تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۸:۲۴
کد خبر : 64067

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 و هرچه که باید در مورد آن بدانید

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 و هرچه که باید در مورد آن بدانید

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 و هرچه که باید در مورد آن بدانید رابط کاربری شیائومی MIUI 13 در کنار گوشی‌های شیائومی ۱۲ معرفی شد. این آپدیت چه امکانات جدیدی دارد و کی برای سایر گوشی‌های شیائوم..

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 و هرچه که باید در مورد آن بدانید

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 در کنار گوشی‌های شیائومی ۱۲ معرفی شد. این آپدیت چه امکانات جدیدی دارد و کی برای سایر گوشی‌های شیائومی منتشر می‌شود؟

شیائومی سرانجام رابط کاربری می یو آی ۱۳ را در کنار گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ خود در چین رونمایی کرد. گرچه این به‌روزرسانی خیلی بزرگی به نظر می‌رسد، اما در واقعیت تغییرات چشمگیری نسبت به MIUI 12‌ نداشته است. این بدان خاطر است که شیائومی پیش از این MIUI 12.5 و نسخه Enhanced Edition‌ این به‌روزرسانی را با برخی تغییرات منتشر کرده بود. علاوه بر این، بسیاری از امکانات جدید رابط کاربری شیائومی MIUI 13 مختص کاربران چینی است و خارج از بازار چین در دسترس نخواهد بود. با توجه به تمام این موارد، در این پست نگاهی به تمام امکانات جدید این آپدیت و هرآنچه باید در موردش بدانید خواهیم انداخت.

چه از شیائومی MIUI 13 می‌دانیم؟

شیائومی MIUI 13

برخلاف نسل‌های قبلی، شیائومی اکنون آپدیت MIUI را به سه دسته مختلف به نام‌های MIUI 13 و MIUI 13 Pad و MIUI 13 Fold تقسیم کرده است. همانطور که از نامشان پیداست این سه گروه برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گوشی‌های منعطف بهینه شده‌اند. شیائومی برای محصولات تاشو خود رابط کاربری MIUI را با نسخه تبلتی آن ادغام کرده است.

فونت MiSans

شیائومی MIUI 13

نسخه جدید رابط کاربری MIUI از یک فونت جدید به نام MiSans استفاده می‌کند. شیائومی می‌گوید این یک فونت ساده است که برای زبان چینی و انگلیسی بهینه شده تا با وضوح بیشتری دیده شده و خواندن را آسان کند.

این فونت بخشی از پروژه Dynamic Font System 2.0 است. این فونت ویژگی‌های OpenType را به ارث می‌برد که شامل انطباق خودکار ارتفاع خط پیوند با حروف بزرگ و کوچک است. این فونت مینیمال هم اکنون از طریق اپلیکیشن MIUI Themes در دسترس کاربران چینی قرار گرفته است.

ویجت‌ها

شیائومی MIUI 13

در حالی اپل ویجت‌ها را در iOS 14 معرفی کرد که سازندگان اندرویدی سال‌ها بود می‌توانستند از این ویژگی روی سیستم عامل گوگل استفاده کنند. اما ویجت‌ها طی این سال‌ها هیچ پیشرفت چشمگیر و جذابی نداشتند.

اکنون شیائومی تلاش کرده ویجت‌های پویاتری را در رابط کاربری شیائومی MIUI 13 ارائه کند. این کمپانی از آگوست امسال در حال آزمایش روی نسخه جدید ویجت‌هایش بود. شیائومی اکنون ویجت‌های جذابی را برای مینی گیم‌ها، شمارنده‌ها، یادآور نوشیدن آب، پیشنهادهای خوراکی روزانه و غیره ارائه می‌کند. هرچند این ویجت‌ها مخصوص کاربران چینی زبان هستند، ولی امیدواریم به زودی نسخه انگلیسی این ویجت‌ها نیز منتشر شود.

والپیپرهای Beauty of Science

شیائومی MIUI 13

MIUI 12 خدمت بزرگی به تصاویر پس زمینه کرد و معرف MIIU Super Wallpapers بود. کمپانی شیائومی در نسخه جدید این رابط کاربری هم Beauty of Science را معرفی کرده که مجموعه جدیدی از تصاویر پس زمینه زیبا است. این والپیپرها ساختار کریستالی مواد معدنی را به نمایش می‌گذارند و حاصل عکاسی تایم لپس ۸K با استفاده از میکروسکوپ پلاریزاسیون هستند. متأسفانه درست مثل فونت MiSans، این والپیپرها فقط در چین قابل استفاده هستند.

دستیار مجازی Xiao AI سفارشی‌پذیر

شیائومی MIUI 13

کاربران می‌توانند از آواتر شخصی خود برای دستیار مجازی Xiao AI استفاده کنند. علاوه بر این امکان استفاده از بیش از ۵۰ ست لباس و لوازم جانبی هم وجود دارد. شما حتی می‌توانید صدای این دستیار مجازی را هم تغییر دهید.

