تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر : 65468

رمزریال ، ارز دیجیتال ملی ایران به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود

رمزریال ، ارز دیجیتال ملی ایران به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود

رمزریال ، ارز دیجیتال ملی ایران به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت فاز اول ارز دیجیتال ملی ایران با نام رمزریال به زودی به شکل آزمایشی اجرا خواهد شد.
مهران مح..

رمزریال ، ارز دیجیتال ملی ایران به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت فاز اول ارز دیجیتال ملی ایران با نام رمزریال به زودی به شکل آزمایشی اجرا خواهد شد.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت فاز نخست پروژه ارز دیجیتال ملی ایران به نام رمزریال به شکل آزمایشی به زودی به اجرا خواهد رسید. وی افزود استفاده از رمزارز تجارت و به ویژه برای واردات در مصوبه مهرماه سال قبل هیئت وزیران بوده که آیین‌نامه‌های اجرای آن در حال تدوین است و به‌زودی شاهد اجرای آن خواهیم بود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی افزود طی همکاری مناسب بانک مرکزی و وزارت صمت، طرح ارز دیجیتال ملی ایران در حال تکمیل است. در واقع فعالان تجاری کشور که قصد دارند برای واردات از ارزهای دیجیتال استخراج‌شده در داخل کشور استفاده کنند، به کمک این طرح دیگر با مشکلی مواجه نخواهند شد. البته از آنجایی که این موضوع در کارگروه‌ها در حال بررسی قرار دارد، زمان اجرای دقیق آن مشخص نشده است.

رمزریال در راه است

محرمیان با اعلام اینکه ارز دیجیتال مرزشناس نیست گفت اگر فردی در خارج از کشور قصد دارد برای واردات از ارزهای دیجیتال استخراج شده داخل کشور استفاده کند، منعی نخواهد داشت و هیئت‌وزیران نیز در خصوص آن مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است. وی افزو راهکار رمز پول ملی توسط بانک‌های مرکزی برای حل تناقض بین تمرکززدایی رمزارزها و همچنین موضوع حاکمیت پولی کشورها پیشنهاد شده که اکثر بانک‌های مرکزی دنیا نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در ادامه بیان کرد بانک مرکزی ایران نیز از مدتی قبل این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و کارهای فنی آن نیز به انجام رسیده است. همچنین خوشبختانه مقررات این طرح در شورای پول و اعتبار نیز تصویب شده است. از این رو به‌زودی فاز آزمایشی رمزارز ملی ایران به عنوان رمزریال اجرا خواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.