تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر : 583576

راهنمای خرید و انتخاب کت و شلوار

راهنمای خرید و انتخاب کت و شلوار

یکی از مشکلاتی که خیلی افراد با آن مواجه می‌شوند هنگام خرید لباس مردانه، انتخاب کت و شلوار مناسب است کت و شلوار مناسب کت و شلواری است که از همه نظرها مناسب یک فرد با ظاهرها و ویژگی‌های شخصی آن متناسب باشد. در ادامه به اهمیت خرید کت و شلوار از دندی کت که

یکی از مشکلاتی که خیلی افراد با آن مواجه می‌شوند هنگام خرید لباس مردانه، انتخاب کت و شلوار مناسب است کت و شلوار مناسب کت و شلواری است که از همه نظرها مناسب یک فرد با ظاهرها و ویژگی‌های شخصی آن متناسب باشد.

در ادامه به اهمیت خرید کت و شلوار از دندی کت که مرجع خرید کت و شلوار در ایران است می‌پردازیم و قصد داریم باهم این فروشگاه نقد و بررسی کنیم.

در این محتوا خبری قصد داریم باهم بررسی کنیم چه کت و شلواری برای شما مناسب است یا نه و شما باید چه مدل کت و شلواری را برای چه مراسمی بپوشید که همه این موضوعات را در بخش مقالات دندی کت معرفی و آموزش دادیم و اینجا قرار است خیلی جامع و کامل این موضوع را برای شما شرح دهیم.

راهنمای سایز کت و شلوار

هنگام مراجعه به فروشگاه‌های کت و شلوار مانند دندی کت باید در زمان انتخاب رنگ و طرح کت‌وشلوارتان به این نکته توجه کنید که کت و شلوار باید سایز شما باشد.اما اینکه از کجا بفهمیم چه کت و شلوار سایز من است جای سؤال دارد.

یک کت و شلوار زمانی مناسب تن شماست یا اصطلاحاً سایز شماست که قد، آستین، سرشانه و دور کمر آن اندازه شما باشد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا میشیم.

اولین فاکتور و مهم‌ترین فاکتور در اندازه بودن کت و شلوار سایز بودن سرشانه‌هاست. سرشانه های کت و شلوار نباید جوری باشد که انقدر تنگ باشد که علاوه بر چروک شدن از پشت حس معذب بودن به شما دست بدهد و نتوانید حتی دستتان را کمی تکان دهید و از طرفی هم سرشانه های کت نباید انقدری آزاد و بزرگ باشند که از جای خودشان بیرون زده باشند و یا اصطلاحاً بیرون ایستاده باشند که در این حالت بالاتنه شما شکل ذوزنقه‌ای خواهد داشت.

فاکتور مهم دوم در انتخاب سایز مناسب کت و شلوار قد کت است. قد کت در کت و شلوارها وابسته به مدل، کارایی و نوع دوخت آن‌ها است که برای مثال قد کت در دوخت هایی اندامی مانند کت و شلوارهای اسپرت و دامادی طبیعتاً باید کوتاه تر از کت و شلوارهای دوخت کلاسیک مانند کت و شلوار اداری باشد. اما این موضوع چقدر باید باشد؟

ما کت و شلوارها را ازنظر دوخت به دو دسته اسپرت و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌کنیم که قد کت و شلوارهای اسپرت باید کوتاه باشد درحدی که نیمی از باسن را بپوشاند اما در کت و شلوارهای اداری باید انقدر بلند باشد که کامل باسن را بپوشاند و از بغل هم تا پایین‌ترین نقطه جیب شلوار را در بر بگیرد.

البته این موضوع که بهش اشاره کردیم وابسته به نوع برش هم است که در آن‌ها بحث کاملاً فرق می‌کند.

مورد سوم قد آستین است که قد آستین در کت و شلوارها هم باز بستگی به نوع دوخت و برش آن دارد مثلاً قد آستین در کت و شلوارهای اسپرت همانند کت و شلوار دامادی باید به حدی کوتاه باشد که آستین پیراهن داماد از زیر کت و شلوار بیرون بیاید اما در کت و شلوارهای اداری این موضوع اصلاً صدق نمی‌کند و آستین در حالت عادی باید بلند باشد.

مورد آخر هم که اصلاً در دوخت های امروزی جایی برای بحث ندارد دور شکم کت و شلوار است و این موضوع برای خیلی از افراد فاکتوری برای سایز بودن یا نبودن است که این موضوع کاملاً غلط است.

امروزه با توجه به عدم تناسب‌اندام در آقایان خیلی از دکمه‌های کت و شلوارها بسته نمی‌شوند و این بدان معنا نیست که کت و شلوار برای شما اندازه نیست و از خرید خود منصرف شوید این در حالی است که در بعضی افراد که بسیار لاغر هستند هم این موضوع صدق می‌کند برای مثال در افراد لاغر و قدبلند پشت کت‌ها بادافتاده می‌ایستد و خیلی از افراد فکر می‌کنند که این موضوع نشان از گشاد بودن کت و شلوار دارد. پس هنگام خرید کت و شلوار توجه داشته باشید که بسته شدن یا بسته نشدن دکمه کت فاکتور مهمی نیست.

