تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 590179

راهنمای خرید خودرو با قیمت 300 میلیون تومان

راهنمای خرید خودرو با قیمت 300 میلیون تومان

با بودجه 300 میلیون تومانی، معمولا می‌توان خودروهای صفر کیلومتر سایپا و یا خودروهای کارکرده ایران‌خودرو را در نظر داشت. البته علاوه بر این گزینه‌ها، خودروهای کارکرده قدیمی‌تر از برندهای دیگر را نیز می‌توان در بازار تهیه کرد. شاید تا همین چند سال گذشته 300 میلیون تومان بودجه مناسبی برای خرید خودروهای باکیفیت بازار بود.

با بودجه 300 میلیون تومانی، معمولا می‌توان خودروهای صفر کیلومتر سایپا و یا خودروهای کارکرده ایران‌خودرو را در نظر داشت. البته علاوه بر این گزینه‌ها، خودروهای کارکرده قدیمی‌تر از برندهای دیگر را نیز می‌توان در بازار تهیه کرد.

شاید تا همین چند سال گذشته 300 میلیون تومان بودجه مناسبی برای خرید خودروهای باکیفیت بازار بود. اما روند صعودی قیمت ارز و تحریم‌ها سبب شد تا قیمت خودرو با شیب تندی افزایش پیدا کند. حتی قیمت خودروهای داخلی نیز در بازار سر به فلک کشیده و برای خرید خودرو با بودجه 300 میلیون تومانی، باید خودروهای رده پایین‌تر را انتخاب کرد. برای مثال، اگر خودرو صفر کیلومتر می‌خواهید، باید به خرید تیبا فکر کنید.

با ممنوعیت واردات خودرو، تقاضا برای خودروهای داخلی بیش‌‎تر شده و همین موضوع نیز بر قیمت آن‌ها تاثیر داشته است. اگر واردات خودرو آزاد بود، شاید بازار رقابتی اجازه نمی‌داد تا محصولات داخلی تا این حد افزایش قیمت داشته باشند.

موضوع مهم دیگری که گریبان‌گیر بازار خودرو ایران شده، اختلاف قیمت کارخانه و بازار یک محصول است. حجم عرضه خودروسازان پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست و همین امر موجب معامله‌های غیرمنطقی در بازار آزاد خودرو شده است.

همان طور که اشاره شد، بودجه 300 میلیون تومانی برای خرید خودروهای صفر کیلومتر ایران‌ خودرو کافی نیست و باید سراغ نمونه‌های کارکرده این خودروساز رفت. برای مثال قیمت دنا صفر کیلومتر در بازار به 600 الی 700 میلیون تومان می‌رسد و احتمالا حتی نمونه‌های کارکرده آن را نیز نمی‌توان با قیمت 300 میلیون تومان تهیه کرد.

کوییک

کوییک را می‌توان رقیبی برای پژو 206 تیپ 2 دانست. البته کوییک قیمت مناسب‌تری دارد و در تیپ‌های مختلف به بازار عرضه شده است. یکی از ویژگی‌های ظاهری کوییک، فلاپ‌های پلاستیکی اطراف چرخ‌هایش است که آن را شبیه به هاچ‌بک کراس کرده.

پیشرانه کوییک همان موتور M15 سایپاست که در هر صد کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این هاچ‌بک کوچک امکانات خوبی را مانند سنسور عقب، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت ارائه می‌دهد.

کوییک حتی با گیربکس اتوماتیک CVT نیز عرضه شد که البته قیمت و امکانات بیش‌تری دارد. نسخه دنده‌ای و معمولی کوییک را می‌توان با قیمت 300 میلیون و به صورت صفر کیلومتر تهیه کرد. اما نسخه‌های R، S، پلاس و اتوماتیک آن قیمت بیش‌تری دارند و با بودجه 300 میلیون تومانی باید نسخه‌های کارکرده آن را خریداری کرد.

 

راهنمای خرید خودرو با قیمت 300 میلیون تومان

سمند LX

سمند به عنوان اولین خودرو بومی شناخته می‌شود. سمند LX در سال 1383 معرفی شد و تغییرات جزئی روی ظاهر و چراغ‌های آن ایجاد شده بود. سمند ابتدا به پیشرانه XU7 مجهز بود. اما پس از مدتی، پیشرانه EF7 دوگانه‌سوز برای آن تعبیه شد. این پیشرانه مشخصات بهتری داشت و به همین خاطر در سال 90 نسخه بنزینی آن نیز برای سمند ارائه شد.

سمند خودرویی جادار برای خانواده‌هاست و تعلیق نرمی دارد. بنابراین اگر به دنبال خودرویی خانوادگی و راحت با بودجه 300 میلیون تومانی هستید، می‌توانید سراغ سمندهای کارکرده و سالم بروید.

تیبا

تیبا خودرویی براساس پلتفرم X100 است و جایگزینی برای پراید محسوب می‌شود. تیبا ابتدا به صورت صندوقدار عرضه شد و سپس نسخه هاچ‌بک آن نیز با نام تیبا 2 به بازار آمد.

این خودروی اقتصادی از همان پیشرانه M15 سایپا نیرو می‌گیرد و هزینه نگهداری آن نسبت به سایر محصولات پایین است. سایپا پس از مدتی نسخه پلاس تیبا و تیبا 2 را نیز معرفی کرد. تیبا پلاس ویژگی‌های مانند دوربین عقب، نمایشگر لمسی، سنسور عقب، روکش چرم صندلی‌ها، شیشه دودی عقب، برچسب گرافیکی بدنه، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، و شیشه بالابر برقی عقب دارد.

تیبا صندوقدار پلاس در بازار قیمتی برابر 285 تا 300 میلیون تومان دارد. اما قیمت تیبا 2 پلاس از 300 میلیون تومان آغاز می‌شود.

 

راهنمای خرید خودرو با قیمت 300 میلیون تومان

آریسان دوگانه‌سوز

وانت آریسان جایگزینی برای پیکان وانت است که از سوی ایران‌خودرو در سال 1394 معرفی شد. این محصول بر اساس پژو پارس ساخته شده است و شباهت‌های ظاهری نیز با آن دارد. کپسول گاز این وانت در قسمت زیرین خودرو تعبیه شده و فضای بار را اشغال نکرده است. پیشرانه 1.7 لیتری بهبودیافته OHV G2 آریسان می‌تواند 86 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس آن نیز از نوع 5 دنده دستی است. ایران‌خودرو اخیرا آریسان 2 را نیز معرفی کرده است، که ویژگی‌های برتری را ارائه می‌دهد.

آریسان دوگانه‌سوز اکنون در بازار با قیمت 285 میلیون تومان در دسترس است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.