تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 67691

راهکار آذری جهرمی برای بهبود کیفیت اینترنت

راهکار آذری جهرمی برای بهبود کیفیت اینترنت

راهکار آذری جهرمی برای بهبود کیفیت اینترنتوزیر ارتباطات دولت سابق، محمد جواد آذری جهرمی برای بهبود کیفیت اینترنت خانگی راهکارهای جالبی ارائه داده که می‌توانید در ادامه بخوانید.
وزیر ارتباطات سابق در ک..

راهکار آذری جهرمی برای بهبود کیفیت اینترنت

وزیر ارتباطات دولت سابق، محمد جواد آذری جهرمی برای بهبود کیفیت اینترنت خانگی راهکارهای جالبی ارائه داده که می‌توانید در ادامه بخوانید.

وزیر ارتباطات سابق در کانال تلگرامی خود در خصوص وضعیت نامناسب سرعت اینترنت راهکارهایی را به عنوان پیشنهاد درج کرد تا شاید وزیر ارتباطات فعلی و مردم بتوانند از آنها استفاده نمایند.

بهبود کیفیت اینترنت با پیشنهادهای آذری جهرمی

به گفته آذری جهرمی، وزیر جوان دولت دوازدهم، اغلب مودم‌های فعلی که مردم از آن بهره می‌برند از باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. باند فرکانسی مذکور چون یک باند آزاد به حساب می‌آید، کسی برای بهره‌وری از آن نیاز به اخذ مجوز ندارد. وی در ادامه می‌افزاید:

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها به جای این که از باند فرکانسی مخصوص خود استفاده کنند از این باند عمومی بهره می‌برند و باعث آلوده‌سازی این فرکانس آزاد می‌شوند یا به اصطلاح آن را نویزی می‌کنند. همین عامل باعث اختلال در فرکانسی می‌شود که مردم از آن استفاده می‌کنند و کیفیت اینترنت وای فای را در مناطقی که پرجمعیت هستند افزایش می‌دهد.

بهبود کیفیت اینترنت

آذری جهرمی در ادامه عنوان می‌کند که اگر در مناطق پرجمعیت دچار چنین مشکلاتی نظیر اختلالات بی‌سابقه در اتصال به وای فای یا قطعی مکرر آن شدید باید بدانید که سیستم وای فای که از آن استفاده می‌کنید ممکن است دچار آلودگی‌هایی از این دست شده باشد. وی به مشکلات اپراتورها نیز اشاره کرده و آن را موضوع مهم دیگری دانسته که باید جدای از این آلودگی نویزی مرتفع شود. همچنین جهرمی در ادامه پیشنهادهای خود را به شرح زیر آورده است:

  • اگر این امکان وجود دارد که تلویزیون، لپ تاپ یا کنسول شخصی‌تان را با کابل به مودم متصل کنید، حتما این کار را انجام دهید.
  • اگر مودمی دارید که مجهز به باند ۵.۸ گیگاهرتزی است، آن را فعال کنید و با SSID مودم که با عبارت ۵G به نمایش در می‌آید به وای فای متصل شوید.
  • در وهله بعدی باید بدانید که اگر مودم شما قدیمی‌تر است و توانایی خرید یک مودم با ۵.۸ گیگاهرتز فرکانس دارید، بهتر است این کار را بکنید. البته گفتنی است که طول برد باند ۵.۸ گیگاهرتز از باند ۲.۴ کمتر است.
  • آخرین اقدام این است که سرعت اینترنت خود را روزانه از سایت netsanjplus.ir ارزیابی کنید و از کیفیت شرکت‌هایی که در اطراف محل زندگی شما مشغول خدمات‌رسانی هستند آگاهی کسب کنید. در این صورت می‌توانید شرکتی را که در زمینه خدمات‌دهی عملکرد نامناسبی دارد، کنار بگذارید. این اقدام شما باعث می‌شود تا آن شرکت متوجه عملکرد نامطلوب خود بشود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.