تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر : 35253

رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو + راه حل

رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو + راه حل

رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو + راه حلبا بررسی رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو – Xiaomi Mi 10 Pro و راه حل‌ها به شما در رفع و جلوگیری از بروز آن‌ها کمک خواهیم کرد.
شیائومی می ۱۰ پرو یکی از گوشی‌های اقتصادی کمپانی هواوی است. اما به طبع، مثل تمام گوشی‌های هوشمند دیگر، با مشکلاتی نیز همراه است. به همین دلیل سعی داریم تا رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو را مورد بررسی قرار دهیم و در کنار این موضوع دستورالعمل‌هایی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید. اگر مشکلات و مسائل پیش آمده در گوشی شما، در لیست زیر وجود دارند، پس این مطلب را به دقت مطالعه کنید و راه حل‌های موجود برای هر یک از آن‌ها را امتحان کنید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.
فهرست رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو
داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی می ۱۰ پرو عمر باتری ضعیف لگ و کندی رابط کاربری خاموش شدن ناگهانی گوشی فریز شدن یا گیر کردن صفحه نمایش گوشی اجرای کند اپلیکیشن‌ها در شیا..

رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو + راه حل

با بررسی رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو – Xiaomi Mi 10 Pro و راه حل‌ها به شما در رفع و جلوگیری از بروز آن‌ها کمک خواهیم کرد.

شیائومی می ۱۰ پرو یکی از گوشی‌های اقتصادی کمپانی هواوی است. اما به طبع، مثل تمام گوشی‌های هوشمند دیگر، با مشکلاتی نیز همراه است. به همین دلیل سعی داریم تا رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو را مورد بررسی قرار دهیم و در کنار این موضوع دستورالعمل‌هایی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید. اگر مشکلات و مسائل پیش آمده در گوشی شما، در لیست زیر وجود دارند، پس این مطلب را به دقت مطالعه کنید و راه حل‌های موجود برای هر یک از آن‌ها را امتحان کنید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو

  • داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی می ۱۰ پرو
  • عمر باتری ضعیف
  • لگ و کندی رابط کاربری
  • خاموش شدن ناگهانی گوشی
  • فریز شدن یا گیر کردن صفحه نمایش گوشی
  • اجرای کند اپلیکیشن‌ها در شیائومی می ۱۰ پرو
  • کرش شدن ناگهانی و غیرمنتظره برنامه‌ها و بازی‌ها
  • مشکل اتصال بلوتوث در شیائومی می ۱۰ پرو
  • شکستگی صفحه و از کار افتادن تاچ گوشی
  • مشکل در اتصالات وای فای
  • مشکل اتصال به شبکه سلولی در شیائومی می ۱۰ پرو
  • مشکل دانلود نشدن برنامه از پلی استور

داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی می ۱۰ پرو

اگر دمای گوشی شما بیش از اندازه بالا می‌رود، اول از هر کار باید موارد زیر را انجام دهید. برای رفع مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی می ۱۰ پرو چه باید کرد؟

  1. اجازه ندهید که تلفن شما بیش از اندازه شارژ شود، وقتی که گوشی شما به طور کامل شارژ شد؛ آن را از شارژر جدا کنید.
  2. هرگز حین شارژ شدن با گوشی کار نکنید، استفاده طولانی از گوشی هنگام شارژ شدن باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه شما خواهد شد.
  3. مورد دیگری که باعث داغ شدن گوشی می‌شود، بازی کردن بیش از حد با آن است. بنابراین بهتر است که پس از مدتی گوشی را کنار بگذارید تا دستگاه شما استراحت کند و دمای آن کاهش یابد.
  4. سرانجام، اطمینان حاصل کنید که هنگام تماس تلفنی، اینترنت دیتا و GPS گوشی شما خاموش است. زیرا برقراری تماس به خدمات مختلف نیاز دارد که با روشن بودن این موارد، گوشی داغ می‌شود.

