تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 6946

راهکارهایی برای جلب مغفرت الهی

راهکارهایی برای جلب مغفرت الهی

راهکارهایی برای جلب مغفرت الهی حجت‌الاسلام عابدینی بر اساس روایتی از امام حسن عسکری راهکارهایی برای جلب مغفرت الهی معرفی می‌کند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، یاری‌رسانی در قبال دیگران از ضرورت‌های رفتاری هر فرد مؤمن و صاحب وجدانی است، به‌ویژه در شرایط فعلی که جامعه با انواع التهابات فرهنگی و اقتصادی مواجه است. اگر بپذیریم خداوند در هر دوره، افراد را با جان و مال مورد آزمون قرار می‌دهد، هرچند بر اثر اهمال‌کاری متولیان و یا عداوت دشمنان باشد، توجه به این نکته ضروری است که مردم می‌توانند در حد وسع خویش، با مدارا و یاری‌رسانی به اطرافیان به ویژه فقرا از این آزمون سخت سرافراز بیرون آیند و به این آیه قرآن امیداور باشند که «قطعاً همراه سختی‌، آسانی وجود دارد؛ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.» (شرح آیه ۵) ضمن آنکه خداوند پاداش‌های مادی و معنوی برای این کار در نظر گرفته است.
حجت‌الاسلام عابدینی درباره ارزش محبت به فقرای مؤمن روایتی را از امام حسن عسکری علیه‌السلام نقل می‌کند که فیلم آن را در ادامه می‌بینید.

متن روایت: یَا مُوسَى أَتَدْرِی أَنَّ عَبْداً مِنْ‏ ..

راهکارهایی برای جلب مغفرت الهی

حجت‌الاسلام عابدینی بر اساس روایتی از امام حسن عسکری راهکارهایی برای جلب مغفرت الهی معرفی می‌کند.

راهکارهایی برای جلب مغفرت الهی – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، یاری‌رسانی در قبال دیگران از ضرورت‌های رفتاری هر فرد مؤمن و صاحب وجدانی است، به‌ویژه در شرایط فعلی که جامعه با انواع التهابات فرهنگی و اقتصادی مواجه است. اگر بپذیریم خداوند در هر دوره، افراد را با جان و مال مورد آزمون قرار می‌دهد، هرچند بر اثر اهمال‌کاری متولیان و یا عداوت دشمنان باشد، توجه به این نکته ضروری است که مردم می‌توانند در حد وسع خویش، با مدارا و یاری‌رسانی به اطرافیان به ویژه فقرا از این آزمون سخت سرافراز بیرون آیند و به این آیه قرآن امیداور باشند که «قطعاً همراه سختی‌، آسانی وجود دارد؛ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً.» (شرح آیه ۵) ضمن آنکه خداوند پاداش‌های مادی و معنوی برای این کار در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام عابدینی درباره ارزش محبت به فقرای مؤمن روایتی را از امام حسن عسکری علیه‌السلام نقل می‌کند که فیلم آن را در ادامه می‌بینید.

امام حسن عسکری (ع) ,

متن روایت: یَا مُوسَى أَتَدْرِی أَنَّ عَبْداً مِنْ‏ عِبَادِی تَکُونُ لَهُ ذُنُوبٌ‏ وَ خَطَایَا تَبْلُغُ أَعْنَانَ السَّمَاءِ فَأَغْفِرُهَا لَهُ وَ لَا أُبَالِی قَالَ یَا رَبِّ وَ کَیْفَ لَا تُبَالِی قَالَ تَعَالَى لِخَصْلَهٍ شَرِیفَهٍ تَکُونُ فِی عَبْدِی أُحِبُّهَا لِحُبِّ اَلْفُقَرَاءِ اَلْمُؤْمِنِینَ وَ یَتَعَاهَدُهُمْ وَ یُسَاوِی نَفْسَهُ بِهِمْ وَ لَا یَتَکَبَّرُ عَلَیْهِمْ فَإِذَا فَعَلَ ذَلِکَ غَفَرْتُ لَهُ ذُنُوبَهُ‏ وَ لَا أُبَالِی‏ / (کلیات حدیث قدسی , ج ۱ ص۱۳۹)

ترجمه: (خداوند فرمود) ای موسى آیا می‌دانى ممکن است یکى از بندگانم گناهان و خطاهاى زیادى داشته باشد که بلندی آن گناهان به فرازهای آسمان برسد و من تمام گناهان او را ببخشم و هیچ باکى نداشته باشم؟ عرض کرد خدایا چگونه باکى ندارى. فرمود به واسطه یک صفت که در آن بنده هست و من آن صفت را دوست می‌دارم که همان حب نسبت به فقرای مؤمن و توجه به آنها است و اینکه خویش را با ایشان برابر می‌داند و تکبر بر آنها نمى‏‌کند؛ اگر چنین بود گناهانش را مى‌‏آمرزم.

نکته: در برخی نسخه‌ها به جای عبارت لِحُبِّ اَلْفُقَرَاءِ اَلْمُؤْمِنِینَ از عبارت یُحِبَّ إِخْوَانَهُ الْمُؤْمِنِینَ یعنی "دوست داشتن برادر مؤمن" استفاده شده است.

راهکاری از امام باقر(ع) در قبال التهابات اجتماعی

انتهای‌پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.