راهنمای ست کردن کت و شلوار

برای ست کردن کت و شلوار هم عموماً آقایان به چالش های زیادی برمی‌خورند که باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود و درنتیجه خرید خود را ترک می‌کنند و تلاش می‌کنند از آرشیو لباسی موجودشان برای ست کردن استفاده کنند که در ادامه بیشتر با این چالش‌ها آشنا خواهیم شد:

کت و شلوار عموماً یک لباس ست یا ست شده است یعنی شلوار آن با کت هم رنگ طرح هستند. اما مدل جدیدی از کت و شلوارها مد شده اند که کت آن‌ها چهارخانه است و شلوار آن به زمینه کت ساده می‌باشد که عموماً این مدل کت و شلوارها هم روی هم هستند و اصلاً مزاحمتی بابت ست کردن برای شما به وجود نمی‌آورد. اما چالش اصلی در ست کردن کت و شلوار زمانی به وقوع می‌پیوندد که شما باید پیراهن و کفش و کمربند و کراوات بخرید مشکل اساسی اینجاست و اغلب افراد در همین‌جا متوقف می‌شوند و سردرگم. اما نگران نباشید در ادامه کامل این موضوع را از زبان دندی کت شرح داده‌ایم.

پس سعی کنید برای تهیه کت و شلوار وقت بگذارید و زود خسته و از پا افتاده نشوید از فروشگاه های زیادی دیدن نمایید تا بهترین و مناسب‌ترین خرید را داشته باشید.

راهنمای خرید و انتخاب کت و شلوار

انتخاب پیراهن برای کت و شلوار

در این قسمت نکاتی در مورد پیراهن خواهیم گفت که در ست کردن کت و شلوار به شما خیلی کمک می‌کند. توجه داشته باشید که پیراهنی که در زیر کت و شلوار می‌پوشید حتماً باید ساده باشد و پیراهن جعبه‌ای باشد نه از این مدل پیراهن های اندامی و تا باز.

پیراهن های اندامی بزرگترین مشکلی که دارند عدم استحکام مناسب در یقه و آستین ها است. به طوری که یقه پیراهن های اندامی اصلاً مناسب کروات نیستند زیرا یقه های خیلی کوچیکی دارند و عموماً دکمه می‌خورند که این موضوع نشان از عدم مناسب بودن برای کراوات است.

کفش مناسب برای کت و شلوار

کفش مناسب برای کت و شلوار قطعاً کفش های مجلسی هستند و شما هرگز کسی را نمی‌بینید که با کتانی یا کفش ورزشی کت و شلوار پوشیده باشد. اما کفش های مجلسی هم مدل‌های مختلفی دارد برای مثال کفش های مدل کالج برای ست کت و شلوار اسپرت جالب است یا مثلاً کت و شلوار دامادی کفش های نوک‌تیز مخصوص دامادی را دارد و اما برای اداره و کت و شلوار اداری کفش های راحتی و یا طبی بهترین گزینه است و در طول روز حس گرفتگی به شما دست نمی‌دهد.

لیست قیمت کت و شلوار

کت و شلوارهای امروزی اصطلاحاً روز می‌شمارند یعنی روزانه قیمت‌های متفاوتی دارند برای مثال امروز که در تیرماه 1401 هستیم در مجموعه دندی کت قیمت هر یکدست کت و شلوار اداری با پارچه خیلی خوب و دوخت بسیار مناسب چیزی حدود 2 میلیون و 500 هزارتویمان شروع می‌شود و این ممکن است در ادامه با تغیر قیمت مواجه بشد.

اما در کل در برند های مطرح همانند هاکوپیان، ال سی من، گراد، دندی کت، زاگرس پوش، زاگرتی و دیگر برند ها حداقل‌ترین قیمت برای کت و شلوار از چیزی حدود 6 میلیون تومان آغاز می‌شود به بالا که این سقف قیمت بستکی به دوخت، نوع پارچه و برند آن فروشگاه دارد.

نکات مهم در انتخاب کت و شلوار

در کت و شلوارهای مجلسی سعی کنید از کت هایی با تعداد دکمه های کمتر استفاده نمایید

اگر قد متوسطی دارید کت تک دکمه و اگر قد بلندی دارید از کت های دو دکمه استفاده نمایید

اگر کمی تپل هستید حتماً از کت و شلوار دو چاک استفاده نمایید که باعث لاغر تر دیده شدن شما می‌شود

پارچه های ساده با رنگ های تیره از کت و شلوارهای همه جایی هستند و می‌توانید در هر نوع مراسمی از آن‌ها استفاده نمایید

در هنگام خرید کت و شلوار دقت و تمرکز کافی داشته باشید چراکه ممکن است بعدها از خرید خود پشیمان شوید.

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.