تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۲۹
کد خبر : 67232

راهنمای بازی Rainbow Six Extraction برای تازه واردها

راهنمای بازی Rainbow Six Extraction برای تازه واردها

راهنمای بازی Rainbow Six Extraction برای تازه واردهااگر بازی Rainbow Six Extraction – رینبو سیکس اکسترکشن را به تازگی آغاز کرده‌اید، برای موفقیت در آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به..

راهنمای بازی Rainbow Six Extraction برای تازه واردها

اگر بازی Rainbow Six Extraction – رینبو سیکس اکسترکشن را به تازگی آغاز کرده‌اید، برای موفقیت در آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی Rainbow Six Extraction چالش‌برانگیز است و برای بهتر شدن در آن باید به نکات مهمی توجه کنید که در این راهنما به ‌آن‌ها می‌پردازیم.

نسخه‌ی جدید رینبو سیکس به شما اجازه می‌دهد تا در تیم‌های سه‌نفره به مبارزه بپردازد و از بشریت در مقابل انگل‌های تکنولوژیکی محافظت کنید. بازی شامل ماموریت‌های مختلفی می‌شود، از جمله «اِسپسی‌من» (Specimen)، «سَبِتاژ» (Sabotage) و «نِست ترکینگ» (Nest Tracking). این ماموریت‌ها در نقشه‌های گوناگون انجام می‌گیرند و برای موفقیت در آن‌ها، به استراتژی و برنامه‌ریزی نیازمند هستید.

راهنمای بازی Rainbow Six Extraction

در حال حاضر، در بازی ۶۹ اسلحه وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید در مبارزات استفاده کنید. بازی شامل ۱۲ نقشه‌ی منحصربه‌فرد هم می‌شود که می‌توان انتظار داشت در ادامه افزایش پیدا کنند. این نقشه‌ها در شهرهای مختلفی از جمله نیومکزیکو، نیویورک، سن فرانسیسکو و آلاسکا قرار گرفته‌اند.

حتی اگر بازی «رینبو سیکس: سیج» (Siege) را تجربه کرده‌اید، باز هم توصیه می‌کنیم نیم‌نگاهی به نکات زیر داشته باشید، زیرا کمک می‌کنند تا تجربه‌ی بهتری از اکسترکشن داشته باشید.

۱۰- لانه‌های اطراف نقشه را نابود کنید

بازی Rainbow Six Extraction

بازیکنان جدید می‌توانند ماموریت‌های خود را با نابودی لانه‌هایی آغاز کنند که در بخش‌های مختلف هر نقشه پراکنده شده است. دشمنان شما که «آرکین» (Archaean) نام دارند، از طریق این لانه‌ها تولید مثل می‌کنند، در نتیجه برای پیشروی در مراحل و جلوگیری از گسترش آن‌ها، توصیه می‌کنیم در مواجهه با آن‌ها، نابودشان کنید. از بین بردن این لانه‌ها، سخت نیست و با چند شلیک از شرشان خلاص می‌شوید.

پس با حرکت در نقشه، حواستان به این لانه‌ها باشد، آن‌ها ممکن است روی سقف یا درون اتاق‌ها قرار گرفته باشند. برای سوراخ کردن این لانه‌ها، می‌توانید از اسلحه‌های سرد نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که بعضی نقشه‌ها، با این لانه‌ها رابطه‌ی مستقیم دارند و باید از آن‌ها، دی‌ان‌اِی جمع‌آوری کنید تا ماموریت‌ شما تکمیل شود.

۹- مامور ویژه‌ی درست را انتخاب کنید

بازی Rainbow Six Extraction

قبل از ورود به مناطق، می‌توانید یکی از ۱۸ مامور ویژه‌ی بازی را انتخاب کنید که هر کدامشان قابلیت خاصی دارند و باعث می‌شوند تا سبک مبارزه‌ی شما تغییر کند یا حتی بتوانید استراتژی‌های تازه‌ای اتخاذ کنید. برای مثال، «ویجل» (Vigil) قابلیت «اخلال‌گر ای‌آر‌سی-۸» (ERC-8 Disruptor) را دارد که به او اجازه می‌دهد تا برای مدتی کوتاه، از سوی دشمنان قابل شناسایی نباشد.

