تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر : 584447

راهنمای خرید ویلای ساحلی در  شمال کشور

راهنمای خرید ویلای ساحلی در  شمال کشور

استان های شمالی کشور دارای زیباترین مناطق ایران بوده و به دلیل وجود دریا و مناظر ساحلی جذاب و رویایی آن، افراد زیادی علاقه مند به زندگی و یا گذراندن اوقات فراغت خود در این مناطق هستند. در میان مناطق ساحلی شمال کشور، استان مازندران یکی از بهترین مناطقی است که به دلیل مزایای متعدد

استان های شمالی کشور دارای زیباترین مناطق ایران بوده و به دلیل وجود دریا و مناظر ساحلی جذاب و رویایی آن، افراد زیادی علاقه مند به زندگی و یا گذراندن اوقات فراغت خود در این مناطق هستند. در میان مناطق ساحلی شمال کشور، استان مازندران یکی از بهترین مناطقی است که به دلیل مزایای متعدد و منظره های چشم نواز خود، خرید و فروش ویلا و آپارتمان در آن زیاد اتفاق می افتد. به گونه ای که اغلب افرادی که خواهان سرمایه گذاری در شمال کشور هستند، مازندران را به عنوان استان مورد نظر خود انتخاب می کنند.

از جمله شهرستان های شمالی مناسب جهت خرید و سرمایه گذاری در شمال کشور می توان به شهرستان نوشهر، آمل، کلوده، محمود آباد، بابلسر گ، سرخرود و .. اشاره کرد. در ادامه با مهم ترین نکات پیش از خرید ویلای ساحلی در شمال کشور آشنا خواهیم شد. با گیلیم همراه باشید:

 مهم ترین نکات خرید ویلای ساحلی در استان مازندران

مازندران به عنوان یکی از مقاصد اصلی سرمایه گذاران برای خرید و فروش ویلا و آپارتمان شناخته می شود. در میان معاملات گوناگون انواع ویلاها، ساخت و ساز ویلای ساحلی به دلیل پرطرفدار بودن آن، سود بالاتری نیز دارد. از جمله مهم ترین نکات خرید ویلای ساحلی در استان مازندران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مرحله اول خرید ویلای ساحلی در شمال کشور، می بایست از یک مشاور املاک حرفه ای و مطمئن کمک بگیرید. یک مشاور حرفه ای و با تجربه نصف راه را برای شما همواره خواهد کرد. در انتخاب مشاور املاک دقت و توجه کافی را داشته باشید چرا که همان‌قدر که یک مشاور حرفه ای می تواند به شما کمک کند، یک مشاور بی تجربه یا کلاهبردار ضرر و زیان برگشت ناپذیری به همراه خواهد داشت.
  • موقعیت جغرافیایی ویلا های ساحلی پیش از خرید اهمیت زیادی دارد. ویلا های ساحلی همان طور که از اسمشان پیداست مشرف به دریا بوده و مناظر ساحلی زیبایی دارند. اما هر چه ویلا به مراکز شهر و امکانات گوناگون آن دسترسی بیشتری داشته باشد برای سرمایه گذاری و یا زندگی ارزش بیشتری دارد. همچنین هنگام خرید ویلا این موضوع را در نظر بگیرید که ویلای مورد نظر در نزدیکی منطقه های صنعتی و کشاورزی و مناطقی که دارای آلودگی های صوتی و هوایی هستند، نباشند.
  • در صورتی که قصد خرید ویلا هایی را دارید که در یک شهرک قرار دارند، حتما به وضعیت مشاعات منطقه دقت کرده و فرهنگ ساکنین را بسنجید.
  • از جمله مواردی که هنگام بازدید از ویلا می بایست به آن توجه کنید می توان به راهرو ها و راه‌پله ها و در حقیقت مسیر های ورودی و خروجی آن اشاره کرد. همچنین وجود پارکینگ در ویلا نیز حائز اهمیت است.
  • پیش از خرید موقعیت زمین ویلا را بررسی کنید که حتما دارای کاربری مسکونی باشد.
  • وجود بالکن و تراس برای ویلا های ساحلی بسیار مهم است و عدم آن می تواند قیمت ویلا را تغییر دهد.
  • هنگام خرید به منابع انرژی همچون آب و برق و گاز توجه کنید و مطمئن شوید که در آینده برایتان مشکلی به وجود نخواهد آمد. در حقیقت پیش از سکونت سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان را چک کنید.

راهنمای خرید ویلای ساحلی در  شمال کشور

  • در کلیه معاملات ملکی می بایست از معتبر بودن سند اسناد ویلا یا زمین مطمئن شوید. برای این کار می توانید به صورت جداگانه استعلام ملک را گرفته و یا از مشاور مطمئن خود کمک بگیرید.
  • در صورتی که یک ویلا را پسند کردید سریعا تصمیم گیری نکنید. به سراغ ویلا های دیگر رفته و آن ها را با یک دیگر مقایسه کنید. هر ویلا دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است که آشنایی با آن ها و سبک و سنگین کردن آن بسیار مهم و ضروری است.
  • اگر ملک ویلای مد نظر شما ورثه ای بود هنگام انجام معاملات باید تمامی افرادی که شریک ملک هستند یا ملک به آن ها به ارث رسیده در املاکی حضور داشته باشند.
  • در کنار اهمیت ابعاد و مساحت زمین، راه ها و مسیر های اختصاصی آن و همچنین محل پارک خودرو از جمله موارد مهمی است که باید پیش از خرید آن ها را بررسی کنید. در صورتی که زمین دارای متراژ زیاد باشد اما مسیر ورودی مشخصی نداشته باشد و شما آن را تنها برای آن که دارای قیمت پایینی است خریداری کنید، در آینده دچار مشکلات متعددی خواهید شد. این مشکل در صورتی که ویلا به صورت اشتراکی باشد و یا درون شهرک قرار گرفته باشد، چندین برابر بیشتر خواهد شد.

از آن جایی که کلاهبرداران متعددی در حوزه خرید و فروش ملک و زمین وجود دارد و مشکلات متعدد و بدون بازگشتی برای خریداران به وجود می آید، پیش از خرید از نکات حقوقی خرید املاک آگاه شوید و از یک مشاور املاک حرفه ای و معتمد کمک بگیرید.

منبع: https://gillim.ir/property-type/beach-villa/

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.