تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۱۶
کد خبر : 62881

رتبه بندی تمام فیلم های مرد عنکبوتی

رتبه بندی تمام فیلم های مرد عنکبوتی

رتبه بندی تمام فیلم های مرد عنکبوتیبا نزدیک شدن به اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، نگاهی بیاندازیم به رتبه بندی تمام فیلم های مرد عنکبوتی که تاکنون منتشر شده‌اند.
مرد عنکبوتی یکی از پر طرفد..

رتبه بندی تمام فیلم های مرد عنکبوتی

با نزدیک شدن به اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، نگاهی بیاندازیم به رتبه بندی تمام فیلم های مرد عنکبوتی که تاکنون منتشر شده‌اند.

مرد عنکبوتی یکی از پر طرفداران شخصیت‌های کامیک مارول بوده که طی دو دهه گذشته، فیلم‌های زیادی حول محور این شخصیت تولید شده است. طی این سال‌ها سه بازیگر مطرح هالیوود در قامت این شخصیت به تصویر کشیده شدند که هر کدام طرفداران مختص به خودشان را دارند.

به جرئت می‌توان گفت که شخصیت مرد عنکبوتی یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های دنیای کامیک مارول است و همیشه فیلم‌هایی که از ابر قهرمان دوست داشتنی تولیده شده مورد استقبال هوادران قرار گرفته است. شایعات بسیار زیادی پیرامون حضور هر سه مرد عنکبوتی، «توبی مگوایر»، «اندرو گارفیلد» و «تام هالند»، در جدیدترین فیلم وجود دارد و این شایعات باعث گردیده که طرفداران فیلم های مرد عنکبوتی را از بهترین تا بدترین رتبه بندی کنند. اکنون تنها چند روز تا اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست باقی مانده، بهترین زمان الآن است تا نگاهی بیاندازیم به رتبه بندی تمام فیلم های مرد عنکبوتی که تاکنون منتشر شده‌اند. با گجت نیوز همراه باشید.

۸. مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ محصول سال ۲۰۱۴

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

پس از وقایع قسمت اول فیلم که شهر نیویورک از محاصره شرکت اسکورپ نجات پیدا کرده بود، از پیتر پارکر، با هنرنمایی اندرو گارفیلد، خواسته می‌شود که قدم بردارد و قهرمانی باشد که شهر هم لیاقتش را دارد و هم به آن نیاز دارد. پارکر که در حال تکاپو با مسئولیت مرد عنکبوتی بودن است، در عین حال از کسانی که از همه بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهد نیز محافظت می‌کند. فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ در میان طرفداران این شخصیت یک عنوان دو قطبی محسوب می‌شود، زیرا دخالت‌های سنگین کمپانب سونی شکافی را بین داستانی که کارگردان، مارک وب، برای بیان آن تلاش کرده بود و آنچه استودیو می‌خواست ببیند ایجاد کرد.

هر چقدر بخواهیم شخصیت گرین گابلین این فیلم را غمگین بدانیم، انتخاب دین دی‌هان برای چنین شخصیت شرور و برجسته‌ای عجیب بود. شخصیت الکترو که توسط جیمی فاکس ایفا شد نیز جوری به تصویر کشیده شد که انگار برای تکمیل تهدید دیگری که در شهر وجود دارد فعالیت می‌کند. این دلایل در کنار دلایل دیگر باعث گردید تا فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ به یک فیلم شلوغ و آشفته تبدیل گردد.

۷. مرد عنکبوتی ۳ محصول سال ۲۰۰۷

مرد عنکبوتی 3

بر خلاف دو فیلم اول سه گانه مرد عنکبوتی سم ریمی که با هنرنمایی توبی مگوایر همراه بود، ارتباط برقرار کردن با قسمت سوم آن کمی سخت است. برای یک فیلمی که آخرین قسمت از یک مجموعه بوده ماجراهای زیادی در جریان بود. یکی از داستان‌های خوبی که می‌شد روی آن تمرکز کرد، انتقال گرین گابلین از پدر، نورمن آزبورن با هنرنمایی ویلم دفو، به پسر، هری آزبورن با هنرنمایی جیمز فرانکو، بود؛ اما متاسفانه سم ریمی برنامه‌های دیگری در سرش داشت.

به جای پیروی از یک خط داستانی منحصر به فرد و پیوسته، دو شرور دیگر وارد فیلم می‌شوند. با ورود ونوم و مرد شنی به فیلم، مرد عنکبوتی ۳ آنچه را که واقعاً می‌خواست انجام دهد را از دست داد و به گونه‌ای در این فیلم کمیت را به کیفیت ترجیح دادند.

همچنین بخوانید:

تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home را تماشا کنید

۶. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه محصول سال ۲۰۱۷

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

خیلی قبل‌تر از اینکه فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست تبدیل به مورد انتظارترین فیلم سال ۲۰۲۱ شود، تام هالند می‌بایست خودش را به عنوان مرد عنکبوتی جدید در دنیای سینمایی مارول به طرفداران معرفی کند. تام هالند را می‌توان شبیه‌ترین آدم به پیتر پارکر دنیای کامیک مارول دانست. یک نوجوان دبیرستانی مشتاق که دارای یک زندگی دوگانه یکی به عنوان مرد عنکبوتی و دیگری به عنوان یک پسر نوجوان درس خون است؛ اما فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، داستانی را روایت کرد که مدت‌هاست در فیلم های مرد عنکبوتی به تصویر کشیده است.

این فیلم برای برای مخاطبان امروزی به اندازه کافی پر زرق و برق و مدرن است، اما آنقدر اوریجینال و اصیل نیست که بتواند گامی رو به جلو برای دنیای سینمایی مارول در نظر گرفته شود.