توصیه می‌کنیم که این شخصیت‌ها بررسی کنید، به آزمون‌ و خطا بپردازید و ببینید کدام یک با سبک بازی کردن شما سازگاری بیشتری دارد. آیا می‌خواهید کمی محافظه‌کارانه بازی کنید یا دوست دارید به قلب دشمن هجوم ببرید؟ مامور شما در این زمینه نقشی کلیدی خواهد داشت. ضمن اینکه برای هر نوع سلیقه‌ای یک مامور وجود دارد، کافی است کمی زمان صرف کرده و اوپراتور محبوب خود را پیدا کنید.

پس از انجام هر ماموریت، این مامورین براساس میزان سلامتی و آمار کلی، در سه گروه «عملیاتی» (Operational)، «غیرفعال» (Inactive) و «اِم‌آی‌اِی» (MIA) طبقه‌بندی می‌شوند. مامور عملیاتی کسی است که یک ماموریت را با موفقیت پشت‌سر می‌گذارد و میزان سلامتی بالایی دارد. مامور غیرفعال، در واقع مجروح به حساب می‌آید و یک ماموریت را با میزان سلامتی پایین تمام کرده است. اِم‌آی‌اِی ماموری است که نتوانسته یک ماموریت را تمام کند و در یک نقشه رها شده است. برای نجات این مامور، شما باید دوباره به آن نقشه بازگردید.

ناگفته نماند که بازی را با ۹ مامور آغاز می‌کنید و به تدریج باید ماموران دیگر را باز کنید. در ضمن با انجام ماموریت‌ها، می‌توانید هر کدام از آن‌ها را ارتقاء دهید و تجهیزات تازه‌ای بدست بیاورید. نسخه‌ی سیج، در حال حاضر ۶۲ شخصیت دارد که احتمالا تعداد دیگر از آن‌ها نیز به دنیای اکسترکشن قدم خواهند گذاشت.

۸- از حملات دستی یا همان «میلی‌ اتک» (Melee Attacks) استفاده کنید

بازی Rainbow Six Extraction

آرکین‌ها در همه‌ی نقشه‌های بازی Rainbow Six Extraction حضور پررنگی دارند و گاهی مبارزه با آن‌ها به شکل غیرقابل‌باوری سخت می‌شود. شما پیستول‌، تفنگ‌ و مسلسل‌های خودکار گوناگونی در اختیار دارید اما مشکل اینجا است که سروصدای زیادی برپا می‌کنند. اگر شلوغ‌کاری‌ کنید، آرکین‌های بیشتری از محل حضورتان مطلع می‌شوند و محاصره می‌شوید. بنابراین، گاهی بهتر است که ماموریت‌ها را کمی مخفی‌کارانه‌تر انجام دهید و از اسلحه‌های سرد و میلی‌ اتک استفاده کنید.

میلی‌ اتک را به شکل‌های مختلفی می‌توانید انجام دهید. همچنین قادر هستید تکه‌های سیاهی که آرکین‌ها روی زمین ریخته‌اند را پاک کنید تا بتوانید بدون اینکه دشمنان متوجه شوند، به آن‌ها نزدیک شوید. در مجموع، این نوع حملات را فراموش نکنید و همه‌ی تمرکز خود را روی استفاده از سلاح گرم قرار ندهید.

۷- حالت‌های مختلف شلیک اسلحه‌ها را به کار بگیرید

بازی Rainbow Six Extraction

احتمالا در ساعات اولیه‌ی تجربه‌ی بازی متوجه خواهید شد که آرکین‌ها با شما شوخی ندارند و به پایان رساندن ماموریت‌ها کار آسانی نیست. هر کدام از اسلحه‌های بازی، شامل مُدهای شلیک (Fire mode) می‌شوند که نباید آن‌ها را فراموش کنید و در نابود کردن دشمنان، تاثیرگذار هستند. اکثر اسلحه‌های جنگی بازی همانند «اِف۹۰» و «تایپ-۸۹» دارای حالت شلیک خودکار هستند و با توجه به دقت خوبی که دارند، بهتر است در مبارزات نزدیک، از آن‌ها در چنین حالتی استفاده کنید.

