تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر : 37552

رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ با راه حل

رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ با راه حل

رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ با راه حل با بررسی رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ اپل – iPhone 11 به شما در حل و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی گوشی آیفون ۱۱ کمک خواهیم کرد.
در حالیکه توجه و نظر بیشتر ناظران و کاربران اپل به سری آیفون ۱۲ جلب شده، مشتریانی که آیفون ۱۱ را خریده‌اند، همچنان از آن استفاده می‌کنند و منتظرند تا مسائلی که سال گذشته در این گوشی توسط کاربران گزارش شد، برطرف شوند. بیشترین و بزرگترین مشکلات آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به iOS 13 اپل مربوط می‌شد. خوشبختانه، هیچ یک از مشکلات سیستم عامل به سطح بالایی نرسیدند، هرچند باعث نگرانی و اضطراب تعداد زیادی از کاربران شدند. به نظر می‌رسد که با انتشار iOS 14 بسیاری از این مشکلات و مسائل رفع شده‌اند.
همانطور که گفتیم بسیاری از مشکلات گزارش شده به iOS 13 مربوط می‌شد که اپل یک سری به‌روزرسانی برای حل این مشکلات منتشر کرد و امیدوار است که این مسائل سخت افزاری کاهش یابند. اکنون قصد داریم تا در این پست تعدادی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ که در هر سه نسخه آن دیده شده را مورد بررسی قرار دهیم و راه حلی برای آن‌ها ارائه د..

رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ با راه حل

با بررسی رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ اپل – iPhone 11 به شما در حل و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی گوشی آیفون ۱۱ کمک خواهیم کرد.

در حالیکه توجه و نظر بیشتر ناظران و کاربران اپل به سری آیفون ۱۲ جلب شده، مشتریانی که آیفون ۱۱ را خریده‌اند، همچنان از آن استفاده می‌کنند و منتظرند تا مسائلی که سال گذشته در این گوشی توسط کاربران گزارش شد، برطرف شوند. بیشترین و بزرگترین مشکلات آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به iOS 13 اپل مربوط می‌شد. خوشبختانه، هیچ یک از مشکلات سیستم عامل به سطح بالایی نرسیدند، هرچند باعث نگرانی و اضطراب تعداد زیادی از کاربران شدند. به نظر می‌رسد که با انتشار iOS 14 بسیاری از این مشکلات و مسائل رفع شده‌اند.

همانطور که گفتیم بسیاری از مشکلات گزارش شده به iOS 13 مربوط می‌شد که اپل یک سری به‌روزرسانی برای حل این مشکلات منتشر کرد و امیدوار است که این مسائل سخت افزاری کاهش یابند. اکنون قصد داریم تا در این پست تعدادی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ که در هر سه نسخه آن دیده شده را مورد بررسی قرار دهیم و راه حلی برای آن‌ها ارائه دهیم.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱

  • مشکلات مربوط به نمایشگر گوشی
  • مشکل شارژ بی‌سیم
  • مشکلات فعالسازی
  • مشکلات مربوط به صدا
  • داغ شدن بیش از حد گوشی
  • مشکل در اتصال بلوتوث

مشکلات مربوط به نمایشگر گوشی

یکی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ به نمایشگر گوشی مربوط می‌شود. آیفون ۱۱ پرو و ایفون ۱۱ پرو مکس اپل از جمله آیفون‌هایی هستند که با مشکل نمایشگر روبرو شده‌اند. ممگن است صفحه نمایش OLED این تلفن‌ها مسبب بروز این مشکل شده باشد.

راه حل:

طبق گزارش بسیاری از کاربران، مشکل نمایشگر این گوشی‌ها با نصب iOS 14 برطرف می‌شود. گرچه ممکن است این مسئله یک مشکل نرم افزاری مداوم باشد، اما بسیاری از کاربران متوجه شدند که در تصاویر گرفته شده از شیشه سبز رنگ آن هیچ سایه‌ای وجود ندارد که این مسئله نشان دهنده مشکل سخت افزاری است. اپل به این مشکل اعتراف کرده و افرادی که در خارج از کشور هستند می‌توانند از گارانتی تعویض استفاده کنند.

مشکل شارژ بی‌سیم

مسائل مربوط به شارژ بی‌سیم بسیار گسترده است. برخی از کاربران در رابطه با شارژرهای بی‌سیم Qi گفته‌اند که بعد از قرار دادن گوشی آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس بر روی شارژر، با آنکه شارژر گوشی را شناسایی می‌کند، اما گاهی اوقات آن را شارژ نمی‌کند و حتی ممکن است داغ شود. در یکی از مباحثه‌های اپل گفته شده که آیفون ۱۱ پرو مکس با دو شارژر مختلف به صورت بی‌سیم شارژ نمی‌شود. خاموش کردن بهینه سازی باتری – Optimized Battery نیز تاثیری در این مشکل نخواهد داشت. برخی از کاربران آیفون ۱۱ گفته‌اند که این مشکل اولین بار پس از نصب iOS 13‌ ظاهر شد. در نتیجه این مشکل به نرم افزار گوشی مربوط می‌شود.

