنل جدید ۱۰۸ درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش خواهد داد. اما میزان نور آبی پس زمینه این پنل، وجه تمایز اصلی آن با QLED خواهد بود.

اما پنل SLED چیست؟ این فناوری، محصولی جدید بر پایه فرمول LCD است. نوآوری اصلی آن در زمینه نور پس زمینه ایجاد شده است. معمولا در پنل‌ها، نور سفید برای پس زمینه استفاده می‌شود که سپس با فیلتر‌های RGB و تابیدن نو قرمز، سبز و ابی رنگ‌های جدیدی تولید می‌شود. اما در مورد پنل SLED اینطور نیست و نور قرمز به عنوان پس زمینه استفاده شده و با تابیدن سایر نور‌ها، رنگ‌های جدیدی خلق می‌شود. البته این پنل همچنان یک نوع LCD محسوب می‌شود که به معنی داشتن پلاریزر و یک لایه کریستال مایع است.

تلویزیون SLEDدر پنل‌های QLED از نور پس زمینه آبی استفاده می‌شود و با تابش نورهای قرمز و سبز، رنگ‌های دیگر تولید می‌شوند و فناوری کوانتوم دات، نور آبی را حذف می‌کند. در این نوع پنل، یک لایه LCD نیز وجود دارد که از آن برای کنترل میزان نور عبوری از هر پیکسل استفاده می‌شود.

به هر حال، هدف تنها این نیست که نور قرمز، سبز و آبی بدست بیاید بلکه لازم است طول موج بهینه برای هر زنگ تولید شود. این موضوع به ارائه طیف وسیع‌تری از رنگ‌های کمک می‌کند و به طور کلی کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد.

به اعتقاد ریلمی، پنل SLED، عملکرد بهتری نسبت به QLED خواهد داشت. این شرکت رقبایی مانند سامسونگ و وان پلاس در زمینه تولید تلویزیون‌های QLED دارد. تولید پنل جدید، تلاشی برای کنار گذاشتن این رقبا خواهد بود.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.