در مقابل، ساب‌مشین‌گان‌هایی همچون «کی۱اِی۱» و «اِم‌پی۵»، در صورتی که در حالت شلیک نیمه-‌اتوماتیک استفاده شوند، دقت بالاتری خواهند داشت. حالت نیمه‌-خودکار به شما کمک می‌کند تا گلوله‌های خود را بیهوده هدر ندهید.

علاوه بر این‌ها، خودتان هم می‌توانید در این زمینه نقش داشته باشید. برای مثال، در نبرد با دشمنانی است که در فواصل دورتر هستند، برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، توصیه می‌کنیم به صورت «بِرست» (Burst) شلیک نمایید؛ یعنی تنها چند گلوله به سوی دشمن شلیک کنید، لحظه‌ای مکث و سپس این عمل را تکرار کنید. با این کار، کنترل بهتری روی الگوی شلیک اسلحه دارید و می‌توانید مطمئن باشید تیرهای بیشتری به دشمن برخورد می‌کند.

۶- اَتچمنت‌ها (Attachment) را هوشمندانه انتخاب کنید

بازی Rainbow Six Extraction

اتچمنت‌ها همان قطعات کوچک اما مهمی هستند که روی اسلحه‌های مختلف قرار می‌دهید تا قدرت و کیفیت آن‌ها افزایش یابد. ما بالاتر به حالت‌های مختلف شلیک اسلحه‌های بازی اشاره کردیم و اینجا اضافه می‌کنیم که با توجه به مُد انتخاب شده، باید اتچمنت‌های مناسبی هم روی اسلحه خود قرار دهید. بعضی وقت‌ها بهتر است که یکی از این اتچمنت‌ها را فدای دیگری کنید تا بازخورد بهتری از اسلحه بگیرید.

بازی شما را به آزمون و خطا تشویق می‌کند و باید ببینید اسلحه‌ی مورد علاقه‌ی شما با چه قطعاتی، بهترین عملکرد را دارد. انتخاب نهایی شما کاملا شخصی است و اسلحه‌ی ایده‌آلی که در دست دارید (همراه با اتچمنت‌های انتخاب شده)، شاید در دستان یک بازیکن دیگر به هیچ وجه خوب نباشد و او حتی نتواند با آن به درستی شلیک کند.

۵- سعی کنید توسط گرانت‌ها (Grunts) شناسایی نشوید

بازی Rainbow Six Extraction

گرانت‌ها از قوی‌ترین دشمنان بازی هستند که اگرچه آسیب زیادی به شما نمی‌رسانند اما سریعا دشمنان دیگر را باخبر می‌کنند و ممکن است شرایط از دستانتان خارج شود. این موجودات به شکل‌های عجیب‌وغریبی حرکت می‌کنند، سریع هستند و ناگهان با دستان خالی به سوی شما حمله‌ور می‌شوند.

کشتن گرانت‌ها چندان سخت نیست اما همان‌طور که ذکر کردیم، نباید اجازه دهید تعدادشان افزایش پیدا کند. برای اینکه شرایط را بهبود ببخشید، بهتر است روی اسلحه‌ها، صداخفه‌کن قرار دهید تا جلوی صدای شلیک تا حد زیادی گرفته شود.

۴- بسته‌های سلامتی (Medkits) را فراموش نکنید

بازی Rainbow Six Extraction

برای اینکه در بازی Rainbow Six Extraction زنده بمانید، بدیهی است که باید به سلامتی شخصیت خود اهمیت دهید. توجه داشته باشید که اگر پس از به پایان بردن یک نقشه، سلامتی شخصیت شما پایین باشد، در گروه «غیرفعال» طبقه می‌شود و تا زمانی که سلامتی کامل خود را بدست نیاورد، در نقشه‌های دیگر قابل استفاده نیست. خوشبختانه بسته‌های کمکی مختلفی در مراحل وجود دارد که مقدار کمی از سلامتی شما را بازمی‌گرداند و استفاده از آن‌ها ضروری است.

