تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۵۳
کد خبر : 47268

رسوایی پلیس آمریکا به خاطر بازداشت خشونت آمیز یک زن سالمند و مبتلا به زوال عقل

رسوایی پلیس آمریکا به خاطر بازداشت خشونت آمیز یک زن سالمند و مبتلا به زوال عقل

رسوایی پلیس آمریکا به خاطر بازداشت خشونت آمیز یک زن سالمند و مبتلا به زوال عقل وکیل یک زن ۷۳ ساله آمریکایی مبتلا به بیماری زوال عقل، ویدئویی از رفتار غیرانسانیِ چند مامور پلیس آمریکا را منتشر کرده که ..

رسوایی پلیس آمریکا به خاطر بازداشت خشونت آمیز یک زن سالمند و مبتلا به زوال عقل

رسوایی پلیس آمریکا به خاطر بازداشت خشونت آمیز یک زن سالمند و مبتلا به زوال عقل

وکیل یک زن ۷۳ ساله آمریکایی مبتلا به بیماری زوال عقل، ویدئویی از رفتار غیرانسانیِ چند مامور پلیس آمریکا را منتشر کرده که نشان می‌دهد این ماموران حین دیدن ویدئویی از لحظه بازداشت موکلش که با زور همراه بوده و منجر به دررفتگی کتفش شده، از او به تمسخر یاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، "کارین گارنر" روز ۲۶ ژوئن تابستان گذشته کمی پس از آنکه بدون پرداخت ۱۳ دلار برای خریدهایش از یک شعبه سوپرمارکت خارج شده بود، توسط پلیس با اعمال زور بازداشت شد.

وکیل این زن سالمند می‌گوید که حین بازداشت، آرنج موکلش شکسته و کتف او در رفته است و در همین حال به زور به داخل سلول منتقل شده است.

در تصاویر دوربین وصل شده به بدن این افسر پلیس که منتشر شده است، مشاهده می‌شود که این زن سالخورده پس از به زمین افتادن مرتب می‌گفته که "به خانه می‌روم."

تحقیقات درباره عملکرد اداره پلیس لاولند در ایالت کلرادوی آمریکا به جریان افتاده است.

در تصاویری که روز دوشنبه ۲۶ آوریل از دفتر اداره پلیس در روز بازداشت این زن منتشر شده است نشان می‌دهد در حالیکه ماموران پلیس با هم شوخی می‌کنند، ویدئوی لحظه بازداشت زن سالخورده را بررسی می‌کنند.

وکیل این زن می‌گوید: در حالیکه این مادربزرگ ناتوان با کتف در رفته با دستبند به نیمکت سلول بازداشتگاه در اداره پلیس بسته شده بود، ماموارن پلیس اتاق کناری درباره این واقعه و در رفتن کتف زن شوخی می‌کردند و می‌خندیدند.

خانواده گارنر، یک مهندس در زمینه صدابرداری را استخدام کردند تا بتواند با تقویت صدا در ویدئوی دوربین مدار بسته اداره پلیس، حرف‌ها و اظهارنظرهای ماموران را مشخص کند.

وکیل این زن و خانواده گارنر علیه این اداره پلیس و به اتهام نقض قانون حمایت از افراد دارای معلولیت آمریکا و "حمله خشونت‌بار" به گارنر در دادگاه فدرال اقامه دعوا کردند.

سارا شیلکه، وکیل گارنر می‌گوید که موکلش پس از آن شکل از بازداشت که شبیه "شکنجه" بوده است، ۶ ساعت بدون دریافت کمک درمانی و پزشکی در حالیکه از درد گریه می‌کرده، در وضعیت گیج و سرگردان رها شده بود.

وکیل گارنر در یک بیانیه مطبوعاتی که منتشر کرد می‌گوید که ماموران پلیس "در حق خانم گارنر کوتاهی کردند. آنها در انجام وظیفه خود در قبال جامعه هم کوتاهی کردند و همه اینها در مقابل دوربین صورت گرفته است."

با این حال پلیس لاولند روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تا زمان اعلام نتایج "تحقیقات کیفری" که از هفته گذشته آغاز شده، هیچ اظهار نظری نمی‌کند.

دادستانی شهر لاریمر در ایالت کلرادو بررسی این پرونده را از جهت اعمال زور حین بازداشت آغاز کرده است.

رئیس پلیس لاولند، متعهد شد که در زمینه تحقیق و تفحص که بوسیله اداره پلیس شهر فورت کالینزِ کلرادو هدایت می‌شود، شفاف عمل کند.

در این رابطه یک مامور پلیس به مرخصی فرستاده شده و دو مامور دیگر به بخش اداری منتقل شده‌اند.

به گزارش بی بی سی، تصاویر دوربین‌های وصل شده به بدن ماموران پلیس از لحظه دستگیری گارنر اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) منتشر شد و خشم بسیاری از مردم را برانگیخته است.

تصاویر ویدئوی بازداشت خشونت آمیز این زن سالخورده و بیمار همزمان با انتقادهای گسترده در آمریکا در رابطه با خشونت پلیس به ویژه علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار بوده منتشر شده، هر چند این زن سفید پوست بوده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.