تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر : 64987

ربات روسی برای کاوش در قطب جنوب ماه آماده می‌شود

ربات روسی برای کاوش در قطب جنوب ماه آماده می‌شود

ربات روسی برای کاوش در قطب جنوب ماه آماده می‌شود رئیس آکادمی علوم روسیه اعلام کرد پرتاب کاوشگر لونا ۲۵ به قطب جنوب ماه مهمترین رویداد علمی این کشور در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.
آلکساندر سرگیف، ر..

ربات روسی برای کاوش در قطب جنوب ماه آماده می‌شود

رئیس آکادمی علوم روسیه اعلام کرد پرتاب کاوشگر لونا ۲۵ به قطب جنوب ماه مهمترین رویداد علمی این کشور در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

آلکساندر سرگیف، رئیس آکادمی علوم روسیه با اعلام اینکه پرتاب کاوشگر لونا ۲۵ – Luna25 به ماه به عنوان مهم‌ترین رویداد علمی این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شود گفت ما بار دیگر پس از دهه ۱۹۷۰ میلادی طی این ماموریت به تنها قمر زمین باز خواهیم گشت.

ماموریت روسیه برای کاوش در قطب جنوب ماه

رئیس آکادمی علوم روسیه در ادامه بیان کرد تابستان ۲۰۲۲ مناسب‌ترین موقعیت برای پرتاب این کاوشگر به ماه خواهد بود. کاوشگر لونا ۲۵ طی این ماموریت قطب جنوب ماه را مورد کاوش قرار خواهد داد. وی افزود دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند قطب جنوب ماه بهترین منطقه برای بررسی وجود آب است.

قطب جنوب ماه

گفتنی است کشف آب برای اکتشافات آینده در ماه بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ چراکه به کمک آن می‌توان مشکلات تامین انرژی در اقامتگاه‌های ماه را برطرف ساخت. همچنین آب برای تامین اکسیژن نیز بسیار حائز اهمیت است. لونا ۲۵ یک سطح نورد تحقیقاتی ویژه ماه محسوب می‌شود که در جولای ۲۰۲۲ میلادی از بندر فضایی وستوچنی در شرق روسیه به فضا پرتاب خواهد شد.

به احتمال زیاد کاوشگر Luna25 در دهانه بوگوسلاسکی قطب جنوب ماه فرود خواهد آمد. همچنین لونا ۲۵ از ۹ دستگاه علمی بهره می‌برد که محققان روسی به کمک آنها قادرند ویژگی‌های قدیمی‌ترین صخره ماه را مورد بررسی قرار دهند.

منبعtassمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.