تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر : 37767

رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو با راه حل

رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو با راه حل

رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو با راه حل هواوی میت ۲۰ پرو – Huawei Mate 20 Pro نیز مانند همه گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی همراه است. به همین دلیل قصد داریم تا در این پست مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو را بررسی کنیم.
اگر شما هم یکی از صاحبان گوشی هواوی میت ۲۰ پرو هستید که با مشکلات مختلفی در این گوشی مواجه شده‌اید. اما نگران نباشید، شما تنها نیستید. از این رو قصد داریم تا در این پست رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو را که از سوی کاربران گزارش شده مورد بررسی قرار دهیم.
توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.
فهرست رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو مجوز کار کردن کارت اس دی برای برنامه‌های متفرقه مشکل در عملکرد NFC پایین بودن حجم صدا مشکل هاله سبز نمایشگر گوشی مشکل حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش عدم نمایش آیکون نوتیفیکیشن‌ها عدم وجود ویژگی‌های هوش مصنوعی در فیلم مجوز کار کردن کارت اس دی برای برنامه‌های متفرقه برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که هنگام تبادل اطلاعات یا فایل‌ از گوشی هواوی میت ۲۰ ..

رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو با راه حل

هواوی میت ۲۰ پرو – Huawei Mate 20 Pro نیز مانند همه گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی همراه است. به همین دلیل قصد داریم تا در این پست مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو را بررسی کنیم.

اگر شما هم یکی از صاحبان گوشی هواوی میت ۲۰ پرو هستید که با مشکلات مختلفی در این گوشی مواجه شده‌اید. اما نگران نباشید، شما تنها نیستید. از این رو قصد داریم تا در این پست رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو را که از سوی کاربران گزارش شده مورد بررسی قرار دهیم.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو

  • مجوز کار کردن کارت اس دی برای برنامه‌های متفرقه
  • مشکل در عملکرد NFC
  • پایین بودن حجم صدا
  • مشکل هاله سبز نمایشگر گوشی
  • مشکل حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش
  • عدم نمایش آیکون نوتیفیکیشن‌ها
  • عدم وجود ویژگی‌های هوش مصنوعی در فیلم

مجوز کار کردن کارت اس دی برای برنامه‌های متفرقه

برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که هنگام تبادل اطلاعات یا فایل‌ از گوشی هواوی میت ۲۰ پرو به کارت اس دی با مشکل مواجه شده‌اند. در برخی موارد، این مشکل پس از ارتقا به EMUI 10 به وجود می‌آید. برنامه‌های هواوی و گوگل می‌توانند فایل‌ها را به کارت اس دی انتقال دهند، اما برخی از برنامه‌های متفرقه نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

بر اساس پست‌های موجود در انجمن، مشخص نیست که چه عواملی باعث بروز این مشکل شده‌اند و آیا راه حل تضمینی برای رفع آن وجود دارد یا خیر. طبق گفته‌های کمپانی هواوی، در واقع این مسئله یک قابلیت طراحی شده است که به منظور اطمینان از عملکرد روان سیستم و امنیت داده‌ها اجرا شده است. با این وجود، کاربران دستورالعمل‌های زیر را امتحان کرده‌اند که ممکن است در موارد خاص کارساز باشد.

