تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 37411

رایج ترین مشکلات وان پلاس ۷ پرو – OnePlus 7 Pro + راه حل

رایج ترین مشکلات وان پلاس ۷ پرو – OnePlus 7 Pro + راه حل

رایج ترین مشکلات وان پلاس ۷ پرو – OnePlus 7 Pro + راه حل در این مقاله فهرستی از رایج ترین مشکلات وان پلاس ۷ پرو – OnePlus 7 Pro را گردآوری کرده‌ایم؛ همراه با توصیه‌هایی که می‌توانند در رفع آن‌ها موثر باشند.
وان پلاس ۷ پرو یک گوشی هوشمند جذاب با سخت افزار قدرتمند و صفحه نمایش باکیفیت است. همه این‌ها باعث شد که با قیمت بالاتری از نسل‌های قبلی خود وارد بازار شود. وقتی پای یک گوشی حداقل ۵۰۰ دلاری در میان است، انتظار می‌رود بی‌عیب و نقص باشد؛ اما وان پلاس ۷ پرو هم مانند هر دستگاه دیگری، مشکلات خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

توجه:این مشکلات توسط افرادی از نقاط مختلف دنیا گزارش شده‌اند و لزوما همه کاربران آن‌ها را تجربه نخواهند کرد. مشکلات گوشی وان پلاس ۷ پرو مشکل گوست تاچ در وان پلاس ۷ پرو کار نکردن OK, Google در وان پلاس ۷ پرو فریز شدن وان پلاس ۷ پرو تخلیه باتری و داغ کردن وان پلاس ۷ پرو مشکلات حسگر اثر انگشت وان پلاس ۷ پرو کار نکردن روشنایی خودکار در وان پلاس ۷ پرو مشکل گوست تاچ در وان پلاس ۷ پرو تعدادی از کاربران، لمس‌هایی را روی نمایشگر گوشی م..

رایج ترین مشکلات وان پلاس ۷ پرو – OnePlus 7 Pro + راه حل

در این مقاله فهرستی از رایج ترین مشکلات وان پلاس ۷ پرو – OnePlus 7 Pro را گردآوری کرده‌ایم؛ همراه با توصیه‌هایی که می‌توانند در رفع آن‌ها موثر باشند.

وان پلاس ۷ پرو یک گوشی هوشمند جذاب با سخت افزار قدرتمند و صفحه نمایش باکیفیت است. همه این‌ها باعث شد که با قیمت بالاتری از نسل‌های قبلی خود وارد بازار شود. وقتی پای یک گوشی حداقل ۵۰۰ دلاری در میان است، انتظار می‌رود بی‌عیب و نقص باشد؛ اما وان پلاس ۷ پرو هم مانند هر دستگاه دیگری، مشکلات خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مشکلات وان پلاس 7 پرو
مشکلات وان پلاس 7 پرو

توجه:این مشکلات توسط افرادی از نقاط مختلف دنیا گزارش شده‌اند و لزوما همه کاربران آن‌ها را تجربه نخواهند کرد.

مشکلات گوشی وان پلاس ۷ پرو

  • مشکل گوست تاچ در وان پلاس ۷ پرو
  • کار نکردن OK, Google در وان پلاس ۷ پرو
  • فریز شدن وان پلاس ۷ پرو
  • تخلیه باتری و داغ کردن وان پلاس ۷ پرو
  • مشکلات حسگر اثر انگشت وان پلاس ۷ پرو
  • کار نکردن روشنایی خودکار در وان پلاس ۷ پرو

مشکل گوست تاچ در وان پلاس ۷ پرو

تعدادی از کاربران، لمس‌هایی را روی نمایشگر گوشی مشاهده می‌کنند که از طرف خودشان نیست. این لمس خودکار به اصطلاح Ghost touch یا لمس شبح نامیده می‌شود. معمولا هم این مشکل در قسمت فوقانی صفحه نمایش بروز پیدا می‌کند.

استفاده از اپلیکیشن CPU-Z روشی خوب برای تست است؛ چرا که ظاهرا باعث بروز گوست تاچ در وان پلاس ۷ پرو می‌شود. اما چه راهکاری برای حل مشکل وجود دارد؟

  • بعضی کاربران می‌گویند با خاموش کردن NFC در قسمت Quick Settings، می‌توانید جلوی آن را بگیرید. همچنین گفته می‌شود آخرین آپدیت Oxygen OS مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است؛ ولی تعدادی از کاربران این ادعا را رد می‌کنند و همچنان با گوست تاچ دست به گریبان هستند.

کار نکردن OK, Google در وان پلاس ۷ پرو

گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه یا فرمان صوتی OK, Google در وان پلاس ۷ پرو اصلا کار نمی‌کند؛ یا بگیر و نگیر دارد. راهکارهای احتمالی به شرح زیر هستند:

  • اگر اپلیکیشن Plus Beat روی گوشی نصب شده است؛ آن را حذف کرده و کارکرد گوگل اسیستنت را امتحان کنید.
  • اپ Google را در پلی استور بیابید. سپس روی Uninstall و uninstall all the updates ضربه بزنید. پس از انجام این کار، روی Update ضربه بزنید و گوشی را ری‌استارت کنید.
  • تعدادی از کاربران نیز با فکتوری ریست به نتیجه رسیده‌اند. البته این یک روش تهاجمی است و باید قبل از شروع کار، از تمام اطلاعات خود بکاپ بگیرید. برای بازیابی تنظیمات کارخانه‌ای از مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > System > Reset Options > Erase all data > Reset Phone > Enter PIN or Password > Next > Erase Everything

