تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۲۴
کد خبر : 56072

راه‌پیمایی دو فضانورد روسی در بیرون ایستگاه فضایی بین‌المللی را زنده تماشا کنید

راه‌پیمایی دو فضانورد روسی در بیرون ایستگاه فضایی بین‌المللی را زنده تماشا کنید

راه‌پیمایی دو فضانورد روسی در بیرون ایستگاه فضایی بین‌المللی را زنده تماشا کنیدپنجشنبه این هفته (۹ سپتامبر) دو فضانورد روسی قرار است بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) راه‌پیمایی کنند. آن‌ها می‌خواهند با این راه‌پیمایی شرایط نصب قطعه تازه ارسال‌شده‌ Nauka را روی این ایستگاه فراهم کنند. شما می‌توانید تمام مراحل این راه‌پیمایی از داخل منزل تماشا کنید.
مطالب مرتبط:آتش گرفتن موتور راکت شرکت فضایی آسترا چند ثانیه بعد ار پرتاب
فضاپیمای جونو امروز به بزرگ‌ ترین قمر مشتری نزدیک‌ می‌شود
ماژول Nauka برای انجام کارهای علمی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شده و قرار است با سیستم‌های موجود این ایستگاه ادغام شود. این ماژول تابستان امسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد و پروسه نصب آن بعد از یک حادثه دراماتیک که منجر به آتش‌سوزی ناگهانی آن شد متوقف گردید. حالا فضانوردان روسی قرار است در یک تلاش دیگر، برای نصب آن اقدام کنند. نصب این ماژول به ایستگاه فضایی بین‌المللی کار چندان راحتی نیست و شامل مراحل پیچیده‌ای برای یکپارچه‌سازی آن با ایستگاه می‌شود. فضانوردانی که قرار است این کار مهم را انجا..

راه‌پیمایی دو فضانورد روسی در بیرون ایستگاه فضایی بین‌المللی را زنده تماشا کنید

پنجشنبه این هفته (۹ سپتامبر) دو فضانورد روسی قرار است بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) راه‌پیمایی کنند. آن‌ها می‌خواهند با این راه‌پیمایی شرایط نصب قطعه تازه ارسال‌شده‌ Nauka را روی این ایستگاه فراهم کنند. شما می‌توانید تمام مراحل این راه‌پیمایی از داخل منزل تماشا کنید.

مطالب مرتبط:

  • آتش گرفتن موتور راکت شرکت فضایی آسترا چند ثانیه بعد ار پرتاب

  • فضاپیمای جونو امروز به بزرگ‌ ترین قمر مشتری نزدیک‌ می‌شود

ماژول Nauka برای انجام کارهای علمی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شده و قرار است با سیستم‌های موجود این ایستگاه ادغام شود. این ماژول تابستان امسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد و پروسه نصب آن بعد از یک حادثه دراماتیک که منجر به آتش‌سوزی ناگهانی آن شد متوقف گردید. حالا فضانوردان روسی قرار است در یک تلاش دیگر، برای نصب آن اقدام کنند. نصب این ماژول به ایستگاه فضایی بین‌المللی کار چندان راحتی نیست و شامل مراحل پیچیده‌ای برای یکپارچه‌سازی آن با ایستگاه می‌شود. فضانوردانی که قرار است این کار مهم را انجام بدهند، اولگ نوویتسکی (Oleg Novitskiy) و پیوتر دوبروف (Pyotr Dubrov) نام دارند و ۱۱ مرحله پیاده‌روی مختلف برای نصب این ماژول انجام خواهند داد.

این دو فضانورد قرار است این هفته دومین راه‌پیمایی خودشان را برای نصب کابل‌های دیتا از سایر ماژول‌ها به ماژول Nauka و همچنن نصب نرده‌های مخصوص روی بدنه این ماژول انجام دهند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

به‌گفته ناسا، این دو فضانورد قرار است لباس‌های متفاوتی برای انجام عملیات فوق بپوشند: نوویتسکی به‌عنوان عضو شماره ۱ (یا EV1) لباس فضایی Russian Orlan را با نوارهای قرمزرنگ خواهد پوشید، در حالیکه دوبروف به‌عنوان عضو شماره دو (یا EV2) لباسی با نوارهای آبی خواهد پوشید این دو فضانورد همچنین دو راه‌پیمایی دیگر نیز انجام خواهند داد که اولی برای پشتیبانی از مجموعه ایستگاه فضایی و دومی برای نگهدارای و ارتقا این ایستگاه صورت خواهد گرفت.

ناسا این راه‌پیمایی‌ها را به‌طور زنده از طریق NASA TV پخش خواهد کرد و شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ناسا آن را تماشا کنید. پوشش تصویری این راه‌پیمایی از روز پنجشنبه ۹ سپتامبر و از ساعت ۷ عصر به وقت ایران (ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت شرق آمریکا) آغاز خواهد شد و عملیات پیاده‌روی نیز از ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت ایران شروع خواهد شد. این راه‌پیمایی حدود ۵ ساعت طول خواهد کشید.

منبع: Digitaltrends

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.