انجام مراحل فوق باعث رفع این مشکل خواهند شد، اما اگر این مشکل همچنان ادامه داشت، توصیه می‌کنیم که به نزدیکترین تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

عمر باتری ضعیف

اگر شما هم یکی از معدود کاربران شیائومی می ۱۰ پرو هستید که با مشکلات عمر باتری در این گوشی مواجه شده‌اید، بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید تا بدانید که چه عواملی باعث بروز مشکل در باتری که یکی از رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو است، می‌شوند و چگونه می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید؟

  1. اول از هر چیز، برنامه‌‌های متفرقه‌ای که مدعی ذخیره انرژی یا پاکسازی حافظه موقت هستند را پاک کنید.
  2. سپس، وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه Power saving را فعال کنید. قابلیت battery saver ارائه شده که به صورت پیش‌فرض در گوشی وجود دارد، به حل و جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند.
  3. در صورت نیاز نداشتن به موقعیت مکانی، بهتر است Location services گوشی را غیرفعال کنید.
  4. همچنین سعی کنید که فقط در صورت نیاز به اینترنت، دیتای گوشی را فعال کرده و هنگامی با اینترنت کار ندارید، آن را خاموش کنید، زیرا این مسئله موجب می‌شود تا باتری گوشی شما به سرعت تخلیه شود.
  5. سعی کنید، برنامه‌هایی نظیر فیسبوک را که برای اجرا در گوشی به خدمات پس زمینه نیاز دارند را حذف کنید. زیرا این گونه برنامه‌ها باتری زیادی را مصرف می‌کنند.

انجام مراحل فوق به حل مشکل شما کمک خواهند کرد. اما اگر این مشکل همچنان پابرجا ماند، بهتر است که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

لگ و کندی رابط کاربری

با آنکه کمپانی این گوشی مدعی آن است که شیائومی می ۱۰ پرو نسبت به گوشی نسل قبلی، بسیار سریعتر است، اما برخی از کاربران با مشکل لگ و کندی در رابط کاربری آن یعنی شیائومی می ۱۰ پرو مواجه شده‌اند. اما چگونه در گوشی شیائومی می ۱۰ پرو مشکل لگ را برطرف کنیم؟

  1. اول از همه شما باید هر اپلیکیشن لانچر متفرقه‌ای که نصب کرده‌اید را پاک کنید. چون اغلب لانچرها برای عموم گوشی‌ها با هر مشخصاتی بهینه نشده‌اند. سپس یک هارد ریست انجام دهید. گوشی را خاموش کرده و مجدد آن را روشن کنید.
  2. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است به فکر ریست فکتوری گوشی باشید. برای این کار وارد مسیر Settings > Backup & Reset > Factory Reset your phone شوید. البته قبل از این کار، حتما از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید.

اگر مشکل حل نشد، راه حل آخر مراجعه به مرکز خدمات پس از فروش و درخواست از آن‌ها برای نصب مجدد سیستم عامل است. البته برخی از مشکلات نرم افزاری هم با ارائه آپدیت OTA توسط کمپانی سازنده، رفع می‌شود.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

این مشکل در بین اغلب گوشی‌های هوشمند رایج است. خاموش شدن ناگهانی گوشی یکی از رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو است. اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که با این مشکل مواجه شده‌اید، پس بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید.

  1. اگر شما هم درگیر این مشکل هستید، ابتدا باید روش‌های جلوگیری از داغ شدن گوشی را که پیشتر توضیح دادیم، بدانید. زیرا وقتی حرارت دستگاه تا سطح حداکثری بالا می‌رود، باعث خاموشی ناگهانی آن می‌شود.
  2. دومین کاری که شما می‌توانید بکنید این است که گوشی را به طور کامل شارژ کرده و بعد آنقدر از آن استفاده کنید تا باتری به طور کامل تخلیه شده و دستگاه خاموش شود.
  3. همچنین شما می‌توانید تنظیم مجدد کارخانه یا همان ریست فکتوری را روی گوشی شیائومی می ۱۰ پرو انجام دهید. بعد از انجام این کار نسخه پشتیبان را بازیابی نکنید و به جای آن داده‌های خود را به صورت دستی بازیابی کنید.

اگر پس از انجام مراحل فوق، این مشکل مجددا اتفاق افتاد، وقت آن است که گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید

فریز شدن یا گیر کردن صفحه نمایش گوشی

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو گیر کردن صفحه نمایش است. اگر گوشی شما هم هنگام برقراری تماس تلفنی یا حتی هنگام انجام بازی گیر می‌کند، دستورالعمل‌های زیرا را دنبال کنید.

