تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر : 21532

رصد خورشیدگرفتگی در فرهنگ‎سرای بهمن

رصد خورشیدگرفتگی در فرهنگ‎سرای بهمن

کافه دانش: برنامه رصد عمومی خورشید گرفتگی با حضور اعضای کانون نجوم (زاوش) فرهنگ‎سرای بهمن در محوطه ورودی شرقی این فرهنگ‎سرا برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فرهنگ‎سرای بهمن؛ این برنامه از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه اول خرداد و به منظور فراهم کردن امکاناتی برای رصد و آشنایی مردم با رویدادهای مهم نجومی برگزار شد. …

کافه دانش: برنامه رصد عمومی خورشید گرفتگی با حضور اعضای کانون نجوم (زاوش) فرهنگ‎سرای بهمن در محوطه ورودی شرقی این فرهنگ‎سرا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ‎سرای بهمن؛ این برنامه از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه اول خرداد و به منظور فراهم کردن امکاناتی برای رصد و آشنایی مردم با رویدادهای مهم نجومی برگزار شد.

در این برنامه اعضای این کانون و سایر مراجعه کنندگان و علاقه مندان به علم نجوم با رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ضمن رصد خورشید گرفتگی، از توضیحات علمی علیرضا ولی یاری کارشناس نجوم و دبیر کانون نجوم (زاوش) پیرامون این رویداد مهم نجومی بهره‎مند شدند.

ولی یاری با بیان اینکه این خورشیدگرفتگی یک کسوف حلقوی است افزود: در بیشترین زمان این پدیده، خورشید به طور کامل تیره نشده و کسوف به صورت حلقوی بوده که از طریق دوربین های مخصوص قابل مشاهده است.

باشگاه نجوم زاوش فرهنگ‎سرای بهمن از سال ۱۳۷۹ با تشکیل کلاس های آموزشی در دوره های مقدماتی و متوسطه برای گروه‎های سنی مختلف شروع به کار کرد.

فعالیت رشته نجوم از همان سال ۱۳۷۹به دبیری مهندس عتیقی شروع و از ابتدای نیمه دوم سال ۱۳۸۱ با فراخوانی دوباره، اعضا باشگاه شکل گرفت و از اواخر سال ۱۳۸۱ با نام «باشگاه نجوم زاوُش» رسمیت بیشتری یافت.

دبیر این کانون هم اکنون علیرضاولی یاری است، برگزاری نشست های علمی با موضوع؛ آموزش کار با تلسکوپ، رویت هلال ماه، آشنایی نرم افزار های نجومی، بررسی مقالات جدید علمی در زمینه نجوم و کهکشان راه شیری، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، آشنایی با ستارگان و سیاره ها و معرفی کتاب های مفید در زمینه علم نجوم از جمله فعالیت های این کانون است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.