تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 69999

راهنمای خرید کالای خواب

راهنمای خرید کالای خواب

کالای خواب، مهمترین و اصلی ترین مجموعه برای راحتی و استراحت به شمار می رود. بالش طبی یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین انواع کالای خواب می باشد. در حالت کلی می توان گفت کالای خواب از موارد متنوعی تشکیل شده است. از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع کالای خواب می توان به ملحفه، تشک، بالش، لحاف، …

کالای خواب، مهمترین و اصلی ترین مجموعه برای راحتی و استراحت به شمار می رود. بالش طبی یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین انواع کالای خواب می باشد. در حالت کلی می توان گفت کالای خواب از موارد متنوعی تشکیل شده است. از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع کالای خواب می توان به ملحفه، تشک، بالش، لحاف، کوسن، روتختی، پتو و بالش طبی اشاره نمود. از هزاران سال یش تا به امروز اهمیت استفاده از کالای خواب برای تمامی جوامع قابل لمس می باشد. به گونه ای که در مصر، ملحفه به عنوان نمادی از پاکی یاد می شود. هر یک از انواع مدل های کالای خواب در طرح ها و برند های مختلف تولید و عرضه می گردد.

مخاطبان و مصرف کنندگان می توانند بر اساس سلیقه و پسند خود مناسب ترین و با کیفیت ترین کالای خواب را خریداری کنند. بدون شک پس از یک روز پرمشغله هیچ چیز مانند یک خواب، جذاب و دلچسب نخواهد بود. که در این راستا اهمیت کالای خواب برای افراد به وضوح قابل مشاهده می باشد. همانطور که میدانید کیفیت خواب در سلامت روان و جسم بسیار مهم و حیاتی می باشد. نوع و کیفیت تشک استفاده شده تاثیر بسیاری در درمان برخی از  بیماری ها داراست. هم چنین با انتخاب گزینه مناسب در خرید تشک می توان از نتیجه مطلوب و تاثیر بی نظیر آن در کیفیت خواب را مشاهده نمود.

بالش طبی

همانطور که میدانید بالش یکی از مهمترین انواع کالای خواب بوده و در کیفیت خواب تاثیر بسزایی را دارا می باشد. بالش طبی به عنوان یکی از بهترین انواع بالش ها، جایگاه ویژه ای را دارا می باشد. این نوع بالش برای محافظت از سر و گردن در نظر گرفته شده است. استفاده از بالش طبی سبب می شود که شانه ها، گردن و ستون فقرات در زمان خواب به درستی قرار گرفته و در نتیجه آسیبی به شکل و ساختار این بخش های بدن وارد نمی شود. هم چنین استفاده از بالش های طبی برای بهبود زانو درد و کمر درد نیز بسیار مناسب می باشد. افرادی که در زمان خواب خروپف می کنند می توانند با خرید و استفاده از این محصول از ادامه خروپف جلوگیری کنند. در طراحی این محصول از ژل خنک کننده استفاده شده است که به همین منظور این بالش ها از تعریق زیاد جلوگیری می کنند.

انواع مدل های روتختی

سرویس روتختی در مدل ها و طرح های مدرن عرضه می گردد و به عنوان مهمترین انواع کالای خواب به شمار می رود. ست روتختی تشکیل شده از کاور ملحفه تشک، کاور ملحفه لحاف، کاور کوسن، کاور بالشت و لحاف می باشد. روتختی ها در انواع مختلف از جمله روتختی اسپرت، روتختی لحاف دار، روتختی کاور ملحفه، روتختی سه بعدی و روتختی ژاکارد به فروش میرسد. هر یک از مدل های این محصول دارای ویژگی های خاصی می باشند.

روتختی اسپرت: به شکل کاور ملحفه بوده و به دلیل طرح های خاص و رنگ بندی های متنوع در اولویت پسند بسیاری از خریداران به خصوص جوانان قرار می گیرد.

روتختی ژاکارد: از پارچه های نسبتا ظریف تهیه شده و برجسته بودن طرح های آن از جمله ویژگی های بارز روتختی ژاکارد می باشد.

روتختی لحاف دار: در این نوع روتختی، پارچه ملحفه و الیاف به شکل مشبک با هم دوخته شده اند. این روتختی حجم زیادی را دارا بوده و شستشوی آن در مقایسه با دیگر روتختی ها به مراتب دشوارتر می باشد.

روتختی سه بعدی: به عنوان پرتقاضاترین و پرفروش ترین نسل جدید روتختی به شمار می رود که طرح های چاپ شده بر روی پارچه ملحفه به شکل سه بعدی، سبب جذابیت این کالای خواب شده است.

روتختی کاور ملحفه: این محصول به صورت کاور و طبق ابعاد تشک، بالشت و لحاف تهیه می شود. تعویض مکرر و شستشوی راحت از جمله مزیت های این روتختی به شمار می رود.

راهنمای خرید کالای خواب

انواع مختلف بالش

به علاوه بالش طبی از دیگر کالاهای خواب می توان به بالش معمولی اشاره کرد. این محصول برای محافظت از سر و گردن مورد استفاده قرار می گیرد. پشتیبانی از بدن در زمان خواب از اصلی ترین ویژگی های بالش به شمار می رود. این محصول در انواع مدل های مختلف و برگرفته از جنس های متنوع از جمله پر، لاتکس، الیاف، میکروژل و … عرضه می گردد.

بالش پر: بالش های پر مناسب افرادیست که مشکلات عضلاتی دارند. استفاده از این بالش ها سبب کاهش فشار روی ستون فقرات می شود.

بالش لاتکس: این بالش ها طبی بوده و شکل گردن و سر را حفظ می کنند. برای تهیه بالش لاتکس از صمغ درخت لاتکس استفاده می شود.

بالش الیاف: بالش هایی که از جنس الیاف هستند برای افراد مبتلا به واریس مناسب بوده و خطر آلرژی را کاهش می دهند.

بالش میکروژل: این بالش ها از ابریشم نرم تهیه شده و بسیار انعطاف پذیر می باشند. در گذر زمان نیز شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند.

راهنمای خرید کالای خواب

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.