  1. اگر هنگام اجرای یک برنامه خاص مثل اینستاگرام با این مشکل مواجه شدید، نگران نشوید. احتمالا فقط باید آن برنامه مورد نظر یعنی اینستاگرام، به‌روزرسانی شود تا سازگاری بهتری با مدل دستگاه پیدا کند.
  2. اگر هنگام اجرای برنامه‌های پیش فرض موجود در گوشی شیائومی می ۱۰ پرو مانند، پیام رسانی یا دوربین، صفحه گوشی گیر کرد، وارد مسیر Settings > apps > default apps شوید، سپس برنامه‌ای را که هنگام اجرای آن با مشکل مواجه شدید را انتخاب کرده و حافظه نهان (Cache) آن را پاک کنید.
  3. همچنین، تنظیم مجدد کارخانه یا فرمت تلفن نیز می‌تواند در حل مشکل شما موثر واقع شود.

انجام مراحل فوق به احتمال زیاد به حل این مشکل کمک خواهند کرد

اجرای کند اپلیکیشن‌ها در شیائومی می ۱۰ پرو

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو، اجرای کند اپلیکیشن‌هاست. اگر حس می‌کنید که اپلیکیشن‌های گوشی شما نسبت به گذشته کندتر اجرا می‌شوند، مراحل زیر را انجام دهید. چگونه می‌توان مشکل کند باز شدن برنامه‌ها در گوشی شیائومی می ۱۰ پرو را برطرف کرد؟

  1. ابتدا، لازم به ذکر است که برخی از برنامه‌ها مثل یوتیوب و بازی‌های گرافیکی به طور طبیعی به آرامی اجرا می‌شوند که این مسئله کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست.
  2. اگر همه‌ی اپلیکیشن‌ها در گوشی شیائومی می ۱۰ پرو به کندی باز می‌شوند، بهتر است دستگاه خود را ری‌استارت کنید تا سرویس‌ها از نو اجرا شوند و برنامه‌ها عملکرد روان‌تری داشته باشند.
  3. سرانجام گوشی شیائومی می ۱۰ پرو خود را پاکسازی کرده و از آن به عنوان یک دستگاه جدید استفاده کنید.

اگر مشکل باز هم در گوشی شما رخ داد، توصیه می‌کنیم که به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

کرش شدن ناگهانی و غیرمنتظره برنامه‌ها و بازی‌ها

اگر شما هم یکی از صاحبان گوشی شیائومی می ۱۰ پرو هستید که با مشکل کرش برنامه‌ها و بازی‌ها مواجه شده‌اید، با بررسی و مطالعه موارد زیر می‌توانید این مسئله را برطرف کنید.

  1. ابتدا در گوشی Xiaomi Mi 10 Pro خود وارد مسیر setting > apps شوید، سپس روی برنامه‌ای که با این مشکل مواجه شده است، ضربه بزنید و داده‌های آن را پاک کنید.
  2. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، این بار خود اپلیکیشن را لغو نصب کرده و مجددا از طریق گوگل پلی استور نصب کنید. در اکثر مواقع، این کار موثر واقع می‌شود.
  3. همچنین می‌توانید برنامه را از طریق پلی استور آپدیت کنید.

با انجام مراحل فوق احتمالا مشکل شما برطرف خواهد شد. اما اگر این مسئله همچنان وجود داشت، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید و مشکل خود را توضیح دهید.

مشکل اتصال بلوتوث در شیائومی می ۱۰ پرو

هنگام اتصال با سایر دیوایس‌ها ممکن است با مشکل بلوتوث مواجه شوید. برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. اول از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که گوشی شما به‌روزرسانی شده است یا خیر. برای اطمینان از این مسئله در اسرع وقت آپدیت‌های گوشی خود را چک کنید.
  2. سپس اطمینان حاصل کنید که بلوتوث گوشی شما برای سایر دیوایس‌ها قابل مشاهده است و روی حالت مخفی یا هیدن قرار ندارد.
  3. در انتها، به مدت چند ثانیه بلوتوث گوشی شیائومی می ۱۰ پرو خود را خاموش و مجددا روشن کنید.

انجام مراحل فوق قطع به یقین این مشکل را حل و اتصال بلوتوث شما را پایدار می‌کنند.

