تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر : 16543

رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم +‌ راه حل

رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم +‌ راه حل

رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم +‌ راه حل با بررسی رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم – Sony Xperia XZ Premium به همراه راه حل آن‌ها، شما را از دست ایرادهای گوشی اکسپریا XZ‌ پریمیوم راحت خواهیم کرد.
سونی اکسپریا ایس زد پریمیوم،‌ یکی از گوشی‌های جذاب شرکت سونی است که چند سال پیش با سخت افزار و مشخصات فنی درخور توجهی عرضه شد. این گوشی فروش نسبتاً خوبی را نیز تجربه کرد و حالا در دست کاربران سالخورده شده است. تمام گوشی‌های هوشمند در جهان بدون ایراد نیستند و گوشی سونی نیز از این قضیه مستثنا نخواهد بود. ما در این پست قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم به همراه راه حل آن‌ها بپردازیم.
فهرست مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم مشکل دوربین مشکل اتصال بلوتوث مشکل قطع وای فای بیدار نشدن گوشی از خواب با دو ضربه مشکل دوربین دو مبحث در سایت‌های XDA-Developers و Sony Mobile وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از کاربران هنگام عکس گرفتن با گوشی خود با مشکلات عجیبی مواجه می‌شوند و عکس‌هایشان با موج همراه است. در چند مورد این مشکل فقط در چند پ..

رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم +‌ راه حل

با بررسی رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم – Sony Xperia XZ Premium به همراه راه حل آن‌ها، شما را از دست ایرادهای گوشی اکسپریا XZ‌ پریمیوم راحت خواهیم کرد.

سونی اکسپریا ایس زد پریمیوم،‌ یکی از گوشی‌های جذاب شرکت سونی است که چند سال پیش با سخت افزار و مشخصات فنی درخور توجهی عرضه شد. این گوشی فروش نسبتاً خوبی را نیز تجربه کرد و حالا در دست کاربران سالخورده شده است. تمام گوشی‌های هوشمند در جهان بدون ایراد نیستند و گوشی سونی نیز از این قضیه مستثنا نخواهد بود. ما در این پست قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم به همراه راه حل آن‌ها بپردازیم.

فهرست مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

  • مشکل دوربین
  • مشکل اتصال بلوتوث
  • مشکل قطع وای فای
  • بیدار نشدن گوشی از خواب با دو ضربه

مشکل دوربین

دو مبحث در سایت‌های XDA-Developers و Sony Mobile وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از کاربران هنگام عکس گرفتن با گوشی خود با مشکلات عجیبی مواجه می‌شوند و عکس‌هایشان با موج همراه است. در چند مورد این مشکل فقط در چند پیکسل دیده می‌شود، اما در دیگر موارد مشکل گسترده است.

راه حل

یک به‌روزرسانی می‌تواند این مشکل را در گوشی اکسپریا XZ‌ پریمیوم برطرف کند. شما می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات دوربین گوشی خود، سپس مسیر More > Touch to regulate > Focus and Brightness تنظیمات لازم را انجام دهید.

عیب‌یابی را امتحان کنید. در حالی که به اینترنت دسترسی دارید، digicam را باز کنید، به بخش تنظیمات دوربین رفته، سپس مسیر More > Help > Camera بروید و یکی از دکمه‌های Front camera، Flash یا Camera را فشار دهید. اکنون مراحل به نمایش درآمده روی صفحه را دنبال کنید.

می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، سپس مسیر Backup & Reset > Reset Phone > Ease Everything گوشی‌تان را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. فقط به خاطر داشته باشید که پیش از این کار از گوشی‌تان یک بکاپ تهیه کرده باشید. البته به عنوان جایگزین شما می‌توانید برنامه‌ی Xperia Companion را روی کامپیوتر خود نصب کنید و از آن برای بکاپ‌گیری و بازگردان اطلاعات به تلفن خود استفاده کنید.

