تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 63527

راهنمای بازی Battlefield 2042 برای تازه واردها

راهنمای بازی Battlefield 2042 برای تازه واردها

راهنمای بازی Battlefield 2042 برای تازه واردها بازی Battlefield 2042 – بتلفیلد ۲۰۴۲ چالش‌برانگیز است و برای بهتر شدن در آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در این راهنما به ‌آن‌ها می‌پ..

راهنمای بازی Battlefield 2042 برای تازه واردها

بازی Battlefield 2042 – بتلفیلد ۲۰۴۲ چالش‌برانگیز است و برای بهتر شدن در آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در این راهنما به ‌آن‌ها می‌پردازیم.

اگر بازی Battlefield 2042 را به تازگی آغاز کرده‌اید، نکات زیر می‌توانند کمک کنند تا در میدان جنگ عملکرد بهتری داشته باشید.

جدیدترین نسخه از مجموعه بتلفیلد سرانجام عرضه شد و تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسخه‌های پیشین داشته که این تغییرات، حداقل تا اینجا با انتقادات فراوانی از سوی طرفداران روبرو شده است. بازی در حال حاضر، وضعیت ایده‌آلی ندارد و سازندگان در تلاش هستند تا ایرادات آن را برطرف کنند.

راهنمای بازی Battlefield 2042

با این حال، بازی همچنان جذاب است و اگر آشنایی چندانی با این مجموعه ندارید، احتمالا از وسعت مراحل و اتفاقات غیرمنتظره‌ای که رخ می‌دهد، هیجان‌زده خواهید شد. نکات زیر می‌توانند در این مسیر کمک‌کننده باشند و حتی اگر از قدیمی‌های مجموعه هستید، این نکات را در آستانه‌ی ورود به بازی، در یاد داشته باشید.

۱۰- از پلاس سیستم (Plus System) استفاده کنید

راهنمای بازی Battlefield 2042

راهنمای بازی Battlefield 2042 را باید با یکی از ویژگی‌های جدید این نسخه آغاز کنیم که این روزها زیاد از آن صحبت می‌شود. پلاس سیستم به شما اجازه می‌دهد تا قطعات و تجهیزات اسلحه‌های خود را در همان میدان جنگ تغییر دهید. این ویژگی از آن جهت مفید است که کمک می‌کند تا خودتان را با شرایط وفق دهید.

برای مثال، در نقطه‌ای از نقشه هستید که باید از فاصله‌ی دور با دشمنان مبارزه کنید، با پلاس سیستم سریعا می‌توانید اسلحه‌ی خود را برای فواصل دور، بهینه‌سازی کنید. برای دسترسی به این سیستم، بر روی رایانه‌های شخصی دکمه‌ی T (کیبورد)، بر روی ایکس باکس دکمه‌ی LB و بر روی پلی استیشن، دکمه‌ی L1 را فشار دهید.

گاهی اسکوپ اسلحه‌ی شما کارآمد نیست یا احساس می‌کنید سلاحی که در دست دارید، آن‌طور که می‌خواهید، عملکرد خوبی ندارد (یا شاید هم دوست دارید به آن صداخفه‌کن اضافه کنید)، پلاس سیستم این مشکلات را حل می‌کند و حتی به شما فرصت می‌دهد تا در رویارویی با بازیکنان حرفه‌ای هم حرفی برای گفتن داشته باشید.

۹- مامور ویژه‌ی خودتان را پیدا کنید

راهنمای بازی Battlefield 2042

بازی شامل ۱۰ نوع سرباز یا در واقع مامور ویژه می‌شود که به آن‌ها «اِسپِشِلیست» (Specialists) می‌گوییم؛ هر کدام از این ماموران، تجهیزات و قابلیت‌های خاصی دارند. مهم است که به خوبی با آن‌ها آشنایی پیدا کنید و ببینید کدام یک با سبک بازی کردن شما سازگاری بیشتری دارند. آیا می‌خواهید محافظه‌کارانه بازی کنید یا می‌خواهید به قلب دشمن هجوم ببرید؟ مامور شما در این زمینه نقشی کلیدی دارد.

اگر معمولا روی زمین بازی می‌کنید، «مکی» (Mackay) یک گزینه‌ی عالی است، او از یک «گرپلینگ هوک» بهره می‌برد، در نتیجه می‌تواند سریع‌تر در محیط حرکت کند و از زوایای تازه‌ای با دشمنان درگیر شود. برای هر نوع سلیقه‌ای یک مامور وجود دارد، پس در اولین قدم، مامور ویژه‌ی محبوب خود را پیدا کنید.

