تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 69576

روسیه اموال مرسدس بنز را مصادره می‌کند

روسیه اموال مرسدس بنز را مصادره می‌کند

روسیه اموال مرسدس بنز را مصادره می‌کندروسیه می‌خواهد اموال مرسدس بنز و تمامی شرکت‌هایی که قصد خروج از این کشور را دارند، مصادره و ملی کند. هدف پوتین از این کار چیست؟
در بحبوحه جنگ میان روسیه و اوکراین..

روسیه اموال مرسدس بنز را مصادره می‌کند

روسیه می‌خواهد اموال مرسدس بنز و تمامی شرکت‌هایی که قصد خروج از این کشور را دارند، مصادره و ملی کند. هدف پوتین از این کار چیست؟

در بحبوحه جنگ میان روسیه و اوکراین بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیا روسیه را تحریم کرده و آن دسته از شرکت‌هایی که در خاک این کشور مشغول فعالیت بوده‌اند، در صدد ترک آن برآمده‌اند. روسیه نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرده، اگر این کمپانی‌ها روسیه را ترک کنند تمام دارایی‌های مالی آنها ملی خواهد شد.

اموال مرسدس بنز در خطر ملی شدن

مرسدس بنز، یکی از کمپانی‌های مطرح دنیا و آلمان است که به تازگی در مجمع سالیانه خود حساب سود و زیانش را منتشر کرده و نتیجه گیری کرده که جنگ روسیه و اوکراین ریسک‌های زیادی برای آن داشته است. برخی از این ریسک‌ها عبارتنداز وقفه‌های بزرگ در تأمین قطعات، تأمین انرژی و حملات سایبری.

اموال مرسدس بنز

به گفته شرکت مرسدس بنز، سلب مالکیت و مصادره احتمالی اموال شرکت‌های تابعه برندها ریسک‌ها را به شدت بالا می‌برد. از طرفی یکی از حزب‌های مسلط روسیه در شرایط کنونی به نام حزب روسیه متحد، اعلام کرده که اگر شرکت‌های خارجی دارایی‌های خود را بخواهند از روسیه خارج کنند و جزو کشورهای غیردوست باشند و بیش از ۲۵ درصد سهام این شرکت‌ها را داشته باشند، اموال آنها ملی خواهد شد.

گفتنی است که شرکت مرسدس بنز سال‌هاست که در روسیه فعالیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شمال غربی مسکو واقع در شهر اسیپوو اقدام به تأسیس کارخانه کرده و هم اکنون حدود هزار نیروی انسانی در آنجا مشغول به فعالیت هستند. تاریخ دقیق افتتاح این کارخانه در سال ۲۰۱۹ و با حضور پوتین بوده است.

اموال مرسدس بنز

کارخانه مرسدس بنز از جمله اولین کارخانه‌هایی بود که پس از سال‌ها دوری در روسیه تأسیس شد. در آن زمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی به علت تحریم‌های روسیه به حداقل خود رسیده و اقتصاد آن به سمت رکود کشیده شده بود. در مراسم افتتاحیه این کارخانه پوتین اعلام کرده بود که حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در این کمپانی شده و می‌توانیم در سال ۲۵ هزار دستگاه تولید کنیم.

به گفته مرسدس بنز، در پایان سال ۲۰۲۱ قیمت این کارخانه در روسیه حدود ۲ میلیارد یورو ارزش گذاری شده و بدهی‌های بانکی‌اش نیز ۱ میلیارد یورو بوده و مرسدس بنز برای آن تضمین بانک جهانی گرفته است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.