تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۱۱
کد خبر : 42538

راننده نداریم/دریافت مجوز جذب رانندگان جدید خطوط اتوبوسرانی تا پایان هفته

راننده نداریم/دریافت مجوز جذب رانندگان جدید خطوط اتوبوسرانی تا پایان هفته

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عنوان کرد راننده نداریم/دریافت مجوز جذب رانندگان جدید خطوط اتوبوسرانی تا پایان هفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از دریافت مجوز جذب رانندگان جد..

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عنوان کرد

راننده نداریم/دریافت مجوز جذب رانندگان جدید خطوط اتوبوسرانی تا پایان هفته

راننده نداریم/دریافت مجوز جذب رانندگان جدید خطوط اتوبوسرانی تا پایان هفته

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از دریافت مجوز جذب رانندگان جدید خطوط اتوبوسرانی تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود ترفع درباره علت جدایی تعدادی از رانندگان شرکت واحد در سال گذشته و به تبع آن عدم فعالیت تعدادی از اتوبوس‌ها، توضیح داد: حدود ۸۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد در اواخر سال ۱۳۹۹ بازنشسته شدند که حدود ۴۵۰ نفر از آن‌ها، راننده خطوط اتوبوسرانی بودند. زمانی‌که به یک باره حدود ۴۵۰ راننده از شبکه سرویس رسانی منفک شود، فشار سنگینی به مجموعه وارد می‌شود و همزمان با بازنشسته شدن رانندگان، تعداد اتوبوس‌های فعال هم کاهش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه برای حل این مشکل دو سیاست درپیش گرفته شد، گفت: نخست؛ رانندگانی که حاضر بودند براساس ضوابط و مقررات، ساعت کاری خود را افزایش دهند با مجموعه همکاری بیشتری کردند تا ارائه خدمات به مسافران پوشش بهتری داده شود. دوم هم اقدام برای دریافت موافقت شهرداری برای جذب راننده. آمار و احکام رانندگان بازنشسته در سال ۱۳۹۹ برای شهرداری تهران ارسال شده و مجوز استخدام به زودی صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه شرکت از سال ۱۳۸۹ تاکنون استخدامی نداشته، افزود: باتوجه به خصوصی سازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و همکاری با شرکت‌های خصوصی، طی سال‌های گذشته کمبود نیرو وجود نداشت بلکه شرکت واحد نیروی مازاد داشت. اما باتوجه به اینکه مشاغل شرکت واحد به ویژه رانندگان خطوط، جزو مشاغل زیان آور محسوب می‌شوند، پس از ۲۰ سال رانندگان بازنشسته می‌شوند. بنابراین قابل پیش بینی بود که براساس تاریخ‌های استخدامی این جدایی از مجموعه رخ دهد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، مصوبات لازم برای جذب نیرو از هیئت مدیره و مجمع شرکت واحد دریافت شده که به نظر می‌رسد در همین هفته جاری مجوز استخدام صادر شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به رهایی خدمت پرسنل و سیاست‌های ابلاغی شهرداری تهران گفت: به تدریج با مجوزهای دریافتی، جایگزینی برای ۴۵۰ راننده بازنشسته در طول امسال اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.