تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 40565

ریزر به ‌زودی تولید ماسک‌های هوشمند خود را آغاز خواهد کرد

ریزر به ‌زودی تولید ماسک‌های هوشمند خود را آغاز خواهد کرد

ریزر به ‌زودی تولید ماسک‌های هوشمند خود را آغاز خواهد کردیکی از مدیران کمپانی ریزر تأیید کرد پروژه هیزل (Hazel Project) که نام پروژه تولید ماسک هوشمند این کمپانی است، به زودی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.یکی از طرح‌های اولیه‌ای که ریزر در نمایشگاه بین‌المللی CES در آغاز سال معرفی کرد، ماسکی پیشرفته بود که از رنگ‌های RGB بهره می‌برد؛ ریزر با اسم رمز پروژه هیزل کار بر روی این نوع ماسک را آغاز کرد. با وجود این که این ماسک بسیار پیشرفته‌تر از ماسک‌های موجود در بازار است، بیش‌ترین پتانسیل به تولید انبوه رسیدن را در میان دیگر طرح‌هایی که ریزر در CES معرفی کرد را، داراست.‌ حال مین لیانگ تان (Min-Liang Tan)، یکی از مدیران این شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیکی، در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance اعلام کرده است که ریزر در حال برنامه‌ریزی برای به تولید رساندن این محصول است.
طراحی این ماسک به همراه نورهای RGB آن به گونه‌ای است که ترکیب ماسک یک نینجا با تم سایبرپانکی فیلم بلیدرانر را در ذهن تداعی می‌کند. همچنین، پوسته نیمه‌شفاف آن به دیگران اجازه می‌دهد که دهان شما را از پشت ماسک ببینند. یک میکروفون ن..

ریزر به ‌زودی تولید ماسک‌های هوشمند خود را آغاز خواهد کرد

یکی از مدیران کمپانی ریزر تأیید کرد پروژه هیزل (Hazel Project) که نام پروژه تولید ماسک هوشمند این کمپانی است، به زودی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.یکی از طرح‌های اولیه‌ای که ریزر در نمایشگاه بین‌المللی CES در آغاز سال معرفی کرد، ماسکی پیشرفته بود که از رنگ‌های RGB بهره می‌برد؛ ریزر با اسم رمز پروژه هیزل کار بر روی این نوع ماسک را آغاز کرد. با وجود این که این ماسک بسیار پیشرفته‌تر از ماسک‌های موجود در بازار است، بیش‌ترین پتانسیل به تولید انبوه رسیدن را در میان دیگر طرح‌هایی که ریزر در CES معرفی کرد را، داراست.‌ حال مین لیانگ تان (Min-Liang Tan)، یکی از مدیران این شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیکی، در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance اعلام کرده است که ریزر در حال برنامه‌ریزی برای به تولید رساندن این محصول است.

طراحی این ماسک به همراه نورهای RGB آن به گونه‌ای است که ترکیب ماسک یک نینجا با تم سایبرپانکی فیلم بلیدرانر را در ذهن تداعی می‌کند. همچنین، پوسته نیمه‌شفاف آن به دیگران اجازه می‌دهد که دهان شما را از پشت ماسک ببینند. یک میکروفون نیز در درون این ماسک تعبیه شده است تا صدای فردی که از آن استفاده می‌کند را تقویت کند. انتظار می‌رود که این محصول به اندازه ماسک‌های N95 قدرتمند باشد و بتواند مانع ورود ۹۵ درصد از ذرات معلق شود. بندهایی که در ساخت این ماسک استفاده می‌شوند قابلیت تنظیم شدن دارند تا بتوانند یک محفظه غیرقابل‌ نفوذ در جلوی دهان ایجاد کنند. قابلیت به بیرون راندن CO2 و جذب هوای تازه از دیگر ویژگی‌های این اختراع جذاب است.

مین لیانگ در توضیح چرایی تولید این محصول اضافه کرد:

عده ای از مردم حتی بعد از واکسینه شدن، تمایل به رعایت اصول یهداشتی و حفظ احتیاط دارند؛ از سوی دیگر، کشورهای بسیاری ممکن است قادر نباشند که جمعیت خود را تا یک یا دو سال آینده واکسینه کنند و این امر به این معنی است مسافران به این کشورها، مجبور به استفاده از ماسک خواهند بود. با در نظر گرفتن این قضیه، ما تصمیم گرفتیم وارد عمل شویم و این مشکل را تا حدودی حل کنیم. پروژه هیزل تبدیل به واقعیت خواهد شد و باید بگویم که متأسفانه ماسک‌ها قرار است برای مدت زمان بسیاری در کنار ما باشند.

منبع: Engadget

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.