تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر : 62331

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کجاست؟

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کجاست؟

فهرست۱ منظور از راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها چیست؟۱.۱ کانادا۱.۱.۱ روش های مختلف مهاجرت به کانادا۱.۱.۲ مهاجرت تحصیلی به کانادا۱.۱.۳ مهاجرت کاری به کانادا۱.۱.۴ مهاجرت سرمایه گذاری۱.۱.۵ شرایط زندگی در کانادا۱.۲ آلمان۱.۳ مهاجرت تحصیلی به آلمان۱.۴ مهاجرت سرمایه گذاری۱.۵ مهاجرت کاری به آلمان۱.۵.۱ جمع بندی امروزه با توجه به وضعیت بد اقتصادی ایران …

امروزه با توجه به وضعیت بد اقتصادی ایران افراد زیادی به دنبال مهاجرت هستند، ساختن زندگی در کشور خارجی بسیار سخت تر از تصورات شما است و انگار زندگی شما از صفر دوباره استارت خورده است. با توجه به تقاضای زیاد افراد قصد داریم در این مقاله درباره راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها بگوییم.

شما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، انتخاب کشور مناسب برای شما باید با توجه به هدف و نیاز شما انتخاب شود. بعضی از دلایل اصلی افراد برای مهاجرت می توان به تحصیل، کار یا راه اندازی کسب وکار مناسب خود اشاره کنیم.

زندگی در کشوهای سطح بالا و پیشرفته آرزوی تمامی افراد است و ایرانی ها به دلیل وضعیت بد اقتصادی به دنبال مهاجرت هستند و همواره برای آن ها سؤال شده است که کدام کشور را برای زندگی انتخاب کنیم؟ برای انتخاب کشور مناسب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. معمولاً کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای زندگی دارند و همه از پس آن بر نمی آیند.

قبل از انتخاب کشور مناسب باید آگاهانه انتخاب کنید و وقت انرژی خود را برای تحقیق بگذارید؛ یک اشتباه غلط باعث می شود تا شما از کار خود پشیمان شوید. شاید از خودتان بپرسید منظور از راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها چیست؟ در ادامه کامل به این سؤال می پردازیم.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کجاست؟

 

منظور از راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها چیست؟

بعضی از کشورها مهاجرت پذیرند و برخی دیگر نیستند. هر کشوری قوانین خودش را برای پذیرفتن مهاجران دارد و شما باید با آن ها آشنا شوید باز هم تأکید می کنیم انتخاب کشور مناسب بستگی به افراد دارد. برخی کشورها مثل کانادا در ساله چندین هزار نفر را برای مهاجرت می پذیرد در صورتی که مهاجرت به کشورهایی مثل سوئیس کلی دردسر دارد.

شما باید ایرانی بودن خود را نیز حساب کنید؛ خیلی از کشورها به دلیل مشکلات اقتصادی و سیاسی که با کشور ایران دارند کار شما را بسیار سخت کردند؛ و این محدودیت باعث شده تا خیلی از گزینه های مناسب را از دست بدهیم.

چرا راه دور برویم با توجه به تحریم ها گرفتن ویزا آمریکا و حتی مهاجرت به این کشور تقریباً غیر ممکن است؛ یورولایف برای شما لیست راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی  ها را تهیه کرده است و این لیست را براساس عوامل زیر تنظیم شده است:

  • قوانین کشور مقصد برای مهاجرت.
  • شرایط پذیرش مهاجران ایرانی.
  • جزئیاتی مثل مدت زمان پذیرش، هزینه مهاجرت و غیره.

کانادا

این کشور پیشرفته از امکانات سطح رفاه بالایی برخوردار است و همیشه اول لیست مهاجران ایرانی برای مهاجرت قرار می گیرد. کانادا همیشه به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت شناخته می شود. خوشبختانه این کشور قوانین سخت گیرانه ای برای ایرانیان ندارد و پیش بینی می شود این شرایط تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

روش های مختلف مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا می توانید روش های متنوعی مثل مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری را دنبال کنید. در ادامه به طور خلاصه به این روش ها اشاره می کنیم.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

معمولاً بیشتر افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند؛ دانشجویان هستند و برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور باید از طریق دانشگاه های کانادا اقدام کنید. در صورت ارسال تأییدیه برای شما می توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری کانادا با سیستم بسیار خاص و مهمی به اسم سیستم اکسپرس اینتری کانادا بررسی می شود. کانادا به هر فردی اجازه و صلاحیت نمی دهد تا وارد خاکش شود و افراد باید حتماً باصلاحیت باشند تا تأییدیه بگیرند.