شکستگی صفحه و از کار افتادن تاچ گوشی

آیا صفحه نمایش گوشی شما دچار شکستگی شده و شما می خواهید به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کنید؟ برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. با استفاده از یک کابل USB تایپ C گوشی خود را به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید. به این روش شما می‌توانید به اطلاعات درون گوشی خود دسترسی پیدا کنید.
  2. اگر مایلید که به برخی از برنامه‌های گوشی شیائومی می ۱۰ پرو دسترسی داشته باشید، از یک کابل ‌OTG و ماوس و کیبورد بی‌سیم استفاده کنید. کابل OTG را به گوشی و به دستگاه‌های بی‌سیم را به کابل متصل کنید. اکنون می‌توانید مانند یک کامپیوتر به گوشی خود دسترسی داشته باشید.
  3. مراحل فوق به شما کمک می‌کنند که در صورت بروز مشکل یا حتی از کار افتادن تاچ گوشی به گوشی شیائومی می ۱۰ پرو دسترسی داشته باشید.

مشکل در اتصالات وای فای

یکی از رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو مشکل در اتصال وای فای است. اگر شما هم در این گوشی با مشکل اتصال وای فای مواجه شده‌اید، موارد زیر را بررسی کنید.

  1. ابتدا مودم یا روتر خود را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیمات آن را ریست کنید.
  2. مطمئن شوید که در مقابل روتر شما هیچ مانعی وجود ندارد.
  3. همچنین شما می‌توانید که گوشی خود را به مدت ۱ دقیقه روی حالت پرواز قرار داده و بعد آن را از این حالت خارج کنید.

اگر انجام مراحل فوق به شما کمکی نکردند، تلفن خود را به Wi-Fi دیگری متصل کنید و ببینید که آیا مشکل رفع شده یا خیر. در نهایت شما می‌توانید برای رفع آن به تعمیرگاه مراجعه کنید

مشکل اتصال به شبکه سلولی در شیائومی می ۱۰ پرو

اگر گوشی شما مانند گذشته سیگنال مخابراتی یا شبکه دیتا را به خوبی دریافت نمی‌کند، باید به فکر رفع این مشکل باشید. برای حل این مشکل در گوشی شیائومی می ۱۰ پرو چه باید کرد؟

  1. اول از هر چیز سیم کارت را از گوشی بیرون آورده و مجددا آن را داخل گوشی قرار دهید.
  2. حالت پرواز گوشی را روشن کرده و پس از ۳۰ ثانیه آن را خاموش کنید.
  3. را از منوی تنظیمات گوشی تنظیمات شبکه را تغییر دهید.
  4. همچنین شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات مورد نیاز، به وب‌سایت سرویس دهنده‌ی مخابراتی خود سر بزنید و برای حل مشکل از ارائه کننده خدمات خود کمک بخواهید و مابقی کار را به آن‌ها بسپارید.

با انجام این موارد به احتمال زیاد مشکل شما برطرف خواهد شد. اگر در این زمینه با مشکلات دیگری مواجه شدید، آن را در قسمت نظرات بیان کنید.

مشکل دانلود نشدن برنامه از پلی استور

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو مشکل دانلود نشدن اپلیکیشن از گوگل پلی استور است. برای حل این مشکل موارد زیر را بررسی کنید.

  1. اول از هر چیز تنظیمات گوشی را باز کنید و دیتای برنامه Play Store‌ را پاک کنید.
  2. سپس، در پلی استور، تاریخچه جستجو را پاک کنید.

انجام موارد بالا مشکل شما را برطرف خواهند کرد. اما اگر در پلی استور با مشکل دیگری روبرو شده‌اید، توصیه می‌کنیم که به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و از آن‌ها سوال کنید.

قصد داشتیم که در این مطلب رایج‌ترین مشکلات شیائومی می ۱۰ پرو را بررسی کنیم و برای این مشکلات راه حل‌هایی را ارائه دهیم. بررسی این موارد در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات تاثیر خواهند داشت. توجه کنید که این مسائل برای تمامی کاربران این گوشی‌ها رخ نمی‌دهد و این موارد طبق گزارشات کاربران ارائه شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

در انتها قصد داریم تا برخی از ویژگی‌های مهم و کلیدی این گوشی را ذکر کنیم:

  • اول از هرچیر لازم به ذکر است که این گوشی دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ است.
  • گوشی شیائومی می ۱۰ پرو با اندروید ۱۰ همراه است.
  • این گوشی به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز است.
  • این گوشی همچنین دارای رم ۱۲GB/۸GB و فضای ذخیره سازی ۵۱۲GB/۲۵۶GB است.
  • این گوشی دارای دوربین سلفی ۲۰MP و دوربین پشتی ۱۰۸MP + ۱۲MP + ۸MP + ۲۰MP است.
  • در انتها لازم به ذکر است که ظرفیت باتری این گوشی نیز ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

منبع :techdroidtips-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.