۸- برای استفاده از اسلحه‌ها، محدودیتی وجود ندارد

راهنمای بازی Battlefield 2042

برخلاف نسخه‌های قبلی که با انتخاب هر کلاس، به یک سری اسلحه‌ی خاص محدود بودید، در بازی Battlefield 2042 شرایط متفاوت است زیرا چیزی به نام کلاس وجود ندارد! این بدین معناست که با هر ماموری بازی کنید، به همه‌ی اسلحه‌ها دسترسی دارید.

این تغییر باعث شده تا آزادی بیشتری داشته باشید و اگر از آن‌هایی هستید که معمولا با یک مامور ویژه بازی می‌کنند، دیگر نیازی نیست نگران اسلحه‌های ماموران دیگر باشید. البته طرفداران به نبود کلاس در بازی اعتراض کرده‌اند و احتمال دارد شرایط در آینده‌ی نزدیک تغییر یابد. ناگفته نماند که اسلحه‌ی PP-29 در حال حاضر بیشترین محبوبیت را دارد و حتما آن را امتحان کنید.

۷- مواد منفجره را فراموش نکنید

راهنمای بازی Battlefield 2042

در گذشته، مواد منفجره تنها در اختیار کلاس‌ «ساپورت» و «اِنجنیر» بود اما حالا هر کسی به آن‌ها دسترسی دارد. آن‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار هستند زیرا همان‌طور که می‌دانید، وسایل نقلیه در این بازی حرف اول و آخر را می‌زند، در نتیجه همه‌ی بازیکنان این فرصت را دارند تا برای آن‌ها خطر ایجاد کنند.

یک انتخاب خوب، مواد منفجره‌ی C5 است که عملکردی شبیه به C4 دارند و از آنجایی که چسبنده هستند، می‌توانید آن‌ها را به دیوارها یا وسایل نقلیه بچسبانید و حتی بواسطه‌ی آن‌ها، نوآوری به خرج بدهید (مثلا سی۵ را به یک پهپاد چسبانده و سپس پهپاد را سوی ماشین دشمن بفرستید). این مواد منفجره برای تانک‌ها هم مفید هستند؛ تنها کافی است در لحظه‌ی درست، دکمه‌ی افنجار را فشار دهید.

۶- از محیط به نفع خود استفاده کنید

راهنمای بازی Battlefield 2042

برای اینکه در مبارزات به پیروزی برسید، باید نسبت به دشمنان برتری داشته باشید اما چگونه؟ مشخصا بهترین راه این است که قبل از درگیری، به فکر سنگر هم باشید. طراحی محیط بازی در این زمینه‌ بسیار کارآمد است، زیرا شما می‌توانید در پشت هر چیزی پنهان شوید، از درخت‌ها تا سوراخی در زمین.

اما استفاده از سنگر در کنار قرارگیری در نقاط بالاتر، شانس شما برای موفقیت در مبارزات را بیشتر می‌کند. چراکه دید بهتری نسبت به دشمن دارید و اگر شرایط به شکل مناسبی پیش نرفت، می‌توانید با نگرانی کمتر عقب‌نشینی کنید و به طور کلی این شما هستید که سرنوشت خودتان را تعیین می‌کنید.

۵- حواستان به تک‌تیراندازها باشد

راهنمای بازی Battlefield 2042

اگر در حین دویدن، در دوردست‌ها یک نور چشمک‌زن دیدید، احتمالا یک تک‌تیرانداز است که شما را هدف گرفته است. شاید فکر کنید بهترین کار این است که به سمت او تیراندازی کنید اما اگر اسلحه‌ی مناسبی نداشته باشید، شانسی برای کشتن او نخواهید داشت. تاکتیکی که باید اتخاذ کنید این است که به یک هدف سخت برای او تبدیل شوید، با دویدن‌های نامنظم و پریدن، تا اینکه به یک سنگر مناسب برسید.

دویدن به شکل زیگزاک، کلید نجات است و اگر بدشانس نباشید، هیچ کدام از تیرهای دشمن به شما برخورد نخواهد کرد. در حالت عادی، تک‌تیر‌انداز نمی‌تواند قدم بعدی شما را پیش‌بینی کند و معمولا در معادلات خود اشتباه می‌کند و تیرش به خطا می‌رود. پس تا آنجا که می‌توانید، کار را برای دشمن سخت کنید.

۴- درخواست کنید برایتان وسایل نقلیه بیاورند

راهنمای بازی Battlefield 2042

در بازی Battlefield 2042 شاهد معرفی یک سیستم جدید برای درخواست وسایل نقلیه هستیم. در نسخه‌های قبلی، وسایل نقلیه تنها در پایگاه ظاهر می‌شدند اما حالا مهم نیست کجای نقشه هستید، با یک تماس می‌توانید وسیله‌ی نقلیه‌ی موردنظر خود را تحویل بگیرید.

