تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 60897

رویایی که به حقیقت تبدیل شد؛ نخستین هاوربایک تجاری جهان به بازار عرضه شد

رویایی که به حقیقت تبدیل شد؛ نخستین هاوربایک تجاری جهان به بازار عرضه شد

رویایی که به حقیقت تبدیل شد؛ نخستین هاوربایک تجاری جهان به بازار عرضه شدنخستین هاوربایک تجاری جهان با نام ایکس توریسمو لیمیتد ادیشن به بازار ژاپن عرضه شد تا رویای پرواز انفرادی را محقق سازد. در ادامه ..

هاوربایکرویایی که به حقیقت تبدیل شد؛ نخستین هاوربایک تجاری جهان به بازار عرضه شد

نخستین هاوربایک تجاری جهان با نام ایکس توریسمو لیمیتد ادیشن به بازار ژاپن عرضه شد تا رویای پرواز انفرادی را محقق سازد. در ادامه با مشخصات این خودرو پرنده آشنا خواهیم شد.

نخستین هاوربایک تجاری جهان با نام ایکس توریسمو لیمیتد ادیشن (XTurismo Limited Edition) به بازار ژاپن عرضه شد. اکنون علاقه‌مندانی که رویای پرواز انفرادی را در سر می‌پرورانند قادرند با پرداخت ۶۸۰ هزار دلار رویای خود را محقق سازند. شرکت سازنده این خودرو پرنده را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهد رساند. از آنجایی که اخیرا اولین موتورسیکلت پرنده تجاری عرضه شد و اکنون نیز شاهد ارائه نسخه کاربردی و تجاری خودرو پرنده به بازار هستیم، بسیاری از کارشناسان آینده صنعت خودروسازی را بیش از پیش به حوزه پرواز نزدیک می‌دانند.

هاوربایک

طی سال‌های گذشته کانسپت‌های مختلفی از ماشین پرنده، هاوربایک، جت‌پک و لباس بال‌دار معرفی شد و به همین دلیل بسیاری با ایده خودرو پرنده آشنایی دارند و برای برخی نیز پرواز انفرادی به یک رویا تبدیل شده است، اکنون هاوربایک ایکس توریسمو آمده تا رویای این افراد را محقق سازد؛ چراکه این وسیله نقلیه ساده‌ترین ایده برای پرواز محسوب می‌شود و کاربر می‌تواند به شکل عمودی از سطح زمین برخواسته و تا مقصد مورد نظر یک سفر ایمن و بدون هر نوع ترافیکی را تجربه کند. این خودرو پرنده توسط A.L.I. تکنالوجیز (A.L.I. Technologies) که به عنوان یک شرکت ژاپنی تولیدکننده هواپیمای بدون سرنشین محسوب می‌شود تولید و به بازار عرضه شده است.

مشخصات نخستین هاوربایک تجاری جهان

هاوربایک

ایکس توریسمو که توسط میتسوبیشی و کیسوکه هوندا، فوتبالیست معروف ژاپنی حمایت شده آینده درخشانی را در پیش خواهد داشت. در واقع این هاوربایک دنیای جدیدی از حمل و نقل شخصی را ایجاد کرده و می‌تواند صنعت خودرو را دگرگون سازد. این خودرو پرنده که بخش بالایی آن همانند موتورسیکلت‌های معمولی به نظر می‌رسد از یک پیشرانه ساده بهره می‌برد . همچنین چهار باتری انرژی مورد نیاز این پیشرانه را تامین می‌کنند تا بتواند پروازی به مدت ۴۰ دقیقه را با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت به انجام برساند.

هاوربایک

این هاوربایک ۳۰۰ کیلوگرمی در رنگ مشکی و با تزئینات قرمز به بازار عرضه می‌شود. همچنین این خودرو پرنده به پایه‌هایی شبیه جت اسکی مجهز شده تا در زمان پارک خودرو از تعادل مناسبی برخوردار شود. طراحان برای این وسیله نقلیه ۶ روتور در نظر گرفتند که بر اساس مدل اولیه خود قادر است تا ارتفاع ۳ متر از سطح زمین بلند شود. محل نصب این روتورها نیز استراتژیک خاص خود را دارد، چراکه دو روتور بزرگ در جلو و عقب خودرو و یک روتر کوچک برای هر گوشه از آن در نظر گرفته شده است.

هاوربایک

در حال حاضر خودرو پرنده ایکس توریسمو با قیمت ۶۸۰ هزار دلار با موعد تحویل سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی به مشتریان عرضه می‌شود، اما مشتریان این خودرو پرنده باید بدانند که هنوز صنعت خودرو آماده استفاده انبوه از این نوع وسایل نقلیه نبوده و به همین دلیل قانونی شدن پرواز آنها چندین سال طول خواهد کشید. از این رو مشتریان با خرید آن فقط می‌توانند در محیط‌های ویژه تعیین شده یا در حیاط خانه پرواز کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.