تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۱۵
کد خبر : 44526

رفع تعرض ۲ هزار میلیاردی از اراضی ملی بوشهر

رفع تعرض ۲ هزار میلیاردی از اراضی ملی بوشهر

رفع تعرض ۲ هزار میلیاردی از اراضی ملی بوشهر عکس تزئینی است. رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مقابله با زمین خواری از اولویت های ماموریتی پلیس پیشگیری در سال جدید است از آزادسازی ۵ هکتار اراضی ملی ..

رفع تعرض ۲ هزار میلیاردی از اراضی ملی بوشهر

رفع تعرض ۲ هزار میلیاردی از اراضی ملی بوشهر
عکس تزئینی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مقابله با زمین خواری از اولویت های ماموریتی پلیس پیشگیری در سال جدید است از آزادسازی ۵ هکتار اراضی ملی در شهرستان بوشهر به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار مهدی معصوم بیگی در خصوص جزئیات این خبر اظهارکرد: با تلاش همکارانم در یگان حفاظت سازمانی ملی زمین و مسکن بوشهر ۴ فقره تعرض به اراضی ملی به مساحت ۵ هکتار آزاد سازی شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اراضی رفع تعرض شده حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: پلیس پیشگیری از پیشگامان راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور است که در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و بازپس گیری سرمایه های ملی مورد تعرض نقش تاثیرگذاری ایفا کرده است.

آزادسازی ۲۹ هزار و ۶۱۸ هکتار از اراضی ملی در سال ۹۹

معصوم بیگی ادامه داد: در حال حاضر سه یگان حفاظت از امور اراضی، جنگل‌ها و مراتع و سازمان ملی زمین و مسکن با رده های تابعه در سطح کشور ماموریت مقابله با زمین خواری، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و حفظ سرمایه های ملی و مردمی را عهده دار هستند که مجموع اقدامات انجام شده منجر به رفع تعرض از ۳۸ هزار و ۲۰۲ فقره اراضی در سال ۹۹ شد که در مقایسه با سال ۹۸ از افزایش ۹۰ درصدی در رفع تصرف برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: مجموع زمین های آزاد شده در بازه زمانی مورد اشاره توسط یگان‌های حفاظت ۲۹ هزار و ۶۱۸ هکتار است که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان ۲۳۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در ادامه گفت: دستگیری ۲۲۸۵ نفر از زمین خواران و تشکیل ۱۸ هزار و ۹۴۳ فقره پرونده قضائی از دیگر اقدامات کارکنان یگان های حفاظت در امر مقابله با سودجویی و حفظ سرمایه های ملی است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی برای پیشگیری از وقوع جرایم خاطرنشان کرد: سامانه تلفن‌های گویای ۱۶۵۶ ملی زمین و مسکن، ۱۳۱ امور اراضی و ۱۵۰۴ سازمان جنگل‌ها آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در رابطه با هر گونه سودجویی و مقابله با زمین خواری هستند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.