تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 62128

راهنمای انتقال فایل بین اندروید و مک با ۶ روش ساده

راهنمای انتقال فایل بین اندروید و مک با ۶ روش ساده

راهنمای انتقال فایل بین اندروید و مک با ۶ روش سادهاگر می‌خواهید به راحتی فایل‌های خود را از گوشی اندرویدی به مک انتقال دهید، این مقاله مناسب شماست. در اینجا می‌توانید با ۶ روش انتقال فایل بین اندروید ..

راهنمای انتقال فایل بین اندروید و مک با ۶ روش ساده

اگر می‌خواهید به راحتی فایل‌های خود را از گوشی اندرویدی به مک انتقال دهید، این مقاله مناسب شماست. در اینجا می‌توانید با ۶ روش انتقال فایل بین اندروید و مک آشنا شوید.

بر خلاف سیستم عامل ویندوز، مک او اس به شما اجازه نمی‌دهد فایل‌های گوشی اندرویدی خود را مشاهده کنید. همچنین سرویس بی‌سیم AirDrop نیز از گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند. به همین خاطر برای انتقال فایل بین اندروید و مک باید به گزینه‌های شخص ثالث رو بیاورید.

خوشبختانه چند برنامه شخص ثالث معتبر (یکی از آنها برای گوگل است) برای پر کردن این شکاف وجود دارند.

انتقال فایل بین اندروید و مک

برنامه Android File Transfer

انتقال فایل بین اندروید و مک

برنامه انتقال فایل گوگل سریع‌ترین و بی‌ دردسرترین راه برای بررسی فایل‌های یک گوشی اندرویدی روی مک است. تنها کاری که باید انجام دهید نصب این برنامه رایگان و سبب وصل کردن گوشی به مک است.

برنامه Android File Transfer به صورت خودکار متوجه اتصال گوشی خواهد شد و بلافاصله پنجره‌ای را باز می‌کند که از طریق آن می‌توانید فایل‌های خود را بین دو دستگاه جابه‌جا کنید، پوشه جدید بسازید، پوشه‌های فعلی را حذف کنید یا اینکه فایل‌های خود را به صورت کلی مدیریت کنید.

از آنجایی که از مک استفاده می‌کنید، نیازی به نصب هیچ درایور خاصی نیز برای این کار ندارید.

برای دانلود برنامه Android File Transfer به این لینک بروید.

برنامه OpenMTP

انتقال فایل بین اندروید و مک

برنامه OpenMTP شباهت زیادی به برنامه انتقال فایل گوگل دارد، ولی در مقایسه با آن بسیار قدرتمند‌تر است. این برنامه رابط کاربری بهتری دارد و با تقسیم پنجره به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های مک و گوشی مجهز به اندروید خود را به صورت همزمان مشاهده کرده و به راحتی انتقال دهید.

شما همچنین می‌توانید فایل‌های مخفی هر دو دستگاه را نیز مشاهده کنید. کپی کردن با استفاده از این برنامه بسیار سریع است و برای انتقال فایل‌های بالای ۴ گیگ نیز با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. اگر آنچنان با ترکپد راحت نیستنید نیز می‌توانید از میانبر‌های کیبورد در این برنامه استفاده کنید.

به طور کلی نصب OpenMTP ساده است؛ اما در استفاده اول باید دستور‌العمل‌ها را با دقت دنبال کنید. این برنامه همچنین رایگان و متن باز است.

برای دانلود برنامه OpenMTP به این لینک بروید.

برنامه Commander One

انتقال فایل بین اندروید و مک

اگر به دنبال یک برنامه حرفه‌ای تر برای مدیریت گوشی‌های اندرویدی در مک هستید، بهتر است Commander One را امتحان کنید.

Commander One دارای یک پیشخوان پیشرفته است که در آن می‌توانید کار‌های مختلف از جمله کپی کردن سریع تعداد زیادی فایل، راه‌اندازی سرور FTP، جابه‌جایی فوری بین دیسک‌های مختلف و … را انجام دهید. این برنامه همچنین از تب‌های مختلف پشتیبانی می‌کند که سبب می‌شود جابه‌جایی بین داریو‌های مختلف به راحتی صورت گیرد.

