تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 56023

راهنمای کنترل مصرف آزاد اینترنت اپراتورها و نحوه فعال کردن آن

راهنمای کنترل مصرف آزاد اینترنت اپراتورها و نحوه فعال کردن آن

راهنمای کنترل مصرف آزاد اینترنت اپراتورها و نحوه فعال کردن آنکاربران اینترنت می‌توانند با استفاده از طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت دسترسی خود به اینترنت با تعرفه آزاد را در سیم کارت خود مسدود کنند.
اپرا..

مصرف آزاد اینترنتراهنمای کنترل مصرف آزاد اینترنت اپراتورها و نحوه فعال کردن آن

کاربران اینترنت می‌توانند با استفاده از طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت دسترسی خود به اینترنت با تعرفه آزاد را در سیم کارت خود مسدود کنند.

اپراتورها برای این که مشترکان خود را از ضررهای ناشی از اعمال تعرفه اینترنت آزاد محافظت کنند طرحی را تحت عنوان کنترل مصرف آزاد اینترنت راه‌اندازی کرده‌اند که با استفاده از آن غیر فعال کردن استفاده از اینترنت با تعرفه عادی برای مشتریان امکان‌پذیر می‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه شماره ۲۳۷/۵ خود آورده است که بهره‌گیری از اینترنت بعد از اتمام بسته یا عدم خریداری بسته منجر به محاسبه تعرفه اینترنت به طور آزاد می‌شود. از این رو باید پیش از اتمام بسته یا بهره‌گیری از اینترنت در صورت نبود بسته تشویقی، خدمات‌دهندگان با ارسال پیامکی به کاربران خود آن‌ها را از اتمام بسته یا بهره‌گیری از اینترنت با تعرفه آزاد آگاه کنند.

لازم به ذکر است که باید ریز مصرف اینترنت مشترکان با تمام جزئیات آن در حساب کاربری آن‌ها از سوی خدمات‌دهندگان به نمایش در بیاید. اپراتورهای ایرانسل و همراه اول طرحی را با نام کنترل مصرف آزاد اینترنت و به منظور پیشگیری از ضررهای ناشی از اعمال تعرفه اینترنت عادی به کاربران خود ارائه کرده‌اند. لازم به ذکر است که با فعال کردن طرح مذکور، اینترنت موبایل کاربران به دنبال پایان بسته اینترنت و نخریدن بسته جدید، مسدود خواهد شد.

چگونه طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت را فعال یا متوقف کنیم؟

کاربران ایرانسل و همراه اول بسته به اپراتور خود می‌توانند با مراجعه به MyIrancell و MyMci و همچنین از طریق کدهای USSD طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت را فعال‌سازی کرده یا متوقف کنند. در ادامه، کدهای دستوری فعال‌ کردن و غیر فعال کردن مصرف آزاد را مشاهده می‌کنید:

اپراتورکد غیر فعال کردن مصرف آزادکد استفاده از مصرف آزاد
شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)۱۱۴#*۱۰۰*۱۱۴#*۱۰۰*
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل۳#*۲*۳*۵۵۵*۴#*۳*۵۵۵*

به کاربران اینترنت پیشنهاد می‌شود که به دلیل چشم‌گیر بودن هزینه اینترنت عادی برای مراجعه به اینترنت اقدام به خریداری بسته های اینترنت کنند. در صورتی که مصرف اینترنت آن‌ها زیاد باشد بهتر است که بسته‌های شش ماه یا سالانه را خریداری کنند. همچنین از آنجایی که اینترنت ثابت و همراه از نظر هزینه با یکدیگر متفاوت هستند به کاربران پیشنهاد می‌شود که در صورت بالا بودن مصرف به استفاده از اینترنت ثابت بپردازند.

گفتنی است کاربران می‌توانند با غیر فعال کردن دانلود و به‌روزرسانی خودکار برنامه‌های خود، حجم اینترنت‌شان را به خوبی مدیریت کنند. همچنین چنانچه کاربران از خدمت ارائه شده رضایت کافی را نداشته باشند می‌توانند به منظور طرح شکایت خود با پشتیبانی تماس گرفته یا از طریق سایت اپراتور اقدام کنند.

همچنین چنانچه اپراتور نسبت به شکایت بی‌توجهی کند یا کاربر موفق نشود از حق خود دفاع کند، مشترکان می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند یا موضوع را در www.195.cra.ir ثبت کنند و این‌گونه شکایت خود را به جریان بیندازد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.