تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 7636

روایتی از بزرگ‌ترین اجتماع فاطمی جنوب تهران + فیلم

روایتی از بزرگ‌ترین اجتماع فاطمی جنوب تهران + فیلم

روایتی از بزرگ‌ترین اجتماع فاطمی جنوب تهران + فیلم اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران از سال ۱۳۹۱ در یکی از مناطق قدیمی شهر تهران یعنی میدان شوش برگزار می‌شود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران از سال ۱۳۹۱ در یکی از مناطق قدیمی شهر تهران یعنی میدان شوش برگزار می‌شود. این تجمع با محوریت مسجد مهدیه تهران، با استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت‌های مذهبی شکل می‌گیرد. همه ساله برای برگزاری این اجتماع بزرگ، نشست‌های هم اندیشی با حضور ائمه جماعات مساجد، مسئولان هیئت های مذهبی، بسیجیان و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین مسئولان برخی از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.
آیت‌الله مرتضی قائنی، امام جماعت این مسجد و بانی این تجمع است. وی متولد ۱۳۳۵ است که تحصیلات دینی را در نجف اشرف تحت تعلیم آیت‌الله محمد حسین قائنی (پدرش) آغاز کرد، سپس از محضر مراجع و علمایی مانند آیات عظام سید ابوالقاسم خویی و اسحاق فیاض استفاده کرد. وی از سال ۱۳۵۹ در مسجد مهدیه فعال است؛ مسجدی که ۷۰ سال پیش به فرمایش مرحوم آیت الله العظمی سید حس..

روایتی از بزرگ‌ترین اجتماع فاطمی جنوب تهران + فیلم

اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران از سال ۱۳۹۱ در یکی از مناطق قدیمی شهر تهران یعنی میدان شوش برگزار می‌شود.

روایتی از بزرگ‌ترین اجتماع فاطمی جنوب تهران + فیلم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران از سال ۱۳۹۱ در یکی از مناطق قدیمی شهر تهران یعنی میدان شوش برگزار می‌شود. این تجمع با محوریت مسجد مهدیه تهران، با استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت‌های مذهبی شکل می‌گیرد. همه ساله برای برگزاری این اجتماع بزرگ، نشست‌های هم اندیشی با حضور ائمه جماعات مساجد، مسئولان هیئت های مذهبی، بسیجیان و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین مسئولان برخی از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

آیت‌الله مرتضی قائنی، امام جماعت این مسجد و بانی این تجمع است. وی متولد ۱۳۳۵ است که تحصیلات دینی را در نجف اشرف تحت تعلیم آیت‌الله محمد حسین قائنی (پدرش) آغاز کرد، سپس از محضر مراجع و علمایی مانند آیات عظام سید ابوالقاسم خویی و اسحاق فیاض استفاده کرد. وی از سال ۱۳۵۹ در مسجد مهدیه فعال است؛ مسجدی که ۷۰ سال پیش به فرمایش مرحوم آیت الله العظمی سید حسین بروجردی ــ مرجع تقلید ــ با تلاش‌های مهدی صبوحی، از مؤمنین خیر، ساخته شد و به امر آن مرجع تقلید برجسته، مرحوم آیت‌الله عبدالرزاق قائنی، امام جماعت مسجد شد.

حضرت زهرا , فاطمیه|ایام فاطمیه ,

آیت‌الله محمدحسین قائنی به همراه امام خمینی و سیدمحمد باقر صدر در مراسم ختم شهادت حاج مصطفی خمینی

پس از درگذشت آیت‌الله عبدالرزاق قائنی، حاج آقا مرتضی، سال ۵۹ ه.ش به امر پدر از نجف رهسپار تهران و امام جماعت مسجد مهدیه شد. برپایی مراسم بزرگ جشن نیمه شعبان و اجتماع عظیم فاطمیه از مهم‌ترین اقدامات وی طی ۳۶ سال حضور و خدمت در این مسجد است.

در ادامه، گزارشی از این اجتماع فاطمی را از زبان آیت‌الله قائنی و برخی عوامل آن مشاهده می‌کنید.

حضرت زهرا , فاطمیه|ایام فاطمیه ,

فیلمبرداری و تدوین:
حسین دزفولی

انتهای‌پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.