  • از Mixplorer یا سایر اپلیکیشن‌های روت اکسپلورر که نرم افزار متفرقه مدیریت فایل هستند، استفاده کنید. برخی از کاربران می‌گویند که نصب این اپلیکیشن‌ها به حل این مشکل کمک کرده‌ است.
  • گوشی را به رابط کاربری EMUI 9 بازگردانید. با این کار تمام داده‌های گوشی شما حذف می‌شوند. ابتدا از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و فقط در صورتی که نیاز به استفاده از برنامه مدیریت فایل متفرقه برای انتقال فایل‌ها به کارت اس دی دارید، باید این کار را انجام دهید. برای این کار بایستی آخرین نسخه اپلیکیشن HiSuite را دانلود کنید. پس از آنکه در کامپیوتر خود برنامه HiSuite را دانلود کردید، سپس به گوشی هواوی میت ۲۰ پرو خود متصل شوید، برنامه HiSuite را راه اندازی کرده و بعد به ترتیب روی گزینه‌های Update > Switch to Other Version کلیک کنید. ممکن است قبل از انجام این کار نیاز باشد که ابتدا به تنظیمات گوشی هواوی میت ۲۰ پرو خود بروید و آن را به Allow HiSuite to use HDB سوییچ کنید.

مشکل در عملکرد NFC

یکی از مشکلات گزارش شده از بین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو، مشکل در عملکرد NFC است. طبق این گزارشات شکایت‌های زیادی در رابطه با این ویژگی به ویژه هنگام پرداخت هزینه آن از طریق Google Pay استور از سوی کاربران به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد که این مسئله از رابط کاربری EMUI 10 ناشی نشده، اما در EMUI 9 مشاهده شده است. اگر همچنان از رابط کاربری EMUI 9 استفاده می‌کنید، در اینجا چند مسئله مختلف وجود دارد، بنابراین، می‌توانید موارد و دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید:

  • رابط کاربری را به EMUI 10 به‌روزرسانی کنید.
  • اگر هواوی میت ۲۰ پرو خود را روت کرده یا قفل بوت لودر را باز کرده‌اید، این کار ممکن است از پرداخت هزینه آن در تلفن همراه جلوگیری کند. همچنین نصب نسخه بتا اندروید نیز می‌تواند بر برنامه‌های بانکی تاثیر بگذارد.
  • هواوی میت ۲۰ پرو خود را خاموش کنید، سپس دکمه پاور و دکمه افزایش میزان صدا را همزمان فشار دهید. سپس شما می‌توانید با استفاده از کلید کاهش صدا، Wipe cache partition – پاکسازی قسمت کش را هایلایت کرده و با استفاده از کلید پاور آن را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، گزینه Reboot system now را انتخاب کنید.
  • اگر مشکل شما با Google Pay است، بهتر است اپلیکیشن گوگل پی را حذف کنید. سپس گوشی خود را ری استارت کرده و مجددا برنامه Google Pay را نصب و راه اندازی کنید.

پایین بودن حجم صدا

یکی دیگر از مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو که از بین شکایت‌های کاربران به چشم می‌خورد، پایین بودن حجم صدای این گوشی است. برخی از کاربران احساس می‌کنند که ولوم این گوشی به طور کلی بسیار پایین است. طبق گزارش‌های کاربران این مسئله نیز از رابط کاربری EMUI 9 ناشی شده است. بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی آن به EMUI 10 این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. اگر نشد، یکی از راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

  • اگر این مشکل هنگام افقی کردن گوشی رخ می‌دهد، ممکن است که بلندگوی اصلی میزان صدا را برای تبدیل آن به صدای استریو کاهش دهد. به ترتیب وارد Settings > Sound شوید و اطمینان حاصل کنید که گزینه Stereo+ خاموش است. مجددا این مسئله را بررسی کنید.
  • به ترتیب وارد Settings > Sound > Dolby Atmos شوید و تنظیمات را از Smart به حالتی که برای محتوای شما منطقی است تغییر دهید و ببینید که آیا تفاوتی ایجاد می‌شود یا خیر.
  • پایین بودن حجم صدا می‌تواند به هدفون یا آداپتور USB-C که استفاده می‌کنید، مربوط شود. برای آداپتور USB-C به دنبال جک ۳.۵ میلیمتری که تراشه مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) را دارد، باشید.
  • همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های تقویت کننده صدا استفاده کنید. شما می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را در گوگل پلی استور پیدا کنید. اما به یاد داشته باشید که بالا بودن حجم صدا می‌تواند به شنوایی شما آسیب برساند و باعث خرابی اسپیکرهای گوشی شما شود.