راه حل:

صرف نظر از منشا بروز مشکل، در صورتیکه این مشکل ادامه داشت، شما می‌توانید گوشی خود را با شارژر سیمی شارژ کنید. مطمئن شوید که گوشی شما به iOS 14‌ به‌روزرسانی شده است. همچنین روش‌هایی چون خاموش یا ری‌استارت کردن گوشی نیز به برخی از کاربران در حل این مشکل کمک کرده است.

  • دکمه Volume up گوشی را فشار داده و رها کنید.
  • دکمه Volume Down را فشار داده و رها کنید.
  • دکمه پاور گوشی را فشار داده و تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود آن را نگه دارید.

مشکلات فعالسازی

مشکلات فعالسازی معمولا هنگامی که قصد راه اندازی یک گوشی جدید برای اولین بار را دارید، رخ می‌دهند. این موضوع تنها برای آیفون ۱۱ نیست، بلکه ممکن است تمامی گوشی‌های هوشمند هنگام راه اندازی با مشکل فعالسازی مواجه شوند.

راه حل:

اگر هنگام فعال کردن گوشی آیفون ۱۱ با مشکل مواجه شدید، ابتدا با بررسی صفحه System Status اپل مطمئن شوید که همه سیستم‌ها فعال و در حال اجرا هستند. اگر چیزی سبز یا فعال نبود، صبر کنید تا همه سیستم‌ها راه اندازی شوند و دوباره این کار را امتحان کنید. اگر سبز شد اما همچنان مشکل ادامه داشت، مطمئن شوید که سیم کارت در گوشی شما قرار گرفته است. اگر می‌توانید سیم کارت قدیمی خود را در گوشی جدید قرار دهید، پس اول این کار را امتحان کنید. اما اگر با پیام No SIM یا Invalid SIM مواجه شدید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مطمئن شوید که پهنای باند اینترنت وای فای شما تمام نشده است.
  • گوشی خود را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کرده و آن را ری استارت کنید.
  • به ترتیب وارد Settings > General > About شوید. اگر آپدیتی در دسترس بود، شما باید OK یا Update را لمس کنید.
  • سیم کارت خود را از گوشی خارج کنید و مجددا آن را در گوشی قرار دهید. هنگام بستن خشاب سیم کارت بسیار مراقب باشید.
  • سیم کارت دیگری را امتحان کنید.

مشکلات مربوط به صدا

اگر با مشکلات صوتی که یکی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ است مواجه شدید، موارد زیر را امتحان کنید.

  • سیم کارت خود را از گوشی خارج کرده و آن را تعویض کنید تا این مشکل حل شود.
  • بلوتوث گوشی را خاموش کنید و کیفیت صدا را هنگام خاموش و روشن بودن آن مقایسه کنید. اگر با خاموش کردن آن مشکل حل شد، پس هنگام برقراری تماس صوتی آن را خاموش کنید.
  • مطمئن شوید که نفوذ گرد و غبار میکروفون شما را کثیف یا مسدود نکرده است.
  • اگر این مشکل با انجام مراحل فوق برطرف نشد، حافظه کش گوشی خود را با ری استارت کردن آن پاک کنید.
  • با رفتن به Settings > General > Reset گوشی خود را فکتوری ریست کنید. اما قبل از انجام این کار از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

داغ شدن بیش از حد گوشی

یکی از شکایت‌های رایج در بین کاربران گوشی آیفون ۱۱ درباره‌ی داغ شدن بیش از حد آن است. در بین مسئله داغ شدن این گوشی این کامنت مشاهده شد: من در روز جمعه گوشی آیفون ۱۱ را خریداری کردم و متوجه شدم که در روز شنبه هنگام استفاده از GPS گوشی داغ می‌شود. این اتفاق در روز دوشنبه نیز رخ داد. عصر دوشنبه آن‌ را به یک تعمیرگاه بردم و آن ها به من گفتند که این مسئله تا زمانی که باعث خاموش شدن دستگاه نشود یا هشدار ندهد، طبیعی‌ست و جای نگرانی نیست. من همچنان گمان می‌کنم که مشکلی وجود دارد و این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

راه حل:

راه حل‌هایی که در این قسمت ذکر شده، به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت دمای بالای گوشی را پایین بیاورید و آن را خنک کنید. اگر گوشی شما همیشه سریع داغ می‌شود، آن را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