مشکل اتصال بلوتوث

درست مانند تمام گوشی‌های هوشمند، گوشی Xperia XZ Premium نیز می‌تواند با بلوتوث مشکل داشته باشد. اغلب مشکلاتی که کاربران با بلوتوث دارند، اتصال دیگر دستگاه‌های بلوتوثی آن‌ها به گوشی است.

راه حل

گوشی خود را ریستارت کنید و بار دیگر دستگاه را با بلوتوث به گوشی خود وصل کنید. برای روشن و خاموش کردن بلوتوث به تنظیمات گوشی خود و بخش Bluetooth بروید.

برای جدا کردن یک وسیله‌ی بلوتوثی از گوشی خود به بخش تنظیمات رفته، سپس وارد بخش Bluetooth > Paired Devices شوید. هر گجتی که از پیش ثبت شده و الان وصل نمی‌شود را از فهرست انتخاب کنید، سپس روی گزینه‌ی Forget کلیک کنید.

مشکل قطع وای فای

مانند مشکل بلوتوث که در بالا اشاره کردیم، یکی از مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم قطع شدن مستمر اتصال وای فای است. برخی از کاربران علیرغم اینکه در محدوده‌ی روتر قرار داشته‌اند، اما ارتباط خود با آن را در حالی که سایرین متصل باقی مانده‌اند، از دست می‌دهند.

راه حل

  • اگر این اتفاق تکرار شد، گوشی‌تان را ریستارت کنید. این راه حلیست که می‌تواند برای دو مشکل بالا کارساز باشد.
  • شما می‌توانید وای فای گوشی‌تان را با رفتن به صفحه‌ی تنظیمات و سپس صفحه‌ی Wi-Fi خاموش کنید.
  • صفحه‌ی کمکی سونی موبایل پیشنهاد می‌:ند قاب محافظ را از گوشی خود دربیاورید و مجدداً بررسی کنید. ممکن است مشکل سیگنال‌دهی حاصل استفاده از آن باشد.
  • مطمئن شوید که تنظیمات گوشی شما درست است. می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات سپس More > More > Internet > Settings گزینه‌ی Accept را بزنید.
  • شما می‌توانید یک سیاست جدید برای استراحت کردن وای فای در زمانی که گوشی نیز در حال استراحت است، تعیین کنید. می‌توانید این کار را با رفتن به صفحه‌ی تنظیمات گوشی، بخش Wi-Fi و کلیک روی آیکون شیر آب انجام دهید.
  • گوشی را در حالت Safe Mode (حالت امن) روشن کنید. اگر این مشکل حل شده بود،‌ پس مقصر قطع اتصال، یکی از اپلیکیشن‌هایی است که روی گوشی خود نصب کرده‌اید. برای بوت کردن گوشی در حالت Safe Mode دکمه‌ی پاور را فشار دهید و تا زمان ظاهر شدن Power Off روی صفحه منتظر بمانید. حالا مجدداً کلید پاور را فشار دهید و نگه دارید تا گوشی به حالت Safe Mode ببرد. در انتخا روی دکمه‌ی OK کلیک کنید. اکنون گوشی ریستارت می‌شود و در حالت Safe Mode اجرا خواهد شد. اگر مراحل را درست پیش رفته باشید، لوگوی Safe Mode را می‌توانید در گوشه‌ی چپ پایین نمایشگر مشاهده کنید.
  • از گوشی بکاپ بگیرید و سپس آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

بیدار نشدن گوشی از خواب با دو ضربه

بسیاری از کاربران مدعی شده‌اند که با دو بار کلیک روی صفحه، گوشی آن‌ها از حالت استراحت خارج نمی‌شود و این یکی از رایج ترین مشکلات سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم است.

راه حل رسمی سونی

مدل اکسپریا زد پریمیوم فاقد این قابلیت منحصر به فرد است. Xperia Blog توضیح داده است که این قابلیت را همراه با به‌روزرسانی نرم افزاری در آینده، برای این گوشی عرضه می‌کند. آیا این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اید؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.