تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 56410

راهنمای خرید مودم ADSL تا ۶۰۰ هزار تومان – شهریور ۱۴۰۰

راهنمای خرید مودم ADSL تا ۶۰۰ هزار تومان – شهریور ۱۴۰۰

راهنمای خرید مودم ADSL تا ۶۰۰ هزار تومان – شهریور ۱۴۰۰در این مقاله به بهترین گزینه‌های بازار برای خرید مودم ADSL تا ۶۰۰ هزار تومان خواهیم پرداخت که از لحاظ کیفیت و ارزش خرید در جایگاه مطلوبی قرار دارن..

خرید مودم ADSLراهنمای خرید مودم ADSL تا ۶۰۰ هزار تومان – شهریور ۱۴۰۰

در این مقاله به بهترین گزینه‌های بازار برای خرید مودم ADSL تا ۶۰۰ هزار تومان خواهیم پرداخت که از لحاظ کیفیت و ارزش خرید در جایگاه مطلوبی قرار دارند.

مودم‌ها بر اساس نوع کاربرد، انواع مختلفی نیز دارند و فلسفه تولید مدل‌های مختلف از مودم‌های ADSL، کارایی خاص محصول برای کاربر است. شاید تصور کنید خرید مودم اهمیت چندانی ندارد و می‌توان به راحتی با انتخاب اولین مودمی که در بازار می‌بینید به اینترنت پرسرعت متصل شوید، اما واقعیت خلاف این بوده و حتی سرعتی که مودم‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهند با یکدیگر متفاوت است. به همین بهانه سعی کردیم در ادامه به بهترین مودم‌های ADSL اشاره کنیم که برای خریدشان نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست، اما در عوض از آن‌ها می‌توان سال‌ها استفاده کرد.

به جز اتصال به اینترنت، کاربردهای دیگری برای مودم‌ها تعریف شده‌اند و برای نمونه در سازمان‌ها و ادارات از مودم‌ها جهت برقراری ارتباط میان دیتا بیس، رک‌های اطلاعاتی و در نهایت کامپیوتر کارمندان استفاده می‌شود. همچنین باید بدانید همه مودم‌ها مجهز به سیستم وایرلس نیستند و به برخی از آن‌ها تنها با کابل اترنت می‌توان متصل شد؛ بنابراین امکان استفاده از آن‌ها با موبایل وجود ندارد.

مودم‌های زیادی در بازار هستند که اگر از مشخصات فنی و کاربردهایشان اطلاعی نداشته باشید ممکن است در نهایت خریدتان به شکست و پشیمانی ختم شود. اما مودم‌هایی که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم از کیفیت بالایی برخوردارند و با درج اطلاعات مهم و کلیدی آن‌ها، امکان اشتباه هنگام انتخاب و خرید مودم از بین خواهد رفت. در ابتدا به مودم‌های ADSL اشاره می‌کنیم که علی‌رغم مشکلاتش، مزایای بزرگی نیز به همراه دارد.

خرید مودم ADSL تا ۶۰۰ هزار تومان

مودم روتر ADSL تی پی لینک مدل TD-8816

قیمت تقریبی: ۲۹۰ هزار تومان

خرید مودم ADSL

TD-8816 یک مودم روتر باسیم در راهنمای خرید مودم ADSL بوده که توسط کمپانی مشهور تی پی لینک طراحی و تولید شده است. TD-8816 قادر است عملکرد یک مودم +ADSL2 سرعت بالا و روتر NAT در یک دستگاه به شما ارائه کند. این مودم از یک پورت RJ-11 برای اتصال کابل تلفن و یک پورت شبکه LAN یا همان RJ-45 برای اتصال کابلی بهره می‌برد. TD-8816 از نسل سوم سری N بوده که حداکثر سرعت انتقال اطلاعات آن ۱۵۰ مگابیت در ثانیه تعیین شده است. سرعت دانلود این مودم حداکثر ۲۴ مگابیت بر ثانیه اعلام شده و تی پی لینک آن را به DHCP Server نیز مجهز کرده است.

امکان برقراری شبکه Wi-Fi توسط این مودم وجود ندارد و تنها راه اتصال به آن از طریق کابل اترنت و کامپیوتر است. اتصال کابلی باعث می‌شود تا نویزهای وایرلس وجود نداشته باشند و در نتیجه سرعت و پایداری اینترنتتان بهتر خواهد بود.