فریز شدن وان پلاس ۷ پرو

حتی با یک چیپست قدرتمند و رم ۱۲ گیگابایتی؛ لگ زدن یا بدتر از آن، فریز شدن گوشی غیرممکن نیست. به طور خاص، بسیاری از کاربران در Reddit از گیر کردن و عدم واکنش صفحه نمایش به لمس گفته‌اند. شاید راهکاری همیشگی نباشد؛ اما در چنین مواقعی این ترفند را امتحان کنید:

  • دکمه‌های پاور و ولوم بالا را همزمان نگه دارید تا گوشی خاموش شود. پس از خاموشی، فقط دکمه ولوم بالا را ول کنید و به نگه داشتن دکمه پاور ادامه دهید. پس از چند ثانیه، گوشی روشن خواهد شد و می‌توانید بدون مشکل با آن کار کنید.

تخلیه باتری و داغ کردن وان پلاس ۷ پرو

با وجود یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، شاید دوام شارژ وان پلاس ۷ پرو به حد کافی راضی‌کننده نباشد. البته تخلیه باتری و داغ کردن گوشی، عمدتا به نحوه‌ی استفاده از آن بستگی دارد. مثلا اجرای بازی‌های گرافیک بالا به مدت طولانی، باعث کاهش سریع شارژ و افزایش حرارت دستگاه می‌شود.

اما برای جلوگیری از بروز این مشکلات، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • صفحه نمایش یکی از مصرف کنندگان اصلی انرژی است. پس از مسیر Settings > Display مدت زمان Sleep (یعنی خاموش شدن خودکار نمایشگر پس از مدتی لمس نشدن) را کاهش دهید. همچنین رزولوشن و نرخ ریفرش آن را نیز پایین بیاورید. همچنین بهتر است Ambient Display را نیز خاموش کنید.
  • از مسیر Settings > Battery > View Detailed Usage اپلیکیشن‌های پرمصرف را بیابید و فعالیت آن‌ها را محدود کنید.
  • حتما همه برنامه‌ها و بازی‌های بدون استفاده را حذف کنید.
  • از مسیر Settings > Battery > Battery Saver زمان دلخواه برای روشن شدن حالت ذخیره انرژی را تعیین کنید.

مشکلات وان پلاس 7 پرو

  • به همراه داشتن یک شارژر پرتابل یا پاوربانک را برای استفاده در مواقع ضروری، مدنظر قرار دهید.

مشکلات حسگر اثر انگشت وان پلاس ۷ پرو

حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای، فناوری جدید و جالبی است؛ اما همیشه به اندازه اسکنر فیزیکی، قابل اعتماد نیست. مثلا بسیاری از کاربران وان پلاس ۷ پرو می‌گویند با انگشت نمناک نمی‌توانند قفل گوشی را باز کنند؛ چیزی که آن‌ها را از حسگر زیر نمایشگر دلزده کرده است.

مشکلات وان پلاس 7 پرو

برای بهبود کارکرد این سنسور، این اقدامات را انجام دهید:

  • در وهله اول، اثر انگشت خود را دوباره به سنسور بشناسانید. برای این کار به مسیر Settings > Security & lock screen > Fingerprint بروید و روی آیکون سطل زباله در کنار پروفایل اثر انگشت خود ضربه بزنید. (البته اگر برای نخستین بار در حال معرفی اثر انگشت خود هستید، این مرحله را فراموش کنید). حالا که هیچ اثر انگشت ذخیره شده‌ای وجود ندارد، روی Add fingerprint ضربه بزنید و مراحل خواسته شده را طی کنید. توجه داشته باشید دقیقا انگشت خود را همان‌طوری روی حسگر بگذارید که موقع باز کردن قفل گوشی می‌گذارید.
  • ضخیم بودن محافظ نمایشگر هم می‌تواند روی دقت حسگر اثر انگشت، تاثیر منفی داشته باشد. بهترین حالت، عدم استفاده از محافظ است؛ یا دست‌کم، از فیلم‌های محافظ پلاستیکی به جای گلس‌های سفت استفاده کنید.

کار نکردن روشنایی خودکار در وان پلاس ۷ پرو

حالت Auto-brightness می‌تواند هم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هم برای سلامت چشمان کاربر مفید باشد؛ ولی اگر خوب کار نکند، آزاردهنده می‌شود.

به ادعای برخی از کاربران وان پلاس ۷ پرو، صفحه نمایش گوشی به جای کم شدن روشنایی در محیط تاریک؛ یا شروع به چشمک زدن می‌کند یا به خوبی تنظیم خودکار نمی‌شود. برای رفع مشکل:

  • به مسیر Settings > Display بروید و Adaptive brightness را موقتا غیرفعال نمایید. برای مدتی لازم است خودتان به طور دستی، روشنایی صفحه را در محیط‌های تاریک و روشن، تنظیم کنید. ظرف چند روز، گوشی با تنظیمات دلخواه شما آداپته می‌شود و بهتر عمل می‌کند.

مشکلات وان پلاس 7 پرو

  • همچنین می‌توانید به مسیر Settings > Utilities > OnePlus Laboratory > DC dimming بروید تا از آپشن DC dimming استفاده کنید. این باعث کاهش سوسو زدن نمایشگر در سطوح پایین‌تر روشنایی می‌شود؛ هر چند که شاید روی دقت رنگ، تاثیر منفی بگذارد.

منبع :digitaltrends-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.