تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 51417

راهنمای تجربه بازی های کنسولی روی گوشی؛ شبیه سازی روی اندروید

راهنمای تجربه بازی های کنسولی روی گوشی؛ شبیه سازی روی اندروید

راهنمای تجربه بازی های کنسولی روی گوشی؛ شبیه سازی روی اندروید قابلیت شبیه‌سازی روی اندروید اندازه سن این سیستم‌عامل عمر دارد. بسیاری از فروشگاه‌ها، حتی خود پلی استور، این برنامه‌ها را عرضه می‌کردند. امروزه هم در فروشگاه‌های اندرویدی تعداد بسیار زیادی شبیه‌ساز با قابلیت‌های مختلف، برای کنسول‌های متفاوت ، عرضه می‌شود که کاربران می‌توانند آن را دانلود و بازی‌های کنسول دلخواه خود را بر روی گوشی اندرویدی اجرا کنند.
شاید شما هم در رابطه با شبیه‌سازهای اندرویدی سوال داشته باشید و دوست دارید هنگام اجرای بازی مورد نظر، تجربه بهتری را کسب کنید. برای این منظور، در این مقاله به چند نکته مهم در رابطه با شبیه‌ساز اندروید و نحوه استفاده مناسب از آن اشاره خواهیم کرد.
مطمئن شوید گوشی شما شبیه‌ساز را اجرا می‌کند
برای اجرای بازی‌های کنسول‌های دیگر بر روی اندروید، لازم نیست گوشی شما حتماً پرچمدار و قدرتمند باشد، حتی گوشی‌های اقتصادی امروزی نیز به‌راحتی می‌توانند با استفاده از شبیه‌ساز، بسیاری از بازی‌ها را اجرا کنند. البته اگر گوشی شما قدرتمند باشد مطمئناً در اجرای بازی تجربه بهتری کسب خواهید کرد و کی..

راهنمای تجربه بازی های کنسولی روی گوشی؛ شبیه سازی روی اندروید

قابلیت شبیه‌سازی روی اندروید اندازه سن این سیستم‌عامل عمر دارد. بسیاری از فروشگاه‌ها، حتی خود پلی استور، این برنامه‌ها را عرضه می‌کردند. امروزه هم در فروشگاه‌های اندرویدی تعداد بسیار زیادی شبیه‌ساز با قابلیت‌های مختلف، برای کنسول‌های متفاوت ، عرضه می‌شود که کاربران می‌توانند آن را دانلود و بازی‌های کنسول دلخواه خود را بر روی گوشی اندرویدی اجرا کنند.

شاید شما هم در رابطه با شبیه‌سازهای اندرویدی سوال داشته باشید و دوست دارید هنگام اجرای بازی مورد نظر، تجربه بهتری را کسب کنید. برای این منظور، در این مقاله به چند نکته مهم در رابطه با شبیه‌ساز اندروید و نحوه استفاده مناسب از آن اشاره خواهیم کرد.

مطمئن شوید گوشی شما شبیه‌ساز را اجرا می‌کند

android emulation

برای اجرای بازی‌های کنسول‌های دیگر بر روی اندروید، لازم نیست گوشی شما حتماً پرچمدار و قدرتمند باشد، حتی گوشی‌های اقتصادی امروزی نیز به‌راحتی می‌توانند با استفاده از شبیه‌ساز، بسیاری از بازی‌ها را اجرا کنند. البته اگر گوشی شما قدرتمند باشد مطمئناً در اجرای بازی تجربه بهتری کسب خواهید کرد و کیفیت بالاتری را مشاهده می‌کنید.

مهم‌ترین نکته در اجرای بازی‌ها از طریق شبیه‌ساز، قدرت پردازنده است. اگر امروز می‌خواهید بهترین تجربه این نوع بازی‌ها را کسب کنید، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ بهترین گزینه است. اگر پول خرید گوشی هوشمندی با قیمت بالا را ندارید، می‌توانید به سراغ گوشی‌های دیگر با پردازنده قدیمی‌تر سری ۸۰۰ اسنپدراگون بروید.

البته اسنپدراگون تنها پردازنده‌ای نیست که قابلیت اجرای شبیه‌ساز را داشته باشد. در مجموع، پردازنده‌های مدیاتک، اگزینوس و کایرین نیز تفاوت آن‌چنانی در اجرای شبیه‌ساز با اسنپدراگون ندارند. مسلماً هرچه سری این پردازنده‌ها بالاتر باشد، اجرای بازی روان‌تر خواهد بود. دیگر مشخصات مانند کیفیت تصویر، باتری و … در رتبه‌های بعدی هستند.

کنترلر فیزیکی بخرید

android emulation

به جز چند استثنا، تقریباً تمام بازی‌های کنسول‌های مختلف نیاز به کنترلر دارند. اکثر شبیه‌سازها درون خود یک کنترلر مجازی دارند که کار راه بنداز هستند، اما اگر واقعاً می‌خواهید از تجربه بازی کردن لذت ببرید بهتر است که یک کنترلر بخرید. به اعتقاد ما، خرید یک کنترلر فیزیکی اجباری است، زیرا همان‌طور که گفته شد برای اجرای بازی‌های بسیار به دسته بازی احتیاج دارید.