هنرنمایی پیتر پارکر توسط هالند توانست آن دسته از افرادی که طبق تجریبات زندگی خودشان می‌توانستند با این شخصیت ارتباط برقرار کنند و کسانی که نمی‌توانستند اندرو گارفیلد و توبی مگوایر را یک نوجوان دبیرستانی که در روابط اجتماعی مشکل دارد تصور کنند را راضی نگه داشت.

۵. مرد عنکبوتی شگفت انگیز محصول سال ۲۰۱۲

مرد عنکبوتی شگفت انگیز

تجربه کوتاه مدت و دو قسمتی اندرو گارفیلد در نقش مرد عنکبوتی همچنان در میان طرفداران بحث برانگیز است. اولین قسمت از مرد عنکبوتی با هنرنمایی گارفیلد روایتگر تبدیل شدن پیتر پارکر به مرد عنکبوتی است، اگرچه پارفیلد پارکر را کمی پخته‌تر به تصویر می‌کشد.

فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز نشان داد که گارفیلد مرد عنکبوتی مناسب‌تری نسبت به پیتر پارکر جوان بودن است. هضم فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌ انگیز برای تازه واردان به ژانر ابرقهرمانی به اندازه کافی آسان است، اما وقتی به پتانسیل‌هایی که قبلاً این شخصیت داشت نگاه می‌کنیم، ممکن است این فیلم در بین فیلم های مرد عنکبوتی داستان بسیار ساده‌تری را به تصویر کشیده باشد.

۴. مرد عنکبوتی محصول سال ۲۰۰۲

مرد عنکبوتی

قبل از ایجاد دنیای سینمایی مارول، سم ریمی توانست یک فیلم از کامیک‌های مارول تولید کند که به شخصیت پیتر پارکر وفادار است. در این فیلم مگوایر نشان داد که بیشتر پیتر پارکر قوی‌تری است تا اینکه مرد عنکبوتی قوی‌تری باشد و هنگامی که نقاب را بر چهره می‌گذاشت یک قهرمان در سطح خیابان‌ها را به تصویر می‌کشید.

تاکید مگوایر بر جنبه‌های زندگی پارکر است و در حالی که لباس عنکبوتی را نپوشیده به اصالت مرد عنکبوتی می‌افزاید. اینکه بتوانیم زندگی روزمره پیتر پارکر را بیشتر تماشا کنیم در حالی که دیگر شخصیت وی در کمین است، باعث شد که جنبه انسانی بیشتری به هنرنمایی توبی مگوایر اضافه شود.

همچنین بخوانید:

بهترین بازی های مارول در یک دهه اخیر؛ از محافظان کهکشان تا مرد عنکبوتی

۳. مرد عنکبوتی: دور از خانه محصول سال ۲۰۱۹

مرد عنکبوتی: دور از خانه

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه که ارتباط داستانی مستقیم با فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست دارد، در بین سه گانه بازگشت به خانه مرد عنکبوتی، بیشتر به زندگی پیتر پارکر می‌پردازد و در این فیلم پارکر با خودش راحت‌تر می‌شود. پیتر پارکر در این فیلم نسبت به مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه احساس سختی کمتری می‌کند و به هالند این امکان را داد تا شخصیت پارکر را مانند نوجوانی مضطرب که مسئولیت‌هایی در سطح ابرقهرمانی به او داده شده به تصویر بکشد.

اگرچه در فیلم دور از خانه گاهی اوقات همچنان پارکر رفتارهای بچه گانه ازش سر می‌زند، اما هالند را با چالشی مواجه کرد که شک‌ و تردیدهای نسبت به خودش در قامت پیتر پارکر را کنار بگذارد و روحیه مرد عنکبوتی را با قدرت بیشتری در آغوش بگیرد.

۲. مرد عنکبوتی ۲ محصول سال ۲۰۰۴

مرد عنکبوتی 2

خود مگوایر هم می‌داند که در بین فیلم های مرد عنکبوتی این بهترین فیلم مرد عنکبوتی است. فیلم مرد عنکبوتی به خوبی از روایتگر ادامه داستان قسمت اول است. بدون شک سم ریمی و توبی مگوایر توانستند در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، یک فیلم کامیک بوکی فوق العاده زیبا را خلق کنند.

اگر بخواهیم کمی احساسی با این قضیه برخورد کنیم، این احتمال وجود دارد که بتوان گفت فیلم مرد عنکبوتی ۲ تا سال ۲۰۰۸ و قبل از ایجاد دنیای سینمایی مارول، بهترین فیلم بر اساس کامیک‌های مارول بود؛ حتی می‌توان گفت این فیلم در هموار شدن مسیر ژانر فیلم‌های کامیک بوکی در سینما بسیار تاثیر گذار بود.

۱. مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی محصول سال ۲۰۱۸

مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

انیمیشن مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی یک سوپرایز از طرف کمپانی سونی بود که به شدت مورد استقبال قرار گرفت. این انیمیشن مملو از خلاقیت، تصمیم می‌گیرد پارکر را در پس زمینه قرار دهد و داستان را متنوع کند.

سونی توانست سبک جدیدی از انیمیشن را در مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی اجرا کند و فناوری جدیدی را برای آوردن هنر پاپ به سینما ایجاد کرد.

این انیمیشن موفق شد با صداپیشگان با استعداد و مجموعه‌ای از شخصیت‌های دوس داشتنی به جذاب، سرگرم کننده و کاملاً نشاط آور در بین فیلم های مرد عنکبوتی تبدیل شود و در رتبه بندی فیلم های مرد عنکبوتی جایگاه نخست را از آن خود کند.

منبعMovieWebمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.