تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 66416

رونمایی از "سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور"

رونمایی از "سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور"

رونمایی از “سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور” – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امروز در مراسمی از دو پروژه “تدوین سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور” و “طرح زیرساخت آزمایشگ..

رونمایی از "سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور" – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امروز در مراسمی از دو پروژه "تدوین سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور" و "طرح زیرساخت آزمایشگاهی هوش مصنوعی (در حوزه خط و زبان فارسی)" در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

جزئیات سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی

"محمدشهرام معین" رئیس مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT با اشاره به تدوین سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور گفت: طبق این سند، ایران در سال ۱۴۱۰ بین ۱۰ کشور اول جهان در حوزه هوش مصنوعی خواهد بود.

معین با اشاره به تدوین سند نقش راه هوش مصنوعی در کشور، جزئیات آن را اعلام کرد و گفت: این پروژه از ۲۸ بهمن ماه سال ۹۹ کلید خورده و امروز به ثمر رسیده است. این سند با نگاهی به برنامه راهبردی هوش مصنوعی در ۲۳ کشور تدوین شده و چشم‌انداز ایران در این حوزه در سال ۱۴۱۰ را نمایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر این اساس در سال ۱۴۱۰ جمهوری اسلامی ایران باید بین ۱۰ کشور اول جهان در حوزه هوش مصنوعی باشد که رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی را برای مردم به همراه بیاورد. باید به سهم ۱۲ درصدی هوش مصنوعی در تولید ناخالص ملی برسیم و ۷ میلیارد دلار تا سال ۱۴۱۰ در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده باشیم و همچنین باید ۶۰۰ هزار نفر نیروی متخصص در حوزه هوش مصنوعی را تربیت کنیم.

رئیس مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ در این سند ۹ راهبرد برای توسعه هوش مصنوعی در کشور دیده شده که شامل سیاست‌های خرد، اقدامات و پروژه‌ها است و در مجموع ۱۵۵ پروژه و فعالیت در ذیل آنها در نظر گرفته شده است.

معین ادامه داد: در این سند حوزه‌های اولویت‌دار برای توسعه هوش مصنوعی در کشور مشخص شده که حوزه‌های اقتصاد و حمل و نقل در اولویت هستند و البته نقشه راه برای همه این راهبردها به طور دقیق و شفاف طراحی شده است و متولی این موضوع هم مشخص شده است.

وی گفت: برای تحقق سند توسعه هوش مصنوعی در کشور نهادهایی از جمله مرکز فضای مجازی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سازمان استاندارد و چندین دستگاه دیگر دارای وظیفه هستند. وزارت ارتباطات باید هسته اجرایی هوش مصنوعی در کشور باشد.

همگرایی ۲ فناوری "هوش مصنوعی و نانو فناوری" با اجرای ۵ برنامه ملیفیلم/ آیا ایران جزء ۱۰ کشور برتر "هوش مصنوعی" جهان می‌شود؟!چین چگونه با "هوش مصنوعی" کره ماه را فتح کرد؟شمارش ترددها با فناوری "پردازش تصویر" و "هوش مصنوعی" سرعت گرفت

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.