برای گرفتن اقامت کاری و مهاجرت کاری به کانادا باید درخواستتان را در سایت مهاجرت کانادا ثبت کنید حالا این کار را هم می توانید خودتان و هم وکیلتان انجام دهید؛ اما این درخواست بر اساس امتیاز شما تائید می شود. امتیاز افراد با توجه به سابقه تحصیلی، کاری، سطح زبان و سن بررسی می شود. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد شانس شما نیز افزایش پیدا می کند.

مهاجرت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کانادا معمولاً با ثبت شرکت، سرمایه گذاری یا کارآفرینی انجام می شود؛ هر استان کانادا بر اساس قانون و برنامه خاص خودش این افراد را قبول می کند. پس قبل از مهاجرت به روش سرمایه گذاری باید استان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شرایط زندگی در کانادا

این کشور اروپایی به دلیل بی طرف و آرام بودن وضع اقتصادی و سیاسی بسیار محبوب و مورد توجه است. متأسفانه تنها مشکلی که وجود دارد، هزینه های بالای این کشور است؛ هزینه های این کشور بسیار از کشورهای اروپایی دیگر بالاتر است.

البته به محض اینکه بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید؛ می توانید با درآمد دلاری این مشکلات مالی برطرف شود. متأسفانه هوای این کشور معمولاً بسیار سرد است و مسافت طولانی با کشور ایران دارد.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کجاست؟

آلمان

آلمان در بین کشورهای اروپایی، راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها محسوب می شود و بسیار راحت می توانید اقامت آن را بگیرید. حدود ۱۲۰ هزار نفر این کشور را ایرانیان تشکیل دادند. این کشور جمعیت جوان خود را از دست داده است و به دنبال نیروهای جوان برای کار و توسعه خود دارد از این رو دولت آلمان از مهاجران توانمند و با استعداد استقبال گرمی می کند.

روش های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. راحت ترین روش برای مهاجرت به این کشور سرمایه گذاری است و خوشبختانه این کشور در بستر اقتصادی مناسبی قرار دارد. با این حال بسیاری از افراد برای تحصیل به سراغ این کشور می روند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

اگر به دنبال مدرک جهانی و معتبر هستید در انتخاب این کشور ضرر نمی کنید. برای مهاجرت به آلمان باید رزومه خود را به دانشگاه مورد نظر بفرستید؛ در صورت تائید شدن شما می توانید به سفارت مراجعه کنید و باقی کار خود را انجام دهید.

مهاجرت سرمایه گذاری

مطمئن باشید با سرمایه گذاری در این کشور اصلاً ضرر نمی کنید؛ این کشور از کشورهای پیشرفته و صنعتی اروپا است. یکی از بهترین روش، ثبت شرکت است، برای این کار باید طرحی مثل بیزنس پلن ارائه دهید. بعد از تائیدیه هم شما و هم خانواده تان می توانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

مهاجرت کاری به آلمان

شما می توانید به دو روش اصلی از مهاجرت کاری استفاده کنید. سخت ترین و اولین روش گرفتن پیشنهاد شغلی است به این دلیل می گوییم سخت است که آگهی های شغلی تا ۳ ماه در آلمان درج می شود.

در روش دوم باید خودتان حضوری به آلمان بروید و کار پیدا کنید اگر مهارتتان بسیار بالا است می توانید به راحتی از این روش استفاده کنید. ابتدا باید ویزای ۶ ماهه جستجوی کار بگیرید.

جمع بندی

برای بررسی کشورهای دیگر می توانید به سایت سروش فردا مراجعه کنید و سپس مقاله را به صورت کامل بخوانید. انتخاب راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی  ها به راحتی نیست و شما باید قبلش با کارشناس با تجربه مشاوره بگیرید و بعد از آن کارهایتان را خودتان یا وکیلتان انجام دهید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.