تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
کد خبر : 53761

راه‌اندازی نخستین خط تولید صفحه نمایش تلویزیون در کشور

راه‌اندازی نخستین خط تولید صفحه نمایش تلویزیون در کشور

راه‌اندازی نخستین خط تولید صفحه نمایش تلویزیون در کشور – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ با راه‌اندازی خطوط تولید چند محصول فناورانه از جمله صفحه‌های نمایش و کولر گازی در ایران، ..

راه‌اندازی نخستین خط تولید صفحه نمایش تلویزیون در کشور – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ با راه‌اندازی خطوط تولید چند محصول فناورانه از جمله صفحه‌های نمایش و کولر گازی در ایران، گامی دیگر در کاهش وابستگی به واردات لوازم خانگی برداشته شده است؛ این خط، دومین خط تولید صفحه نمایش تلویزیون در غرب آسیا و نخستین در ایران است و قرار است در این خط تولید سالانه ۱.۵ میلیون صفحه نمایش LED و OLED تا سایز ۶۵ اینچ با کیفیت ۴K و ۸K تولید شود.

با توسعه پژوهش‌ها و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولید داخل، امسال بیشتر از ۲ میلیارد دلار از واردات کشور کم شده است و با دستیابی به فناوری خطوط تولیدی که امروز راه‌اندازی شده است از این به بعد زمینه صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون دلاری برای کشور فراهم خواهد شد.

"توکلی‌زاده" مدیر محصولات صوتی و تصویری این شرکت دانش‌بنیان گفت: امروز از دو محصول رونمایی کردیم که یک محصول به ضخامت ۲ میلی‌متر با لایه ارگانیک و یک محصول با لایه "کوانتوم‌دات" که رنگ را از ۱۶ میلیون رنگ به ۱ میلیارد رنگ ارتقا می‌دهد.

"کوانتوم‌دات" به نانو کریستال‌های ساخته شده از مواد نیمه هادی گفته می‌شود که رفتار کوانتومی از خود بروز می‌دهد. رفتار الکترونیکی این نوع مواد در حد واسط بین نیمه‌هادی‌ها و ملکول‌های مجزا قرار می‌گیرد. کاربرد "کوانتوم‌دات" در ساخت ترانزیستور، سلول‌های خورشیدی، LEDها و دیودهای لیزری است که در صنایع مختلف کاربرد دارند و یکی از کاربردهای مهم "کوانتوم‌دات"، استفاده از پنل‌های LED است که تدریجاً جای LCD ها و LED ها را می‌گیرند.

علاوه بر این محصولات، امروز راه‌اندازی خط تولید کولر گازی با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه و رونمایی از نرم‌افزار لانچر ایرانی برای تلویزیون، با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون دلاری این شرکت از دیگر دستاوردهایی بود که نویدبخش روزهای خوب برای بازار لوازم خانگی در کشور است.

احیای واحد هیدروژن کارخانه فولاد غرب آسیا با تلاش یک شرکت دانش‌بنیانفروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به ۱۴ میلیارد دلار رسید

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.