مشکل هاله سبز نمایشگر گوشی

تعدادی از کاربران گوشی هواوی میت ۲۰ پرو گزارش کرده‌اند که روی نمایشگر گوشی هاله سبز رنگ مشاهده شده است که رفته رفته بدتر می‌شود. این مسئله اغلب هنگام قرار دادن گوشی برابر کاغذ دیواری تیره رنگ یا در محیط تاریک بیشتر قابل توجه است. این هاله سبز رنگ از منحنی‌ لبه نمایشگر شروع شده و می‌تواند تا بالای نمایشگر گوشی گسترش یابد. این مسئله می‌تواند از سرد بودن رنگ صفحه گوشی ناشی شود. در این قسمت پیشنهاد می‌شود که برای بهبود وضعیت این مسئله اقدامات زیر را به عمل آورید.

  • به ترتیب وارد مسیر Settings > Display > Color & Eye Comfort > Color Mode & Temperature شوید، سپس نقطه روی دایره رنگ را لمس کرده یا بکشید، یا روی Warm یا Cool ضربه بزنید تا بتوانید رنگ صفحه را روی سطح مناسب تنظیم کنید. هواوی توصیه می‌کند که برای تجربه بهتر دمای رنگ صفحه را روی رنگ سردتر تنظیم کنید.
  • حالت راحتی چشم – Eye Comfort mode را غیرفعال کنید و بررسی کنید که آیا این مسئله برطرف می‌شود یا خیر.
  • حالت شب – Night Mode را غیرفعال کنید و میزان روشنایی صفحه نمایش را افزایش دهید. به گفته هواوی انجام این موارد، می‌تواند هاله سبز رنگ نمایشگر گوشی را کاهش دهد.
  • اگر هیچ یک از موارد فوق موثر واقع نشدند، گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید، زیرا ممکن است این مسئله یک مشکل سخت افزاری باشد.

مشکل حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش

تکنولوژی مدرن اغلب با مشکلاتی همراه است و حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش گوشی هواوی میت ۲۰ پرو نیز یکی از همین موارد است. این قابلیت گاهی اوقات با مشکل مواجه می‌شود. اگر نیاز است که چندین بار انگشت خود را روی صفحه قرار دهید تا قفل صفحه نمایش باز شود، در صورتی که بایستی با یک بار انجام آن قفل نمایشگر باز شود، بهترین کار این است که یک بار دیگر اثر انگشت خود را ثبت کنید. هرچند این مشکل اخیرا از سوی کاربران گزارش نشده است، بنابراین ممکن است که با انجام یک به‌روزرسانی برطرف شود. از زمانی که هواوی میت ۲۰ پرو به‌روزرسانی‌هایی را منتشر کرده، مشکل حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش نیز بهبود یافته است.

  • تنظیمات گوشی را باز کنید و به قسمت Security & Privacy بروید. سپس، گزینه Fingerprint ID را لمس کرده و کد امنیتی خود را وارد کنید. اثر انگشتی که با مشکل مواجه شده را انتخاب و آن را از لیستی که در پایین صفحه ظاهر شده حذف کنید. سپس از شما درخواست می‌شود که اثر انگشت جدیدی را ثبت کنید، یا در غیر این صورت، از بین گزینه‌های موجود، New In-screen Fingerprint را انتخاب کنید.
  • در صورتی که روی نمایشگر خود محافظ شیشه‌ای چسبانده‌اید، این امر ممکن است در شناسایی اثر انگشت یا ثبت آن اختلال ایجاد کند. در صورت امکان، محافظ شیشه‌ای را از نمایشگر جدا کرده و مجددا اثر انگشت خود را اسکن کنید. علاوه بر این، ممکن است برخی از محافظ‌های صفحه نمایش قابلیت حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش را کاهش دهند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید آن را با دقت بررسی کنید.