شما همچنین می‌توانید به هم‌تیمی‌ها کمک کنید تا سلامتی خود را بازیابی کنند. اینکه هر سه عضو تیم، توانایی مبارزه داشته باشد، اهمیت زیادی دارد و اگر یکی از اعضا را از دست بدهید، وضعیت شما بغرنج می‌شود و کار آسانی برای به اتمام رساندن ماموریت ندارید.

۳- قدرت‌ها و قابلیت‌های آرکین‌ها را بشناسید

بازی Rainbow Six Extraction

آرکین‌ها یک نوع نژاد بیگانه هستند که سیاره را آلوده کرده‌اند. بیش از ۱۰ نوع آرکین در بازی وجود دارد که در ماموریت‌های مختلف با آن‌ها روبرو می‌شوید. هر کدام از آن‌ها، قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که شما و تیمتان را تهدید می‌کنند. اگر از این قابلیت‌ها مطلع نباشید، بدون شک غافل‌گیر خواهید شد.

بنابراین، سعی کنید با این قابلیت‌ها آشنا شوید تا آمادگی بهتری برای مبارزه با آن‌ها داشته باشید. برای مثال، «روتر» (The Rooter) یک نوع آرکین سریع است که شما را زمین‌گیر می‌کند و نمی‌گذارد تکان بخورید. یا «لِرکِرها» (Lurker) خودشان و آرکین‌های نزدیک را پنهان می‌کنند و ناگهان به‌سوی شما حمله‌ور می‌شوند.

۲- از نارنجک‌ها مکررا استفاده کنید

بازی Rainbow Six Extraction

در کنار اسلحه‌ها، نارنجک‌های مختلفی هم در دسترس شما وجود دارد که گیم‌پلی و شرایط مبارزات را تغییر می‌دهند. نارنجک «فرگمن‌تیشن» پس از انفجار، موج کوچکی ایجاد می‌کند و نارنجک دودزا تا ۱۰ ثانیه، جلوی دید دشمنان را می‌گیرد.

نارنجک «ایمپکت» هم موج‌های انفجاری دارد که می‌تواند تعداد زیادی از آرکین‌ها و لانه‌های آن را از بین ببرد. شما به‌طور همزمان می‌توانید ۳ نارنجک فرگمن‌تیشن، ۳ نارنجک دودزا و دو نارنجک ایمپکت حمل کنید؛ استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید.

۱- تجهیزات (Gears) جدید را باز کنید و آن‌ها را به کار بگیرید

بازی Rainbow Six Extraction

تجهیزاتی که دارید، گاهی تفاوت‌ها را رقم می‌زنند و مبارزه با آرکین‌ها را آسان می‌کنند. برای مثال، با فعال‌سازی «پهپاد ریکان» (Recon Drone) که روی آن یک دوربین نصب شده است، می‌توانید منطقه را بررسی کنید. این پهپاد پس از نابودی، برای ۳۰ ثانیه غیرفعال می‌شود و سپس در دسترس قرار می‌گیرد.

«جلیقه ضدگلوله» (Body Armor) یکی دیگر از تجهیزات شما است که بخش زیادی از آسیب وارد شده از سوی هیولاها را جذب می‌کند و خسارات وارده را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. «کیف مهمات» (Ammo Satchel) هم همان‌طور که از نامش مشخص است، میزان مهمات شما را دوبرابر می‌کند. اگر بازی را با این تجهیزات آغاز کنید، شانس بالاتری برای به پایان رساندن ماموریت‌ها با کمترین تلفات خواهید داشت.

همچنین مطالعه کنید: راهنمای بازی Forza Horizon 5 برای تازه واردها

بازی Rainbow Six Extraction هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد. اگر از مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس هستید، می‌توانید این بازی را به‌صورت رایگان تجربه کنید.

آیا بازی Rainbow Six Extraction را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبعgamerantمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.