تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۵:۵۰
کد خبر : 46309

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ کاهش دمای هوا در برخی مناطق

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ کاهش دمای هوا در برخی مناطق

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ کاهش دمای هوا در برخی مناطق مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعد و برق در کشور و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.
..

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ کاهش دمای هوا در برخی مناطق

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها/ کاهش دمای هوا در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعد و برق در کشور و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۵ اردیبهشت) در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع دراستان‌های البرز، تهران، سمنان و استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، یزد، فارس، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی فردا (۶ اردیبهشت) در استان‌های اصفهان، یزد، شرق فارس، کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز سه‌شنبه (۷ اردیبهشت) با گذر سامانه بارشی از غرب کشور در شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قم، اصفهان و یزد افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز سه‌شنبه (۷ اردیبهشت) وقوع تگرگ در مناطق کوهستانی و نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه به غرب ایران دور از انتظار نیست، اظهارکرد: طی این مدت با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش پراکنده در غرب سواحل دریای خزر نیز آغاز می‌شود و سواحل غربی دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) بارش در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: طی این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی روز پنجشنبه (۹ اردیبهشت) در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، شمال هرمزگان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: طی امروز و فردا (۵ و ۶ اردیبهشت) افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۷ و ۸ اردیبهشت) با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش محسوس دما و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو دمای هوا طی روز سه‌شنبه بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و طی روز چهارشنبه در شرق سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و طی روز پنجشنبه (۹ اردیبهشت) در شمال شرق کشور کاهش می‌یابد.

به گفته وی طی امروز و فردا (۵ و ۶ اردیبهشت) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران تعداد دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) قسمتی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۷ اردیبهشت) نیز قسمتی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار باران همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.