تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر : 64612

رابط کاربری جدید شیائومی MIUI 13 ، اجازه نصب برخی اپلیکیشن ها را نمی‌دهد!

رابط کاربری جدید شیائومی MIUI 13 ، اجازه نصب برخی اپلیکیشن ها را نمی‌دهد!

رابط کاربری جدید شیائومی MIUI 13 ، اجازه نصب برخی اپلیکیشن ها را نمی‌دهد! رابط کاربری شیائومی MIUI 13 جلوی نصب برخی اپلیکیشن‌ها را توسط کاربر می‌گیرد. این مسئله باعث نگرانی‌هایی در رابطه با..

رابط کاربری جدید شیائومی MIUI 13 ، اجازه نصب برخی اپلیکیشن ها را نمی‌دهد!

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 جلوی نصب برخی اپلیکیشن‌ها را توسط کاربر می‌گیرد. این مسئله باعث نگرانی‌هایی در رابطه با نظارت بر گوشی‌های کاربران شده است.

کاربران گوشی‌های شیائومی در چین اعلام کرده‌اند که این شرکت جلوی نصب برخی برنامه‌ها را روی گوشی‌های کاربران می‌گیرد. این مسئله سبب شده که نگرانی‌هایی بابت ویژگی‌های امنیتی رابط کاربری شیائومی MIUI 13 شکل گیرد. از هفته گذشته که آپدیت MIUI 13 در اختیار کاربران قرار گرفت، بحث‌هایی پیرامون قابلیت «ضد کلاه‌برداری» شیائومی شکل گرفته است.

نگرانی کاربران از رویکرد شیائومی در رابط کاربری MIUI 13

این آپدیت در حال حاضر برای گوشی‌های پرچمدار می ۱۱ و می ۱۱ پرو منتشر شده است و به زودی سایر گوشی‌های واجد شرایط این شرکت نیز منتشر خواهد شد.

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 / شیائومی میکس 4

شیائومی میکس ۴

یکی از کاربران گوشی شیائومی میکس ۴ در مصاحبه با South China Morning Post اعلام کرد که MIUI 13 مانع از نصب برنامه‌ای شده است که امکان سوییچ سریع بین شبکه‌های ۴G و ۵G را فراهم می‌کند. حتی پس از غیر فعال کردن گزینه‌های امنیتی نیز این مشکل باقی مانده بود تا این که چند روز بعد به صورت اتفاقی برنامه نصب شد.

وی نگران است که شیائومی گوشی‌های کاربران را بررسی و نظارت می‌کند و می‌خواهد فریمور بین‌المللی را روی گوشی خود نصب کند.

رابط کاربری شیائومی MIUI 13
رابط کاربری شیائومی MIUI 13

کاربران این مسئله را به قابلیت ضد کلاه‌برداری شیائومی مربوط می‌دانند که قرار است جلوی تماس‌ها و پیام‌های مشکوک و نصب برنامه‌های مستعد کلاه‌برداری را بگیرد و از انتقال پول‌های مشکوک توسط کاربران جلوگیری کند. سخنگوی شیائومی در رابطه با این موضوع توضیحاتی را ارائه کرد:

در رابطه با این قابلیت سوء تفاهم پیش آمده است. این قابلیت به کاربر کمک می‌کند تا متوجه شود که آیا تماس دریافتی از سمت یک شرکت تبلیغاتی، مامور تحویل کالا و یا یک خرابکار (کلاه‌بردار) است و البته کاربر نیز می‌تواند آن را غیر فعال کند. این ویژگی فقط در چین فعال است و تماس‌ها و پیام‌ها را به واسطه پایگاه داده ارائه شده (به صورت داوطلبانه) توسط کاربران بررسی می‌کند.

البته سخنگوی شیائومی در پاسخ به مسدود شدن امکان نصب برخی برنامه‌ها هیچ توضیحی ارائه نداد.

کاربر دیگری نیز اعلام کرد که رابط کاربری MIUI 13 مانع از نصب برنامه BiliRoaming روی گوشی می ۱۱ اولترا وی شده است. این برنامه برخی محدودیت‌های محلی را دور می‌زند تا کاربران بتوانند انیمه‌های پلتفرم استریمینگ Bilibili را تماشا کنند. وقتی وی تلاش کرد این برنامه را نصب کند، با پیامی مواجه شد که در آن گفته شده بود به خاطر قوانین و مقررات مربوطه نصب این برنامه ممنوع است.

رابط کاربری شیائومی MIUI 13 / شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می ۱۱ اولترا

گروهی از کاربران بر این باورند که قابلیت جدید شیائومی با همکاری وزارت امنیت داخلی چین توسعه داده شده است و هدف آن کمک به نظارت بر شهروندان این کشور است. همین مسئله نیز باعث شده که برخی کاربران از آپدیت گوشی خود به MIUI 13 خودداری کنند. البته که شیائومی تمامی این اتهامات را رد کرده است و گفته که این قابلیت را به صورت مستقل و برای حفاظت از امنیت کاربران ارائه داده است.

یکی از کاربران گوشی ردمی K40 به نام دیوید در شبکه اجتماعی ویبو گفت که نگران است این قابلیت مانع از نصب برنامه‌هایی شود که مورد تایید دولت چین نیست. وی بر این باور است که اگرچه در دنیای امروز دیگر چیزی به اسم حریم خصوصی وجود ندارد؛ اما اینگونه دخالت واضح در زندگی آنلاین افراد حس عدم امنیت و نگرانی را به آنها منتقل می‌کند.

این مسائل در حالی مطرح می‌شود که شیائومی توانسته خود را به جایگاه سومین تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان برساند و در تلاش است آپدیت اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری MIUI 13 را برای گوشی‌های بیشتری منتشر کند.

منبع :SCMPمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.