تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
کد خبر : 61256

روش های از بین بردن بوی بد مرغ مانده در یخچال + از بین بردن بوی مرغ گندیده

روش های از بین بردن بوی بد مرغ مانده در یخچال + از بین بردن بوی مرغ گندیده

روش های از بین بردن بوی مرغ مانده در یخچال + از بین بردن بوی مرغ گندیده : گاهی به دلایل مختلفی همچون نگهداری سبزیجات، میوه و مواد غذایی مختلف ممکن است بوهای بسیار بد در یخچال باقی بماند که البته بسیار ناخوشایند است و باید از روش های مختلفی استفاده نمود تا بتوان این …

روش های از بین بردن بوی مرغ مانده در یخچال + از بین بردن بوی مرغ گندیده : گاهی به دلایل مختلفی همچون نگهداری سبزیجات، میوه و مواد غذایی مختلف ممکن است بوهای بسیار بد در یخچال باقی بماند که البته بسیار ناخوشایند است و باید از روش های مختلفی استفاده نمود تا بتوان این بوی بد را از بین برد؛ یکی از بوی هایی که می تواند بسیار آزاردهنده باشد بوی مرغ گندیده است که همانند موارد دیگر برای از بین بردن آن روش های متعددی مطرح است و به کار گرفتن این روش‌ها و یادگیری نکات خانه داری می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریعتر برای از بین بردن بوی مرغ گندیده یا هر بوی دیگری اقدام کنید.

چند تکنیک کاربردی برای از بین بردن بوی بد یخچال

قبل از هر چیزی این نکته را به خاطر بسپارید که فرقی نمی کند یخچال و فریزر شما به واسطه چه چیزی بوی بد گرفته پس باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید تا بتوانید این بوی بد را از بین ببرید.

جوش شیرین: حتما می دانید یکی از ساده ترین و ارزان ترین چیزهایی که در دسترس شما وجود دارد و می توانید برای موارد مختلف از آن استفاده کنید جوش شیرین است؛ کافی است شما یک لیوان را بردارید و در آن جوش‌شیرین بریزید و آن را در گوشه‌ای از یخچال خودتان بگذارید تا این بوی بد جذب جوش شیرین شود و کل محدوده‌ی یخچال شما از بوی بد پاکسازی شود البته قبل از اینکه جوش شیرین را در یخچال بگذارید باید یخچال یا فریزر تان را به صورت کامل تمیز و پاک سازی کنید.

جوش شیرین

سرکه: سرکه نیز جزو مواردی محسوب می‌شود که برای تمیزی و از بین بردن بوی بد بسیار تاثیرگذار است و کاملاً استفاده از آن راحت و آسان است. شما باید همانند جوش شیرین از سرکه استفاده کنید و فقط در یک لیوان به اندازه نصف آن سرکه بریزید و اجازه بدهید برای مدتی در یخچال بماند.

بهتر است ابتدا این روش را امتحان کنید اگر هنوز بوی بد در یخچال شما باقی مانده به سراغ استفاده از روش‌های دیگر بروید.

لیمو: شاید کمتر استفاده از لیمو را برای از بین بردن بوی مرغ گندیده شنیده باشید اما یک روش آسان دیگر استفاده از لیمو است و کافیست شما یک لیمو را بردارید و آن را در کاسه بگذارید سپس در یخچال قرار بدهید تا بتوانید به واسطه آن بوی بد را از بین ببرید باید حداقل در هفته یکبار لیمو عوض شود تا بوی بد کاملاً از بین برود.

خوشبو کردن یخچال با سیب زمینی

روش های از بین بردن بوی مرغ مانده در یخچال + از بین بردن بوی مرغ گندیده: سیب زمینی جز اقلامی محسوب می‌شود که در یخچال نگهداری نمی شود ولی به عنوان یک روش عالی برای از خوشبو کردن یخچال به شمار می‌رود و در از بین بردن بوی بد تاثیر بسیار زیادی داشته است؛ برای استفاده از سیب زمینی ابتدا پوست سیب زمینی را بکنید و سپس درون یخچال بگذارید و هر دو یا سه روز یک بار سیب زمینی را عوض کنید تا بتوانید کاملاً برای از بین بردن بو اقدام کنید.