علاوه بر اینها، Commander One گسترده‌ای از میانبر‌های کیبورد را با قابلیت شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد. متاسفانه این برنامه انتقال فایل بین اندروید و مک رایگان نیست. البته شما می‌توانید برای ۱۵ روز به صورت رایگان از آن استفاده کنید؛ اما پس از آن باید حق اشتراک ۳۰ دلاری را پرداخت کنید.

برای دانلود برنامه Commander One به این لینک بروید.

برنامه Pushbullet

برنامه Puhbullet ویژگی‌هایی همچون Clipboard مشترک را که فقط مختص دستگاه‌های اپل هستند، به اندروید می‌آورد. علاوه بر این، Pushbullet به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند، فایل‌های موجود روی حافظه گوشی خود را از راه دور روی مک بررسی کنند، به پیامک‌ها پاسخ دهند و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهند.

انتقال فایل بین اندروید و مک
انتقال فایل بین اندروید و مک

برخلاف آنچه تصور می‌کند این برنامه (با محدودیت‌هایی) رایگان است. برای راه‌اندازی آن باید ابتدا با حساب کاربری گوگل یا فیسبوک خود وارد سایت Pushbullet شوید. سپس برنامه را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. در مرحله آخر باید افزونه Pushbullet را روی کروم یا فایرفاکس مک نصب کنید (از مرورگر سافاری نمی‌توان استفاده کرد).

وقتی با حساب کاربری خود وارد هر دو دستگاه شدید، می‌توانید به راحتی فایل‌ ها را بین اندروید و مک انتقال دهید.

برای دانلود برنامه و افزونه Pushbullet برای اندروید، کروم و فایرفاکس به این لینک بروید.

برنامه Send Anywhere

انتقال فایل بین اندروید و مک

قبلا Pushbullet یک سرویس مرورگر محور عالی برای انتقال فایل به صورت بی‌سیم بین اندروید و مک داشت که با نام پورتال شناخته میشد. متاسفانه این سرویس در مهر ماه سال جاری غیر فعال شد و ما نیز به عنوان جایگزین Send Anywhere را پیشنهاد می‌کنیم.

عملکرد Send Anywhere نیز مشابه پورتال است با این تفاوت که به مرورگر متکی نیست و برای استفاده از آن باید نرم افزار مربوطه را روی مک نصب کنید. پس از نصب شما یک کد وارد می‌کنید و انتقال فایل روی شبکه وای‌فای آغاز می‌شود.

تفاوت این برنامه با نمونه قبلی در مجموعه ویژگی‌های جامع‌تر همچون توانایی انتخاب سریع تصاویر و ویدیو‌ها، سازگاری با Wi-Fi Direct و … است. شما همچنین می‌توانید برای فایل‌های مختلف لینک درست کنید تا آنها را با دستگاه‌های متعددی به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید از نسخه رایگان این برنامه استفاده کنید باید با تبلیغات موجود در آن کنار بیایید؛ اما اگر تبلیغات برای شما آزاردهنده هستند، باید کمی هزینه کرده و نسخه پریمیوم این برنامه را خریداری کنید.

برای دانلود برنامه Send Anywhere برای اندروید و مک به این لینک بروید.

سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری

انتقال فایل بین اندروید و مک

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که تنها گاهی اوقات به انتقال فایل بین اندروید و مک نیاز پیدا می‌کنید، می‌توانید از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری همچون گوگل درایو یا Dropbox استفاده کنید. روند استفاده از آنها سریع و راحت است و به تنظیمات خاصی نیز نیاز ندارد.

همچنین با انتخاب این روش دیگر محدود به انتقال فایل بین اندروید و مک نخواهید بود و می‌توانید از هرکجا و با هر دستگاهی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید همیشه از روی گوشی به فایل‌های کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید، برنامه بکاپ دسکتاپ سرویس ابری خود نصب کنید.

جمع‌بندی

تمامی این روش‌ها به شما اجازه می‌دهند که چه با کابل و چه به صورت بی سیم، انتقال فایل بین اندروید و مک او اس را با خیال راحت انجام دهید. درست است که اپل تمایلی به ارائه چنین ویژگی‌هایی برای کاربران اندرویدی ندارد؛ اما توسعه دهندگان شخص ثالث بی‌کار ننشسته‌اند و گزینه‌های بسیار خوبی را برای کاربران آماده کرده‌اند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.