مودم روتر ADSL دی لینک مدل DSL-2520U

قیمت تقریبی: ۴۲۰ هزار تومان

خرید مودم ADSL

روتر «DSL-2520U-Z2» یک محصول قدرتمند از شرکت دی لینک بوده که با اتصال به درگاه اترنت یا USB کامپیوتر، اینترنت پرسرعت ADSL را برای شما به ارمغان می‌آورد. پشتیبانی از استانداردهای متفاوت توسط این روتر، امکان ایجاد شبکه‌ای پرقدرت را برای شما فراهم می‌کند. این مودم از وزن و ابعاد زیادی ندارد که این موضوع باعث می‌شود هنگام قرارگیری روی میز کارتان، فضای زیادی را اشغال نکند. در قسمت پشتی DSL-2520U-Z2 یک کلید خاموش یا روشن و یک کلید برای برگرداندن روتر به تنظیمات کارخانه به چشم می‌خورد.

از این مودم به عنوان بخشی از تجهیزات شبکه ادارات نیز استفاده می‌شود و مجهز به تنظیمات امنیتی فایروال NAT و DMZ شده است. شایان ذکر است این محصول دی لینک قابلیت ایجاد شبکه وایرلس را ندارد و تنها روش اتصال به آن از طریق کابل اترنت خواهد بود. بنابراین اگر در منزلتان نیازی به شبکه وای فای ندارید و تنها برای سیستم‌های کامپیوتری‌تان به دنبال یک مودم ارزان‌قیمت می‌گردید، ۲۵۲۰U می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

مودم روتر +ADSL2 نتربیت مدل ND-4230NU

قیمت تقریبی: ۴۵۰ هزار تومان

خرید مودم ADSL

و حالا می‌رسیم به اولین روتر در راهنمای خرید مودم ADSL که می‌تواند در هر دو حالت بی‌سیم و کابلی عمل کند. ۴۲۳۰NU محصول جدیدی از نتربیت بوده که می‌تواند قابلیت‌های مودم +ADSL2، روتر وایرلس و سوئیچ ۴ پورت را ارائه کند، آن هم بدون وجود مشکلی در کارکرد. گرچه راه‌اندازی این مودم بسیار ساده و راحت بوده اما این سادگی را نباید به حساب ضعیف بودن محصول بگذاریم، چرا که می‌تواند با پشتیبانی از استاندارد وایرلس ۸۰۲.۱۱n تا سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه کند که دو برابر مودم‌هایی است که تا به اینجا درباره‌شان بحث کرده‌ایم.

دو آنتن بلند خارجی با توان ۵dBi برای این مودم تعبیه شده که با تقویت سیگنال اینترنت، امکان اتصال به مودم را در هر نقطه از منزل ممکن می‌کند. بدین ترتیب وب‌گردی، انجام بازی‌های آنلاین یا اشتراک‌گذاری فایل‌ها با سرعتی بسیار بالا انجام می‌گیرند و هیچ‌گونه نگرانی از بابت کندی و آهسته بودن سرعت انتقال اطلاعات نخواهید داشت. جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات می‌توانید فلش USB را مستقیما به مودم متصل کنید تا اطلاعات آن برای تمامی کسانی که به آن متصلند نمایش داده شود. این ویژگی خاص کمتر در مودم‌هایی با این قیمت مشاهده می‌شود. این محصول با گارانتی ۳۶ ماهه شرکت معتبر آونگ عرضه می‌شود و اگر مشکلی با عملکرد مودم داشتید، می‌توانید به راحتی آن را با پشتیبانی این شرکت در میان بگذارید.

مودم روتر +ADSL2 نتربیت مدل ۲۷۴۰U

قیمت تقریبی: ۴۶۰ هزار تومان

خرید مودم ADSL

مودم روتر بی‌سیم نتربیت مدل ۲۷۴۰U یا همان Netenza از سری محصولات پیشرفته زیر مجموعه نتربیت بوده که با پشتیبانی از استاندارد وایرلس ۸۰۲.۱۱n می‌تواند شبکه بی‌سیمی ۴ برابر سریع‌تر از استاندارد قدیمی‌تر ۸۰۲.۱۱g ایجاد کند. در صورتی که از دیوایس‌هایی استفاده کنید که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، کارایی و سرعت بسیار بالای این مودم بیشتر به چشم خواهد آمد. این موضوع به معنای عدم سازگاری مودم با دیوایس‌های قدیمی نبوده و نتنزا با استانداردهای قبلی یعنی ۸۰۲.۱۱g و ۸۰۲.۱۱b نیز به خوبی سازگار است.برای این محصول دو آنتن بلند در نظر گرفته شده تا بتواند مساحت زیادی را تحت پوشش شبکه خود قرار بدهد. با این وجود ۴ پورت اترنت برای آن در نظر گرفته شده تا اگر بخواهید سیستم‌های مختلفی را به آن متصل کنید با هیچ محدودیتی روبرو نباشید. مودم نتربیت مدل نتنزا با گارانتی ۳۶ ماهه شرکت آونگ به فروش می‌رسد تا از بابت مشکلات احتمالی دستگاه خیالتان راحت باشد.

