تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
کد خبر : 39799

راهیابی «دیوار چهارم» به جشنواره زاگرب

راهیابی «دیوار چهارم» به جشنواره زاگرب

راهیابی «دیوار چهارم» به جشنواره زاگرب انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بخش اصلی انیمافست «زاگرب» راه یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، چهل و هشتمین جشنواره پویانمایی «زاگرب» از تاریخ ۷ تا ۱۲ ژ..

راهیابی «دیوار چهارم» به جشنواره زاگرب

راهیابی «دیوار چهارم» به جشنواره زاگرب

انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بخش اصلی انیمافست «زاگرب» راه یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، چهل و هشتمین جشنواره پویانمایی «زاگرب» از تاریخ ۷ تا ۱۲ ژوئن (۱۷ تا ۲۲ خرداد) در کرواسی برگزار می‌شود و «دیوار چهارم» به بخش فیلم‌های پویانمایی کوتاه این جشنواره راه یافته است.

در بخش پویانمایی کوتاه این جشنواره از میان ۸۲۰ اثر اعضای هیات انتخاب ۴۴ اثر را انتخاب کردند.

جشنواره پویانمایی زاگرب (Animafest Zagreb‎) یک جشنواره فیلم بین‌المللی سالانه است که در سال ۱۹۷۲ توسط آسیفا (ASIFA) آغاز به کار کرد. این جشنواره بعد از جشنواره پویانمایی انسی قدیمی‌ترین جشنواره پویانمایی در اروپاست.

در خلاصه داستان انیمیشن ده‌دقیقه ای «دیوار چهارم» آمده است: «آرزو، خیال و خواسته‌هایش در یک آشپرخانه کوچک خلاصه شده؛ پسرک لکنتی آن‌جا مشغول بازی‌ است.»

محبوبه کلایی درباره اثر خود توضیح داد: در فرآیند ساخت «دیوار چهارم» به واسطه ترکیب تکنیک‌های انیمیشنی با فیلم زنده امکانات بیانی مدیوم انیمیشن را از نو شناختم. دلیل آن ابعاد یک به یک و واقعی فضای فیلم بود که باعث ‌شد حین کار خود من هم به یک عنصر انیمیشنی تبدیل شوم و فیلم را بیشتر به یک تجربه و لحظه به خصوص نزدیک ببینم. در کنار این ویژگی‌های تکنیکی فنی که فرم بیانی اثر را ساختند، معنای منسجم فیلم و تناسب آن با تکنیک‌های انتخابی منجر به شکل‌گیری شیوه‌ متفاوتی از روایت شد.

کلایی، نویسندگی، کارگردانی، انیمیت، تصویربرداری، ساخت مدل و تدوین فیلم را بر عهده داشته و حسین قورچیان نیز طراحی و ترکیب صدای این اثر را انجام داده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.