  • کاور گوشی را از آن جدا کنید.
  • گوشی خود را به مدت طولانی در معرض گرما قرار ندهید. (برای مثال، در یک اتومبیل با دمای بسیار بالا)
  • گیم‌ها به ویژه بازی‌های واقعیت افزوده می‌توانند باعث داغ شدن گوشی شما شوند.
  • با قرار دادن گوشی روی حالت پرواز، سکوت رادیویی را حفظ کنید. در کنترل سنتر گوشی، روی آیکون هواپیما ضربه بزنید تا تمامی قابلیت‌های گوشی مثل GPS، بلوتوث، وای فای و سیگنال های شبکه سلولی خاموش شوند. یا به جای حالت پرواز، چیزهای مثل Location Services، GPS، بلوتوث و چیزهایی نیاز ندارید را جداگانه غیرفعال کنید.
  • صبر کنید تا دستگاه شارژ شود و بعد از آن استفاده کنید، زیرا این امر می‌تواند موجب داغ شدن آن شود.
  • آیفون خود را خاموش کرده و آن را فکتوری ریست کنید. برای انجام این کار دکمه افزایش صدا و بعد دکمه کاهش صدا و بعد از آن دکمه پاور را فشار دهید.

مشکل داغ شدن گوشی همیشه کاربران زیادی را آزار می‌دهد، اخرین مورد در اکتبر سال ۲۰۲۰ گزارش شده است.

مشکل در اتصال بلوتوث

یکی دیگر از مشکلات آیفون ۱۱ و سایر گوشی‌های هوشمند مشکل در اتصال بلوتوث است. تعدادی از کاربران آیفون ۱۱ گزارش کرده‌اند که بلوتوث گوشی آن‌ها هنگام اتصال با لوازم جانبی دچار مشکل شده است. برای مثال، بلوتوث گوشی به اتومبیل متصل نمی‌شود. یکی از کاربران گزارش کرده است که آیفون ۱۱ در iOS 13 با مشکل اتصال بلوتوث همراه است. در واقع مشکل اتصال بلوتوث نیست، بلکه مشکل اصلی در برقراری اتصال است. برای مثال بلوتوث گوشی به اتومبیل وصل می‌شود اما ممکن است پس از چند دقیقه به صورت خودکار قطع و وصل شود که این موضوع بسیار آزار دهنده است. یکی از کاربران گفته که این مشکل را قبلا در گوشی آیفون ۶ پلاس تجربه کرده و اکنون با به‌روزرسانی به iOS 13 این مشکل ظاهر شده که این موضوع بسیار آزار دهنده است.

راه حل:

اپل برای حل این مشکل چند پیشنهاد دارد. ابتدا مطمئن شوید که iOS به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده است. پس بهتر است که iOS 14 را نصب کنید.

  • وارد تنظیمات گوشی شوید و به قسمت بلوتوث بروید و ببینید که آیا بلوتوث روشن است یا خیر. اگر غیرفعال بود و شما نتوانستید آن را فعال کنید، گوشی خود را ری استارت کنید. سپس تلاش کنید که مجددا اتصال بلوتوثی را برقرار کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه بلوتوثی و گوشی شما تقریبا به هم نزدیک هستند.
  • دستگاه بلوتوثی که قصد اتصال به آن را دارید، خاموش و بعد روشن کنید.
  • مطمئن شوید که دستگاه بلوتوثی مورد نظر شما روشن و کاملا شارژ شده یا به برق متصل است. اگر لوازم جانبی یا دستگاه مورد نظر شما باتری دارد، باتری آن را تعویض کنید. اگر قبلا با این دستگاه اتصال بلوتوثی داشته‌اید، آن را جدا کرده و دوباره ان را جستجو کنید. سپس مجدد به آن متصل شوید.
  • اگر لوازم جانبی بلوتوثی مورد نظر شما به جز گوشی آیفون با سایر دستگاه‌ها جفت می‌شود، اتصال آن با دیگر دستگاه‌ها را قطع کنید و مجدد با گوشی آیفون به آن وصل شوید.
  • اگر انجام هیچ یک از مراحل فوق جواب نداد، بهتر است با یک فرد متخصص مشورت کنید.

در این مطلب سعی کردیم که رایج‌ترین مشکلات آیفون ۱۱ اپل را مورد بررسی قرار داده و برای هر یک از این مشکلات روش‌ها و راه حل‌هایی را ارائه دهیم. اکنون شما یاد می‌گیرید که چگونه مشکلات به وجود آمده در این گوشی را برطرف کنید. انجام و مطالعه این موارد به احتمال زیاد به شما در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مشکلات و مسائل برای تمامی کاربران آیفون ۱۱ اپل رخ نمی‌دهد و این موارد با توجه به گزارشات کاربران در سراسر جهان گردآوری شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع :digitaltrends-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.