تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 61055

رفع نیاز کشور به منابع تغذیه سوئیچینگ با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان

رفع نیاز کشور به منابع تغذیه سوئیچینگ با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان

رفع نیاز کشور به منابع تغذیه سوئیچینگ با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ بسیاری از مولدهای برق مثل برق شهری، ولتاژهای متناوب می‌سازند اما مدارهای بی‌شما..

رفع نیاز کشور به منابع تغذیه سوئیچینگ با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ بسیاری از مولدهای برق مثل برق شهری، ولتاژهای متناوب می‌سازند اما مدارهای بی‌شماری هستند که فقط با ولتاژهای DC کار می‌کنند. راه‌حل ساده تطبیق دادن این دو سیستم با یکدیگر، استفاده از "رکتیفایر" است. رکتیفایر مدار یا دستگاهی است که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می‌کند. مدار رکتیفایر یکی از پرکاربردترین مدارها در الکترونیک است. یک شرکت دانش‌بنیان به دانش تولید رکتیفایرهای باکیفیتی دست پیدا کرده است که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد.

"علیرضا ایزدی‌نیا" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: حوزه فعالیت این شرکت در زمینه تولید المان‌های الکترونیک قدرت و مبدل‌های سوئیچینگ و تولید کردن المان‌ها و تجهیزات مهندسی برق در زمینه الکترونیک قدرت است. ما در زمینه منابع تغذیه سوئیچینگ در کشور یک فاصله تکنولوژی با کشورهای روز دنیا داشتیم که با همکاری یکی از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان، این شرکت حول این ایده اصلی شکل گرفت که ما بیایم و یکسری منابع تغذیه سوئیچینگ با توانایی بیشتر از ۱۰ کیلووات را تولید کنیم و پاسخگوی نیاز کشور در زمینه منابع تغذیه سوئیچینگ باشیم و این فاصله تکنولوژی را سعی کنیم هرچه سریع‌تر پر کنیم و صنعت کشور را نسل جدیدی از منابع تغذیه آشنا کنیم.

وی ادامه داد: سال ۹۷ این شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و نخستین محصول کشور در حوزه منابع تغذیه سوئیچینگ در اواخر سال ۹۷ به بازار عرضه شد به طوری که تاکنون بیش از ۳۰۰ نقطه در کشور در حال استفاده از این منابع تغذیه‌ای تولید این شرکت هستند و به طور خاص در صنایع آبکاری، استحصال فلزات رنگی و تصفیه پسا‌ب‌ها و فاضلاب‌های صنعتی در حال بهره‌برداری از این منابع تغذیه‌ای نسل جدید هستیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه ما دو محصول دانش‌بنیان داریم تصریح کرد: نخستین محصول ما منابع تغذیه سوئیچینگ است و محصول دوم نیز "ثبات داده‌های کیفیت توان" است. از آنجاییکه این محصولات نیازمند خدمات مهندسی است، همیشه برای صنعتگر ما چالش بوده است که بعد از خرید این محصول با قیمت‌های گذاف، نیازمند آن خدمات بودند و نمی‌توانستند به نحو احسنت این خدمات را دریافت کنند. بعد از فعالیت و ورود این شرکت دانش‌بنیان به تولید منبع تغذیه سوئیچینگ، ورود منبع تغذیه سوئیچینگ با توانایی زیاد به کشور دیگر توجیه اقتصادی برای صنعتگر کشور ندارد و هم از نظر قیمت فروش و هم از نظر خدمات پس از فروش، تولیدات این شرکت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.

ایزدی‌نیا تصریح کرد:‌ "ثبات داده‌های کیفیت توان" یک دستگاه اندازه‌گیری و پایش است که کمیت‌های مهندسی برق است که شبکه انرژی برق را اندازه‌گیری و پایش می‌کند و ارسال داده‌های مربوط به شبکه برق را برای ما انجام می‌دهد. این دستگاه بیشتر برای مهندسین مشغول در صنایع مادر، شرکت‌های توزیع برق و منطقه‌ای کشور، قابل استفاده است و ابزار را در اختیار مهندسین قرار می‌دهد تا با مونیتورینگ و پایش اطلاعات لحظه‌ای شبکه برق، بتوانند تحلیل‌ها و تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری را برای شبکه برق داشته باشیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به محصول منبع تغذیه سوئیچینگ خاطرنشان کرد: کاربرد اصلی این محصول،‌ در صنایع الکتروشیمیایی به ویژه صنایع آبکاری، استحصال فلزات رنگی، تصفیه پساب‌های فاضلاب‌های صنعتی و کارخانجات تولید کلر است.

تأمین مالی طرح‌های دانش‌بنیان در قالب مسابقه تلویزیونی "کارویا"حمایت "صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور" از ۸ هزار طرح

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.