تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۳
کد خبر : 45375

رونمایی از اعلان مستند «درهمسایگی ماه»

رونمایی از اعلان مستند «درهمسایگی ماه»

رونمایی از اعلان مستند «درهمسایگی ماه» از پوستر مستند بلند «درهمسایگی ماه» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، حاضر در بخش مسابقه جشنواره هات‌داکس ۲۰۲۱ رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، مستند «در همسایگی ماه» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، برای اولین بار در جشنواره ب..

رونمایی از اعلان مستند «درهمسایگی ماه»

رونمایی از اعلان مستند «درهمسایگی ماه»

از پوستر مستند بلند «درهمسایگی ماه» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، حاضر در بخش مسابقه جشنواره هات‌داکس ۲۰۲۱ رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مستند «در همسایگی ماه» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس و در بخش رقابتی رونمایی می‌شود.

این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است و هر سال بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد به نمایش در می‌آید.

«در همسایگی ماه» مستندی است که سعی دارد بانگاهی عمیق در زندگی روزمره یک خانواده جنگ زده در بیمارستان حلب، به روزنه‌های امیدبه زندگی در ذهن یک دختر نوجوان پرستار به نام جولی بپردازد.

رضا فرهمند درباره ساخت این مستند اظهار کرده: «بعد از یک ماه جستجو و پژوهش در حلب و نرسیدن به سوژه‌ای مناسب، با فردی به نام دکتر کریم آشنا شدیم، او دریچه ای جدید از اتفاقاتی نو را در سوریه برایمان باز کرد که سوژه فیلم با معرفی ایشان آغاز می‌شود و بدون هیچ تردیدی این فیلم، تولدش را مدیون حمایت‌ها و محبت‌های دکتر کریم و بهداری ایران درسوریه می‌داند.»

همزمان با حضور «درهمسایگی ماه» در جشنواره هات‌داکس از پوستربین‌المللی این فیلم که نگین جواهری‌فر آن را طراحی کرده است، رونمایی شد.

رضا فرهمند پیش از این دو سال متوالی در جشنواره لوکارنو و با فیلم‌های«نت‌های مسی یک رویا» و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» حضور داشت و جشنواره‌ها وجوایز متعددی را در عرصه بین‌الملل، با این دو فیلم تجربه کرده است

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس که قرار بود از ۲۹ آوریل تا۹ می (۹ تا ۱۹ اردیبهشت) به صورت فیزیکی برگزار شود به دلیل بحران کرونا به صورت انلاین برگزار خواهد شد و «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی در بخش مسابقه «ویترین جهان»، «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی در بخش مستندهای کوتاه و «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری به نمایندگی از سینمای کانادا نیز به این رویداد سینمایی دعوت شده اند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.