تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 69144

رکود مطلق در بازار لوازم خانگی ایران

رکود مطلق در بازار لوازم خانگی ایران

رکود مطلق در بازار لوازم خانگی ایرانمسئولان مدام از کاهش قیمت لوازم خانگی صحبت می‌کنند،‌ اما عملا قیمت‌ها هیچ تغییری نکرده و بازار لوازم خانگی ایران در رکود مطلق به سر می‌برد.
بازار لوازم خانگی هم‌اکن..

رکود مطلق در بازار لوازم خانگی ایران

مسئولان مدام از کاهش قیمت لوازم خانگی صحبت می‌کنند،‌ اما عملا قیمت‌ها هیچ تغییری نکرده و بازار لوازم خانگی ایران در رکود مطلق به سر می‌برد.

بازار لوازم خانگی هم‌اکنون و در آستانه شب عید در رکود کامل به سر می‌برد و طبق گفته فعالان در حالت نیمه تعطیل قرار گرفته است. این در شرایطی است که تولیدکنندگانی که تا پیش از این قیمت محصولات خود را افزایش داده بودند،‌ هنوز لیست جدید کاهش قیمت‌ها را به بازار اعلام نکرده‌اند.

مردم در انتظار کاهش قیمت در بازار لوازم خانگی ایران

از این رو محصولات همچنان بر اساس لیست‌هایی که شاهد افزایش قیمت بود،‌ در بازار معامله می‌شوند؛ اما از آنجایی که خریداری به بازار مراجعه نمی‌کند، فروشندگان با اعمال تخفیفاتی سعی دارند مردم را تشویق به خرید کالا کنند. با این حال انتشار اخباری مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی باعث شده تا مردم فعلا برای خرید مراجعه نکنند و در انتظار پایین آمدن قیمت‌ها باشند. این در صورتی است که تولیدکنندگان عملا قدمی را برای کاهش قیمت‌های برنمی‌دارند.

در حال حاضر فروشندگان بلاتکلیف و چشم به راه مشتری نشسته‌اند،‌ اما ظاهرا کسی قصد خرید لوازم خانگی ندارد. یکی از فعالان بازار لوازم خانگی اظهار کرد مسئولان مدام از پایین آمدن قیمت‌ها خبر می‌دهند، اما هیچ‌یک از تولیدکنندگان لیست جدید خود را به ما اعلام نکرده است. وی در ادامه افزود از مسئولان تقاضا داریم که اگر تصمیمشان برای کاهش قیمت‌ها جدی است، تولیدکنندگان را ملزم کنند که لیست‌های جدید را به بازار اعلام کنند.

این فعال بازار ادامه داد که اظهارات مدام مسئولان در خصوص کاهش قیمت‌ها باعث شده برای ما این سؤال پیش بیاید که اگر قیمت‌ها پایین آمده چرا ما با قیمت بالا می‌‌خریم؛ شاید تولیدکنندگان گران فروشی می‌کنند. چرا قیمت‌های جدید به بازار اعلام نمی‌شود؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.