تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 21831

رابط کاربری جدید گلکسی S20 تجربه‌ای روان و رضایت‌بخش

رابط کاربری جدید گلکسی S20 تجربه‌ای روان و رضایت‌بخش

کافه دانش: سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی S20 سامسونگ مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌ها در دوربین تا روش‌های نوین چت، استریم و بازی را در خود جای داده است که می‎توانند تجربه‎ای هیجان‌انگیز از کار با موبایل را به کاربر منتقل کنند. حتی جزیی‌ترین برداشت‌های ما در زمان استفاده از گوشی، از نوع انتقال بین صفحه‌ها تا …

کافه دانش: سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی S20 سامسونگ مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌ها در دوربین تا روش‌های نوین چت، استریم و بازی را در خود جای داده است که میتوانند تجربهای هیجان‌انگیز از کار با موبایل را به کاربر منتقل کنند. حتی جزیی‌ترین برداشت‌های ما در زمان استفاده از گوشی، از نوع انتقال بین صفحه‌ها تا حسی که تایپ یک پیام به ما میدهد و حتی نوع تنظیم صدا و موسیقی هم می‌تواند منتقل کننده احساس و حالت ما باشد.

در طراحی رابط کاربری یا UI بکار رفته در سری گلکسی S20، سامسونگ تمامی این جزییات را هم مدنظر قرار داده است. در ادامه توضیح خواهیم داد که چطور سامسونگ این تجربه حسی ایده‌آل را به یک واقعیت تبدیل کرد.

سادگی در مرور محتوا

نرخ بروزرسانی صفحه نمایش در واقع دفعاتی است که یک نمایشگر در هر ثانیه، اطلاعات جدید را بارگذاری می‌کند. نرخ این بروزرسانی در نمایشگرهای سری گلکسی S20 برابر ۱۲۰ هرتز است که مطمئنا فارغ از نوع کاری که انجام میدهید، همیشه تجربه‌ای سریع و رضایت‌بخش خواهید داشت.

علاوه بر آنکه این نمایشگر چشم را خسته نمی‌کند، بلکه نرخ بروزرسانی بالای آن به معنی نمایش روان‌تر هرگونه حرکت یا انیمیشن خواهد بود. چه در حال مرور وبسایت موردعلاقه، حرکت بین اپلیکیشن‌های مختلف یا صفحه اصلی گوشی‌تان و یا در حال بازی باشید، همیشه تجربه‌ای کاملا روان خواهید داشت.

تعاملی طبیعی و پویا

طراحی نوع تعامل و حرکت در One UI 2 متناسب با انواع دستگاه‌های عضو خانواده گلکسی از گوشی‌های هوشمند تا تبلت، تنظیم شده است. فارغ از اندازه صفحه نمایش، طراحی این رابط کاربری به شکلی انجام شده است تا انتقال صفحه به شکلی کاملا روان انجام شده و حاصل سال‌ها کار روی طراحی آن به خوبی نمایان باشد. دستاوردهای این همه تلاش در خلاقانه‌ بودن، روان بودن و سریع‌بودن رابط کاربری سری گلکسی S20 سامسونگ کاملا آشکار است.

پاسخ رابط کاربری گلکسی S20 به نوع تعاملی که با آن دارید، از پاسخ به تماس دریافتی تا جابجا کردن یک آیکون در صفحه اصلی، همیشه با سرعتی متناسب با عملکرد گوشی شما انجام میشود.

مثلا وقتی با لمس آیکون یک اپلیکیشن در صفحه اصلی آن را باز میکنید، آیکون به نرمی بزرگ شده و صفحه به شکلی تغییر میکند که احساسی کاملا روان وطبیعی به شما منتقل میکند.

علاوه بر این، واکنش گلکسی S20 به فرمان‌های کنترلی کاربر بسیار آنی بوده و حتی ظریف‌ترین لمس‌ها را هم تشخیص میدهد و به این ترتیب بازخوردی کاملا ملموس و رضایت‌‌بخش به کاربر منتقل می‌کند.

از دیگر نکات مثبت این تجربه میتوان به سبک بهینه نمایش نوتیفیکیشن‌ها و دیگر هشدارها در گلکسی S20 اشاره کرد. انمیشین‌های کاملا دقیق و طراحی بسیار ظریف صفحه، اطلاعات را به شکلی واضح و سریع به کاربر منتقل میکند.

رضایت همه جانبه

بازخورد لمسی در واقع همان ارتباط رضایت‌بخشی است که از ارتباطات حرکتی با گوشی خود میگیرید مثل لرزیدن گوشی در زمان انجام یک فرمان. سامسونگ در طراحی این رابط کاربری، دو نکته را در اولویت قرار داد: اول حس رضایت کاربر و دوم ایجاد یک بازخورد لمسی در عملکردها و قابلیت‌های مرتبط. یکی از حوزه‌هایی که شما بیش از هرجایی این بازخورد حسی را درک خواهید کرد، بخش دوربین است.

لرزش‌هایی کاملا تنظیم شده مکمل دوربین قدرتمند گلکسی S20 در هر زمانی هستند که شما دکمه گرفتن عکس، زوم کردن و تنظیمات را در حالت Pro لمس می‌کنید. همین حس رضایت لمسی دقیقا زمانی تکرار می‌شود که شما انواع قابلیت‌های دیگر گلکسی S20 را استفاده می‌کنید.

مثلا وقتی اسم «مادر» را در لیست تماس‌هایتان جست‌وجو می‌کنید، یک نوار باریک در سمت راست ظاهر می‌شود وقتی با مرور لیست از یک حرف الفبا به حرف دیگر میروید، یک لرزش بسیار ظریف، حس لمسی رضایت‌بخش را به شما منتقل میکند. این لرزش نه تنها پیدا کردن حرف م را ساده‌تر میکند بلکه احتمال عبور شما از اسم موردنظر را هم کاهش میدهد. به این ترتیب دقت جست‌وجو در میان لیست تماس‌ها را افزایش می‌دهد. حتی تغییر حالت روشن و خاموش قابلیت‌های مختلف هم همین تاثیر را داشته و همین حس لرزش را در دست شما ایجاد میکند.

این نوع بازخورد لمسی متناسب با کاری که انجام میدهید متفاوت است، مثلا لرزش کلیدهای معمولی، کلید مربوط به قابلیتها و یا کلیدهای حذف با هم متفاوت است. حتی وقتی کلید بک‌اسپیس را نگه میدارید تا کاراکترها پشت سر هم حذف شوند، نوع لرزش کاملا متفاوت میشود.

تجربه‌ای جدید در صدا

شاید ارزش یک تصویر به اندازه هزاران کلمه باشد، اما آهنگ‌ها و آواها میتوانند به خاطراتی ماندگار تبدیل شوند. نکتهای که سامسونگ کاملا از آن آگاه شده و در طراحی تجربه صوتی رابط کاربری گلکسی S20 آن را کاملا بکار گرفته است. مثلا موسیقی امسال Over the Horizon روی تم «سلامت دیجیتالی» ساخته شده و در آن از ۲۶ مونوکورد استفاده شده تا آوای طبیعت و گذار زندگی را به گوش کاربر برساند.

سری گلکسی S20 سه تم صدایی به نام های Calm, Retro و Fun دارد که روی زنگ گوشی، نوتیفیکیشن‌ها و صداهای سیستمی تاثیر میگذارد.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

انتشار خبر: کوروش جم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.