تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۳۴
کد خبر : 592571

رهبری چه زمانی از اوضاع کشور اظهارنگرانی کردند!

رهبری چه زمانی از اوضاع کشور اظهارنگرانی کردند!

رهبری چه زمانی از اوضاع کشور اظهارنگرانی کردند! به گزارش منیبان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، یادداشت های روزانه آیت الله هاشمی دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۷۹ را منتشر کرد: ساعت شش صبح، منظرۀ شکوهمند طلوع خورشید در شرق جزیره کیش و همزمان غروب ماهِ رو به تمام را

رهبری چه زمانی از اوضاع کشور اظهارنگرانی کردند!

به گزارش منیبان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، یادداشت های روزانه آیت الله هاشمی دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۷۹ را منتشر کرد: ساعت شش صبح، منظرۀ شکوهمند طلوع خورشید در شرق جزیره کیش و همزمان غروب ماهِ رو به تمام را در مغرب جزیره می دیدم که زیبایی منظره را مضاعف کرده بود؛ مجموع این دو منظره، آن هم در افق دریا، با هوای صاف، از نوادر حوادث است. تمام روز در اقامتگاه بودم. با شروع باد، هوا که کمی شرجی بود، خوب تر شده است.

موقع تحویل سال، به پیام ها گوش دادم. آیت الله سید علی خامنه ای رهبری، در اظهاراتشان، از اوضاع کشور اظهار نگرانی کردند؛ علی رغم معمول پیام های هر تحویل سال قبلی که امیدبخش بود و برخلاف معمول از دولت و آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور، اسمی نبردند و اقدامات آنها را برای رفع تنگناهای معیشتی مردم که در سال گذشته تشدید شده، ناموفق خواندند و بر ضرورت تلاش در سال آینده برای تحکیم وحدت ملی و امنیت تأکید کردند و به عوامل مخرب وحدت و امنیت داخلی و خارجی اشاره کردند و در حُسن نیت بعضی از عناصر شناخته شده داخلی که قطعاً به اطرافیان دولت تعبیر می شود، اظهار تردید نمودند. در مجموع نامه دیشب و پیام امروز، علامت بدی از روابط رهبری و رئیس جمهور تفسیر می شود، ولی رسانه های خارجی که معمولاً این گونه مضامین را تفسیر میکنند، به صلاحشان نیست که دامن بزنند. رسانه های چپ و لیبرال نیز و رسانه های راست هم این روزها منتشر نمی شوند و این مسائل در ایام تعطیلات نوروزی، در حد شایعه و حدس و گمان می ماند.

تفسیر و تحلیل در مورد آثار اظهارات مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد ایران هم ادامه دارد. محافل غرب گرا، آن را مثبت معرفی میکنند، ولی نیروهای انقلابی آن را منفی و عقبگرد می دانند؛ به خصوص که در آن به رهبری اهانت شده و این نهاد، غیردموکراتیک خوانده شده؛ گرچه اعتراض به خطای آمریکا در حمایت از عراق در جنگ هشت ساله تحمیلی و نیز حمایت از شاه و کمک به سرنگونی دولت مصدق در ۲۸ مرداد[ سال ۱۳۳۲ مهم و مثبت است، ولی مربوط به گذشته است. اشاره او به احتمال تصرف بعضی از اموال ایران، برای پرداخت احکام غرامت شاکیان آمریکایی، منفی و احتمال بررسی برای آزاد کردن دارایی های مسدودشدۀ ایران، مثبت ولی وعده سرخرمن تفسیر میشود. حمایت صریح از نیروهای غیرارزشی و به اصطلاح خودشان اصلا حطلب، در نظر بعضی مثبت و از نظر انقلابی ها منفی است! انتظار می رفت که رهبری و رئیس جمهور، در پیام های عید سال در این مورد چیزی بگویند؛ نگفتند.

محافظان و دفتری ها و خانواده ها، برای تبریک عید آمدند. به هر یک از کارکنان و پاسداران، پنج هزار تومان و به بچه های خودمان، هزار تومان عیدی دادم.

آقای مصطفی هاشمی طبا، رئیس سازمان تربیت بدنی و خانواده اش، همراه آقای بهرام افشارزاده، مسئول ورزش کیش آمدند. گفتند، طرح ساخت ۱۳۷۷ سالن ورزشی که در برنامه دوم دولت سازندگی شروع شد، گام بی سابقه ای در تاریخ ورزش کشور است که اکثر شهرها را بی نیاز کرده و هنوز ادامه دارد و ورزش کیش هم فعال شده است.

آقای محمدرضا یزدانپناه، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و معاونانش هم آمدند. گزارش وضع کیش را دادند و گفتند، در سال ۱۳۷۸ هفتاد درصد درآمدها تحقق یافته مسافر کمتر از سال ۱۳۷۷ آمده که در این سال هم کمتر از سال ۱۳۷۶ بوده است. به شدت نگران اجرای دستور رهبری هستند؛ رهبری پس از گزارشی از وضع فرهنگی جزیره به ایشان و اعزام بازرس و گزارش نهایی مبنی بر اشکالات فرهنگی و اخلاقی، دستور داده اند که ظرف یک هفته اصلاح شود. به آنها گفتم، چالش اساسی در سال جاری، مسائل فرهنگی است؛ مواظب باشند و مراقبت کنند.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.