کدام کنسول را شبیه‌سازی می‌کنید؟

android emulation

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که کدام کنسول را می‌خواهید شبیه‌سازی کنید؟ اگر مثلاً می خواهید نینتندو سوییچ را شبیه‌سازی کنید، نیاز به دسته بازی مختص آن دارید که دسته‌های ۸bitdo pro و ۸bitdo SN30 Pro Plus گزینه‌های مناسبی هستند. این دسته‌ها تمامی دگمه‌های مورد نظر را دارا بوده و برای اجرای بازی‌های این کنسول فوق‌العاده‌اند.

اگر قصد دارید بازی‌های کنسول‌های مختلف را بر روی گوشی‌تان اجرا کنید، گزینه‌های بیشتری در اختیارتان قرار دارد. دسته Xbox Core گزینه استانداردی برای شماست. همچنین دسته بازی SonyDualSense که برای پلی استیشن ۵ ساخته شده نیز فوق‌العاده است. اگر این گزینه‌ها برایتان گران است می‌توانید به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر مانند Moga XP5-X Plus بروید. یادتان باشد که برای اجرای بازی‌های مختلف کنسول‌های متفاوت، نیاز به تنظیمات جداگانه دسته‌ها در شبیه‌ساز دارید.

دسته بازی بی‌سیم، باسیم یا هر دوگانه؟

android emulation

بعد از این‌که کنترلر خود را انتخاب کردید، حالا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید باسیم باشد یا بی‌سیم؟ استفاده از نسخه بی‌سیم (اتصال با بلوتوث) مناسب است، زیرا هنگام بازی هیچ سیمی مزاحم‌تان نمی‌شود. از طرفی، اتصال بی‌سیم اندکی تفاوت در پاسخ‌گویی را شامل می‌شود که ممکن است به کام خیلی از گیمرها خوش نیاید. یکی از بهترین کنترلرهای سیمی Razer Kishi است که با وجود گران بودن، فوق‌العاده است. خوشبختانه، کنترلرهای ارزان‌تر و باکیفیت از برندهای متفاوت دیگر هم وجود دارد.

امتحان بهترین شبیه‌ساز

android emulation

شاید فکر کنید که برای اجرای بای هر کنسول نیاز به یک شبیه‌ساز دارید. البته بستگی دارد چه شبیه‌سازی را انتخاب می‌کنید. بعضی از آن‌ها بیشتر بر روی سرعت کار متمرکز شده و بعضی دیگر روی دقت تمرکز دارند. به‌هرحال شبیه‌سازهای زیادی وجود دارند که فقط بازی‌های یک کنسول را اجرا می‌کنند که شما می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید تا بهترین را پیدا کنید.

حواس‌تان باشد که شبیه‌سازهای بسیار زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها تقلبی هستند. پس بهتر است همه را نصب نکنید تا بهترین را پیدا کنید. بهتر است ابتدا به رتبه شبیه‌ساز، نظرات کاربران و تعداد دانلود آن در پلی استور دقت کنید.

یا این‌که از RetroArch استفاده کنید

android emulation

اگر نمی‌خواهید شبیه‌سازهای مختلف را امتحان کنید، بهتر است بهترین را انتخاب کنید. RetroArch خودش یک شبیه‌ساز نیست و یک برنامه میان پلتفرمی است. این برنامه دسترسی به هسته‌ها را که معمولاً پورت‌های شبیه‌ساز مستقل هستند، ارائه می‌دهد. پس از نصب ابن برنامه، می‌توانید هسته‌های مورد نظر خود را بارگیری کرده و از RetroArech برای راه‌اندازی رام‌های خود استفاده کنید.

مزیت‌های این برنامه بسیار زیاد است. اولی این است که فقط تعداد محدودی از هسته‌ها را برای هر کنسول ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که برای اجرای بازی‌های کنسول‌های مختلف، نیاز به دانلود و پیدا کردن شبیه‌سازهای مختلف ندارید و RetroArch بهترین را به شما نشان خواهد داد.

به‌علاوه این‌که این برنامه میان پلتفرمی است که یعنی روی تمام پلتفرم‌ها یکسان خواهد بود. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید بازی مورد نظر خود را روی اندروید یا ویندوز به یک شکل اجرا کنید و حتی فایل‌های ذخیره بازی را انتقال دهید.

البته این برنامه چند عیب هم دارد می‌توان به نبود قابلیت اجرای بازی‌های چند کنسول و هسته‌های قدیمی در مقایسه با بقیه کنسول‌ها اشاره کرد. در کل برای مبتدی‌ها، این برنامه مناسب است. RetroArch دارای قابلیت اجرای بازی کنسول‌های NES، SNES، Genesis، Atari، Game Boy و … می‌باشد.