اگر در نقطه‌ای از نقشه‌ هستید که به هر دلیلی به ماشین نیاز دارید، با فشردن دکمه‌ی B بر روی رایانه‌های شخصی، دکمه‌ی RB بر روی ایکس باکس و R1 بر روی پلی استیشن، درخواست وسایل نقلیه کنید. محبوب‌ترین گزینه‌، هاورکرافت LCAA و هلیکوپتر MD540 است که به اعتقاد بسیاری، از بهترین‌های کل مجموعه هستند. آن‌ها در میدان جنگ هم به شما برتری می‌دهند.

۳- درست شلیک کردن را یاد بگیرید

بازی بتلفیلد

اکثر اسلحه‌های بازی Battlefield 2042، دقت بالایی ندارند و گاهی یک خشاب را روی دشمن خالی می‌کنید و حتی یک تیر هم به او برخورد نمی‌کند! استودیوی «دایس» احتمالا تغییرات گسترده‌ای در این اسلحه‌ها ایجاد خواهد کرد اما باید بدانید که کارکردشان، همانند دیگر بازی‌های شوتر بازار نیست و اگر با آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید، کنترل کردنشان راحت‌تر می‌شود.

اگر دشمن در نزدیکی شما است، مشکلی زیادی ندارید و می‌توانید از اسلحه‌ها به صورت اتوماتیک استفاده کنید اما چالش اصلی در نبرد با دشمنانی است که در فواصل دور یا نسبتا دور هستند. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، باید به صورت «بِرست» (Burst) کوتاه شلیک نمایید، یعنی تنها چند تیر به آن‌ها شلیک کنید و همزمان حواستان به نشانه هم باشد. با این کار، کنترل بهتری روی الگوی شلیک اسلحه دارید و می‌توانید مطمئن باشید تعدادی از تیرهای شما به حریف برخورد می‌کند.

۲- طریقه‌ی شلیک کردن به دشمنان فواصل دور

بازی بتلفیلد

استفاده از اسلحه‌های تک‌تیرانداز لذت زیادی دارد و خوشبختانه این اسلحه‌ها در نسخه‌ی جدید بتلفیلد بسیار قوی هستند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که اگر روی حریف نشانه گرفته‌اید، گلوله‌ی شما حتما به او برخورد می‌کند. گلوله‌ها برای فواصل دور، مسیر کاملا مستقیمی را طی نمی‌کنند، آن‌ها براساس قوانین فیزیک پیش می‌روند و به تدریج، دچار کاهش ارتفاع می‌شوند.

برای مثال، یک دشمن، ۳۰۰ متر با شما فاصله دارد؛ اگر روی سَر او شلیک کنید، گلوله‌ی شما احتمالا به زیر پای او یا حتی پایین‌تر برخورد می‌کند. به همین دلیل، باید کمی بالاتر از سَر او را هدف بگیرید. برای بهتر شدن در اسلحه‌های تک‌تیر‌انداز، نیاز به آزمون و خطا دارید و باید مدتی را به تمرین بپردازید اما اگر آن‌ را به خوبی یاد بگیرید، برای دشمنان به یک کابوس تبدیل خواهید شد.

۱- اهمیت ماموریت‌ها

بازی بتلفیلد

امیدواریم این راهنمای بازی Battlefield 2042 بتواند به شما کمک کند اما نکته‌ی آخری که باید در یاد داشته باشید، این است که کشتن دشمنان به تنهایی کافی نیست، هدف اصلی این است که «تیم شما به پیروزی برسد».

اگر می‌خواهید تیم دشمن را شکست دهید، باید در هدفی که برای شما تعیین شده است، به موفقیت برسید. برای مثال از منطقه‌ی خود دفاع کنید یا به منطقه‌ی دشمن هجوم ببرید. هرگاه که نمی‌دانید باید چه کار کنید، کافی است نگاهی به نقشه بیندازید و ببینید باید به کدام طرف بروید.

خوشبختانه، در انجام ماموریت‌ها آزادی بالایی دارید اما تا آنجا که ممکن است، به تیم کمک کنید و تنها به فکر کشتن دشمنان نباشید.

همچنین مطالعه کنید: راهنمای بازی Deathloop برای تازه واردها

این بازی هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی را از پلتفرم استیم نیز می‌توانید خریداری کنید.

آیا بازی Battlefield 2042 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبعthegamerمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.