حریم خصوصی

شیائومی MIUI 13

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 نسبت به نسخه قبلی خودش از آژانس‌های نظارتی بیشتری گواهی حفظ حریم خصوصی را دریافت کرده است. یکی از ویژگی‌های جدید این آپدیت “Virtual ID” نام دارد. علاوه بر این، تغییراتی هم در سیستم احراز هویت با چهره در این سیستم عامل به وجود آمده است. پیشتر فقط چهره توسط سیستم اسکن می‌شد. اما حالا بالاتنه به عنوان معیار سنجش در نظر گرفته می‌شود.

کاربران از این پس می‌توانند روی اسناد مهم خود واترمارک قرار دهند. علاوه بر این، سیستم آن‌ها را از شر تماس/ پیام‌های اسپم، اپلیکیشن‌های مخرب و انتقال فایل‌های آلوده خلاص می‌کند.

بهینه‌سازی‌ها

شیائومی MIUI 13

نسخه جدید MIUI عملکرد Focus Computation و Atomic Memory و همچنین Liquid Storage که توسط MIUI 12.5 Enhanced Edition معرف شده بودن را نیز ارتقا می‌دهد. شیائومی ادعا می‌کند عملکرد بسیاری از اپلیکیشن‌های سیستمی و متفرقه در مقایسه با نسخه قبلی می یو آی به ترتیب ۲۰ تا ۲۶ درصد و ۱۵ تا ۵۲ درصد بهبود پیدا می‌کند.

دستگاه‌هایی مثل Xiaomi Mix 4 اکنون می‌توانند ۱۴ اپلیکیشن را در پس زمینه خود ذخیره کنند. ضمن اینکه عملکرد خواندن و نوشتن در گوشی‌هایی مثل Mi 11 Pro بعد از گذشت ۳۶ ماه فقط ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

Mi Magic Center

شیائومی MIUI 13

Mi Magic Center پاسخ شیائومی به HarmonyOS Super Device کمپانی هواوی است. به لطف آن کاربران می‌توانند محصولات اکوسیستم شیائومی خود را در محیط یکپارچه‌ای مدیریت کنند. آن‌ها می‌توانند محتوای روی صفحه نمایش یا موسیقی را از یک دستگاه دیگر خیلی آسان با درگ و دراپ کردن ساده در یک دستگاه دیگر پخش کنند. بر خلاف هواوی، شیائومی به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌هایشان را سفارشی‌سازی کرده و از استیکرهای مورد علاقه خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که تنها دستگاه‌های محدودی با این ویژگی سازگار هستند.

آپدیت MIUI 13 Pad

شیائومی MIUI 13

مالتی تسکینگ

آپدیت MIUI 13 Pad پشتیبانی از پنجره‌های شناور را به تبلت‌های شیائومی می‌اورد. پنجره‌های اپلیکیشن می‌تواند بسته به نیاز کاربر تغییر سایز دهد. به همین خاطر کاربران می‌توانند به راحتی چندین کار را به صورت همزمان روی تبلت خود انجام دهند.

درست مثل دستگاه‌هایی از اپل، سامسونگ و هواوی، محصولاتی که آپدیت MIUI 13 را دریافت می‌کنند با یکدیگر هماهنگ و متصل خواهند بود. به طوری که می‌توانید بخشی از کارتان را روی گوشی خود انجام دهید و سپس ادامه آن را روی تبلت خود انجام دهید.

کیبورد و قلم هوشمند

اکنون کیبورد و شورتکات‌های سفارشی در تبلت‌های شیائومی به صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌شود. در عین حال کاربران می‌توانند با استفاده از قلم هوشمند رسمی شیائومی روی صفحه نوت برداری کرده و یا با دکمه روی آن کارهایی مثل اسکرین شات گرفتن را انجام دهند.

سازگاری اپلیکیشن‌ها

وقتی شیائومی MIUI برای تبلت‌های سری Pad خود را در ماه آگوست معرفی کرد، اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱ تعداد اپلیکیشن‌های سازگار با آن‌ها را به ۲،۰۰۰ اپلیکیشن خواهد رساند. اما اکنون این کمپانی موفق شده MIUI 13 Pad را با ۳،۰۰۰ اپلیکیشن سازگار کند.

دستگاه‌های سازگار با شیائومی MIUI 13

آپدیت شیائومی MIUI 13 از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ برای نسخه بین‌المللی گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی منتشر خواهد شد. فهرستی از دستگاه‌های سازگار با این به‌روزرسانی را می‌توانید در زیر ببینید:

گوشی‌ها

  • Mi 11 Ultra
  • Mi 11
  • Mi 11i
  • Mi 11X Pro
  • Mi 11X
  • Redmi 10
  • Redmi 10 Prime
  • Xiaomi 11 Lite 5G NE
  • Xiaomi 11 Lite NE 5G
  • Redmi Note 8 (2021)
  • Xiaomi 11T Pro
  • Xiaomi 11T
  • Redmi Note 10 Pro
  • Redmi Note 10 Pro Max
  • Redmi Note 10
  • Mi 11 Lite 5G
  • Mi 11 Lite
  • Redmi Note 10 JE

تبلت‌ها

  • Xiaomi Pad 5

دستگاه‌های تاشو

  • Mi MIX Fold

منبع :gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.