برای تجربه بهتر، تنظیمات را بهینه کنید

android emulation

چه RetroArch را نصب کرده باشید، چه شبیه‌سازهای دیگر، تنظیمات پیش‌فرض آن‌ها آن‌چنان بهینه نبوده و به درد شما نمی‌خورند. اگر گوشی‌تان زیاد قدرتمند نیست، بهتر است که تنظیمات سبیه‌ساز را حتماً تغییر دهید تا هم‌خوانی بیشتری با سیستم‌تان داشته باشد. همچنین اگر تلفن همراه اندرویدی شما قدرتمند است، باز هم نیاز به تغییر تنظیمات دارید تا بتوانید بهترین کارایی را داشته باشید.

بخش تنظیمات این شبیه‌سازها بسیار گسترده است و عموماً شما می‌توانید تغییرات زیادی را انجام دهید، برای این کار لازم نیست بترسید و با امتحان و آزمون و خطا می‌توانید تنظیمات بهینه را اجرایی کنید. همچنین برای دیدن فیلم‌های آموزشی مرتبط با شبیه‌ساز به یوتیوب سری بزنید.

مطالب مرتبط:

  • معرفی برترین شبیه ساز های کنسول روی پلتفرم های دیگر

شبیه‌ساز را بررسی کنید

Emulation

اگر تصمیم گرفتید که از RetroArch استفاده کنید، فقط نیاز به نصب همین یک نرم‌افزار دارید، اما اگر می‌خواهید برای اجرای بازی‌های هر کنسول شبیه‌ساز متفاوتی را امتحان کنید، با رابط کاربری و بخش بازی‌های متفاوتی روبه‌رو خواهید شد.

این‌جاست که فرانت اند اهمیت پیدا می‌کند. فرانت اند یک شمای کلی از شبیه‌ساز و رام‌ها به شما می‌دهد و کاربران می‌توانند با رابط کاربری یکسان بازی‌ها را اجرا کنند.

شاید برنامه Dig بهترین همه‌کاره فرانت اند برای شبیه‌سازی روی اندروید باشد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که جعبه هنری دانلود کرده، تم و رابط کاربری را شخصی‌سازی و در میان بازی‌ها، بدون توجه به شبیه‌ساز، جستجو کنند (با RetroArch نیز هم‌خوانی دارد). این برنامه رایگان بوده اما برای باز کردن چند ویژگی خاص نیاز به پرداخت ۵ دلار دارید.

فقط یادتان باشد که برنامه Dig دارای هیچ شبیه‌ساز و یا رام نیست و فقط یک راه تجملی برای اجرای رام و شبیه‌ساز شماست.

بازی‌ها را در گوگل درایو ذخیره کنید

android emulation

همان‌طور که گفته شد نرم‌افزار RetroArch میان‌پلتفرمی است و با شبیه‌سازهای مختلف نیز سازگاری دارد. به همین دلیل کاربران می‌توانند بازی‌های خود را ذخیره کنند. به‌علاوه به دلیل وجود سازگاری با دیگر شبیه‌سازها، فایل ذخیره بازی به یک فرمت بوده و در نتیجه می‌توان این فایل‌ها را انتقال داد و بازی را از ادامه لود کرده و بازی کرد.

علاوه بر این، چرا فایل را ذخیره نکنید؟ شما همیشه می‌توانید فایل‌های بازی را در گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس و … ذخیره کنید تا همیشه و همه جا به آن دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که فقط می‌تواتید فایل ذخیره بازی‌ها را بک آپ بگیرید. یعنی اگر بازی شما قابلیت ذخیره دارد، این عمل کارایی خواهد داشت، در غیر این صورت چنین کاری شدنی نیست.

بازی بر روی تلویزیون

android emulation

اکثر گوشی‌های هوشمند دارای پنل اولد هستند که رزولوشن ۱۰۸۰p دارند و برای اجرای بازی‌ها کنسول‌های نسل پنجمی کافی است. اما شاید شما نخواهید که روی نمایشگر کوچک گوشی خود بازی کنید. خوشبختانه راه‌حلی برای این‌که روی مبل لم داده و بازی را بر روی تلویزیون اجرا کنید، وجود دارد. فقط لازم است که کابل HDMI یا USB-C را به تلویزیون هوشمند خود وصل کنید و از قابلیت میرور آن استفاده کرده تا بتوانید بر روی تلویزیون بازی کنید.

متاسفانه این قابلیت برای همه در دسترس نیست. سامسونگ این ویژگی را در پرچمدارانش قرار می‌دهد و وان پلاس نیز اخیراً شروع به عرضه چنین قابلیتی کرده است. از طرفی، شیائومی و اوپو از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند. برای این که بدانید آیا تلفن هوشمند شما چنین قابلیتی را دارد یا خیر، بهتر است در گوگل جستجو کنید.

شما از شبیه‌ساز اندروید استفاده می‌کنید؟ اگر جواب‌تان مثبت است به ما بگویید از کدام شبیه‌ساز راضی هستید و چه بازی‌هایی را روی آن انجام می‌دهید؟

منبع: Androidauthority

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.