مودم روتر ADSL تی پی لینک مدل TD-W8961N

قیمت تقریبی: ۴۸۰ هزار تومان

خرید مودم ADSL

مودم تی پی لینک مدل ۸۹۶۱ از جمله مودم‌هاییست که در بازار به وفور یافت می‌شود. این دستگاه به ۴ عدد پورت شبکه (RJ-45) برای اتصال به‌ صورت باسیم، دو آنتن برای اتصال بی‌سیم و یک عدد پورت RJ-11 برای اتصال خط تلفن مجهز شده است. این محصول ترکیبی از عملکردهای یک مودم +ADSL2، یک روتر بی‌سیم و یک اکسس پوینت بی‌سیم بوده و از نسل سوم استانداردهای بی‌سیم یعنی سری N هم بهره می‌برد؛ به همین دلیل قادر است حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای برقراری ارتباط بی‌سیم ارائه کند و یکی از مودم‌های با کیفیت در راهنمای خرید مودم ADSL به حساب می‌آید.

این مودم برای استفاده خانگی و دفاتر کوچک مناسب بوده و با آن می‌توان به بازی‌های آنلاین، تماشای ویدیو و تماس‌های اینترنتی پرداخت. آنتن‌های این مدل بر خلاف مدل ND امکان جداسازی ندارند و به طور ثابت متصل هستند.

مودم روتر ADSL دی لینک مدل DSL-124 New

قیمت تقریبی: ۴۹۰ هزار تومان

خرید مودم ADSL

دی لینک یکی از شرکت‌های شناخته شده در زمینه ارتباطات، تجهیزات خانگی و اداری بوده که محصولاتش را برای بازار کشورمان نیز عرضه می‌کند. DSL-124 از جمله مودم‌ههای جدید این شرکت بوده که در آن نشانه‌ای از زبان طراحی قدیمی دی لینک دیده نمی‌شود. این مودم مجهز به ۴ پورت اترنت، یک پورت RJ-11 و دو آنتن وایرلس بوده و به واسطه پشتیبانی از استاندارد وایرلس ۸۰۲.۱۱n می‌تواند تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد.

ابعاد این مودم چندان بزرگ نیست و شاید هنگام کار با آن نتوانید LED های مربوط به وضعیت اینترنت را به وضوح ببینید. پیش‌تر مودم‌هایی با قیمت مقرون به صرفه‌تر و با کیفیت مشابه دیگری نیز معرفی کردیم که می‌توانید با خرید برندی متفاوت، در هزینه پرداختی‌تان صرفه‌جویی کنید.

مودم روتر +ADSL2 نتربیت مدل ND-4230N

قیمت تقریبی: ۵۵۰ هزار تومان

خرید مودم ADSL

مودم روتر ND-4230N یک دستگاه با چند قابلیت است که تمام ویژگی‌های یک مودم ADSL پر سرعت، یک سوئیچ با ۴ پورت و یک روتر وایرلس را به شما ارائه می‌دهد. طراحی مودم به گونه‌ای انجام شده که می‌توانید در یک مرحله اینترنت خود را از طریق کابل و شبکه وایرلس با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین این مودم به لطف پشتیبانی از استاندارد ADSL2+، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را برای شما فراهم می‌کند.

این محصول از ۴ پورت فست اترنت بهره مند است که به کمک آن‌ها می‌توان دستگاه‌های جانبی نظیر پرینتر، انواع سیستم و به طور کلی دستگاه‌هایی که مجهز به LAN هستند را به شبکه متصل کرد. برای نمونه امکان استفاده از پرینتر به صورت آنلاین و با استفاده از گوشی موبایل فراهم می‌شود تا کارهایتان را با سادگی هرچه بیشتر انجام بدهید. این ویژگی در هیچ‌کدام از مودم‌های مورد بحث در راهنمای خرید مودم ADSL وجود ندارد و مختص ND-4230N است.

مودم روتر ND-4230N از استاندارد پرسرعت وایرلس ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی کرده و دو آنتن قدرتمند ۵dBi دستگاه انتقال اطلاعات تا سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را میسر می‌کنند. بدین ترتیب نه تنها فایل‌های حجیم‌تان تنها در چند دقیقه انتقال پیدا می‌کنند بلکه استفاده از اینترنت نیز با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و می‌توانید از تماشای فیلم یا بازی‌های آنلاین بدون هرگونه مکث و مشکل لذت ببرید.

این مودم همراه با ضمانت ۳۶ ماهه شرکت آونگ فروخته می‌شود تا خیال کاربر از بابت اصالت قطعات یا هرگونه مشکلات احتمالی دستگاه راحت باشد.

تهیه شده درگجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.