عدم نمایش آیکون نوتیفیکیشن‌ها

یکی دیگر از مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو، عدم نمایش آیکون نوتیفیکیشن‌ها است. هواوی میت ۲۰ پرو در بالای صفحه یک بریدگی دارد و نمایشگر دو طرف این بریدگی بالای صفحه چندان بزرگ نیستند و در این قسمت‌ها فقط آیکون‌های دائمی مانند درصد باتری، ساعت، سیگنال شبکه، بلوتوث و NFC جا می‌شوند. گاهی اوقات، برنامه‌ها و دیگر نوتیفیکیشن‌ها در این قسمت نمایش داده نمی‌شوند. مسئله‌‌ی مربوط به بریدگی صفحه را نمی‌توان از طریق تنظیمات برطرف کرد. خوشبختانه این مشکل اخیرا دیده نمی‌شود و ممکن است با به‌روزرسانی گوشی برطرف شود.

  • گوشی خود را به آخرین نسخه رابط کاربری EMUI به‌روزرسانی کنید.
  • این مشکل در رابط کاربری EMUI هواوی و اندروید ۹.۰ ایجاد شده است. بنابراین تنها مختص هواوی میت ۲۰ پرو نیست و تمامی گوشی‌های هواوی که بریدگی صفحه دارند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر، هیچ راه حلی برای این موضوع وجود ندارد. ممکن است که کمپانی هواوی تغییراتی در نسخه آینده EMUI ایجاد کند.

عدم وجود ویژگی‌های هوش مصنوعی در فیلم

هواوی برای تاثیر و افزایش کیفیت تصاویر از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. گوشی هواوی میت ۲۰ پرو نیز از این فناوری دیرینه استفاده می‌کند. شما می‌توانید برای تار کردن پس زمینه، برجسته سازی رنگ‌ها و اضافه کردن فیلترهای لایو به ویدیو‌هایتان از این فناوری استفاده کنید. اگر این ویژگی‌ها را در گوشی هواوی میت ۲۰ پرو خود پیدا نکردید، احتمال دارد که علت آن قدیمی بودن سیستم عامل باشد.

  • بسته به موقعیت جغرافیایی و طراحی گوشی و شبکه خود، فریمور را به نسخه ۹.۰.۰.۱۲۲ یا ۹.۰.۰.۱۲۶ به‌روزرسانی کنید تا این قابلیت‌ها به گوشی شما اضافه شوند. با رفتن به Settings > System > About Phone تایید کنید که کدام نسخه در تلفن شما در حال اجراست. اگر نسخه جدیدتری در دسترس بود، گزینه Software Update را انتخاب کنید تا نصب آن شروع شود.
  • به‌روزرسانی‌های فریمور به محض عرضه، منتشر می‌شوند، اگر هنوز به‌روزرسانی برای دستگاه یا منطقه خاص شما در دسترس نیست، آن را بررسی کنید. از طریق تنظیمات وای فای گزینه Auto-download را فعال کنید تا دستگاه شما به صورت خودکار آخرین به‌رورزرسانی‌ها را نصب کند. شما می‌توانید با ضربه زدن روی منو که در دست راست بالای صفحه قرار دارد، این ویژگی را پیدا کنید.

در این مطلب سعی کردیم که رایج‌ترین مشکلات هواوی میت ۲۰ پرو را مورد بررسی قرار داده و برای هر یک از این مشکلات روش‌ها و راه حل‌هایی را ارائه دهیم. اکنون شما یاد می‌گیرید که چگونه مشکلات به وجود آمده در این گوشی را برطرف کنید. انجام و مطالعه این موارد به احتمال زیاد به شما در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مشکلات و مسائل برای تمامی کاربران هواوی میت ۲۰ پرو رخ نمی‌دهد و این موارد با توجه به گزارشات کاربران در سراسر جهان گردآوری شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع :digitaltrends-: گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.