استفاده از جو برای از بین بردن بوی بد یخچال: روش دیگری که شبیه به سیب زمینی می باشد استفاده از جو می باشد که می تواند برای از بین بردن بوی بد یخچال موثر باشد البته اگر کاسه آلومینیومی یا سرامیکی دارید که بوی بد گرفته نیز می‌توانید از جو استفاده کنید.

استفاده از قهوه: اگر از روش های فوق استفاده نمودید اما باز هم بوی بد در یخچال باقیمانده می توانید برای چند روز چندین دانه قهوه را در قفسه های مختلف یخچال قرار دهید تا بوی بد از بین برود.

قهوه
استفاده از میخک: می توانید یک پرتقال یا لیمو را بردارید و آن را نصف کنید و در میخک بزنید و در اینجا نقطه مرکبات تا وقتی که آغاز به خشک کند باید در یخچال بماند.

استفاده از عصاره وانیلی: مقداری پنبه را در عصاره وانیل قرار بدهید و یک کاسه کوچک بردارید و پنبه را در کاسه قرار بدهید تا موجب از بین بردن بو گردد.

کربن: در نهایت اگر از روش های فوق استفاده نکردید میتوانید کربن را بکار بگیرید. کاسه ی بردارید و کربن فعال را درون آن بریزید و در بالاترین قفسه بگذارید و زغال را برای تاثیر بیشتر می توانید بر روی هر قفسه بگذارید.

سریع ترین راهکار برای از بین بردن بوی بد یخچال

همان طور که اشاره نموده ایم روش‌های فوق برای از بین بردن بوی بد یخچال بسیار موثر هستند؛ اما اگر شما به دنبال سریعترین‌راه کار هستید اقدام به تمیز کردن کامل و دقیق تمام قفسه های یخچال نمایید و ابتدا یخچال را از برق بکشید و آن را به خوبی تمیز کنید و اجازه بدهید سه ساعت به همین وضعیت بمانند و به طور کامل در آن برودت متوقف گردد.

پس از اینکه یخچال را تمیز کردید طبقه ها و قفسه ها را بیرون بیاورید و به خوبی بشویید و خشک کنید و فضای درون یخچال را با جوش شیرین، آب و سرکه به صورت کامل پاک کنید و نیم ساعت زمان بدهید تا یخچال شما کاملاً خشک شود و بعد از آن قفسه ها و طبقه ها را در جای خود بگذارید و یخچال را به برق وصل کنید؛ این گونه متوجه خواهید شد که بوی بد به صورت کاملاً از بین رفته و یخچالی تمیز در اختیار دارید.

البته بوگیرهایی نیز وجود دارد که شما پس از تمیز کردن یخچال می توانید از آنها استفاده کنید و این بوگیرها مخصوص رفع بوی بد یخچال تولید می شوند و می توانید از آن ها استفاده نمایید و از این بوهای بد خلاص شوید.

روش های از بین بردن بوی مرغ مانده در یخچال + از بین بردن بوی مرغ گندیده: از میان روشهای ذکر شده استفاده از جوش شیرین رقیق به عنوان بهترین روش مطرح می‌شود ولی استفاده از مواردی چون لیمو، قهوه و غیره نیز کاربرد داشته و در هر صورت شما برای از بین بردن بوی بد می توانید از روش های ذکر شده استفاده کنید. اما برای اینکه یخچال شما هیچ بوی بد یا خاصی ندهند استفاده از بوگیرهای یخچالی توصیه می شود و البته قرار دادن مواد غذایی رو باز و بدون درب در درون یخچال موجب ایجاد بو می شود پس از این کار بپرهیزید.

مطالب جذاب آموزشی برای لایف استایل را در این بخش ببینید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.