تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر : 55242

رئیس مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی: برخی نهادها نه‌ تنها کمکی نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ می‌گذارند

رئیس مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی: برخی نهادها نه‌ تنها کمکی نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ می‌گذارند

کافه دانش: مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده کار خود را با افزودن بخش های فرهنگی و اقتصادی توسعه می‌دهد. محمد امین بختیاری، رئیس این مجتمع گفت: موسس این مجتمع پدر مرحوم ام بوده و پس از فوت ایشان بنده آن را در دست گرفته …

کافه دانش: مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده کار خود را با افزودن بخش های فرهنگی و اقتصادی توسعه می‌دهد.

محمد امین بختیاری، رئیس این مجتمع گفت: موسس این مجتمع پدر مرحوم ام بوده و پس از فوت ایشان بنده آن را در دست گرفته ام و به لطف خدا بخش های اشتغال ، فرهنگی و اقتصادی را با هدف کمک به مستمندان به آن اضافه کردم.

وی در رابطه با بخش درمان این مجتمع افزود: بخش درمانی ما شامل واحدهای مختلف ازجمله پزشکی ، دندانپزشکی ، زنان و زایمان، اطفال ، داخلی، گوش حلق و بینی، فیزیوتراپی ، روانشناسی و … است.

بختیاری با اشاره به حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از این مجتمع خیریه تصریح کرد: با وجود اینکه کار ما خیریه و مردمی و عام المنفعه است اما انتظاری از دولت نداریم با این وجود برخی نهادها نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ ما می‌گذارند.

رئیس مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی، با بیان اینکه واژه خیریه امروزه بعضا ما را با چالش مواجه کرده اظهار کرد: بدلیل برخی سوء برداشت‌ها از واژه موقوفات درمانی یا خیریه، مراکزی مانند ما دچار مشکل شده و حتی ماندگاریشان در معرض تهدید است.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌های سیاستی بیان کرد: نا آشنایی سیاستگذاران با فرآیند اداره مراکز خیریه موجب بروز این ناهماهنگی شده است.

بختیاری نحوه تعرفه گذاری را از دیگر مشکلات این مراکز خواند گفت: اختلاف در تعرفه‌گذاری مراکز خیریه با بیمارستان‌های خصوصی، ماندگاری ما را در معرض خطر قرار داده و قطعا به نظام سلامت کشور نیز آسیب می زند.

رئیس مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی، با بیان اینکه در سال جاری چند مجموع درمانی خیریه بدلیل مشکلات مالی تعطیل شده اند، گفت: تعرفه های مراکز درمانی موقوفه و خصوصی حدود  ۵۰ درصد با هم اختلاف دارند بر همین اساس نیروهای درمانی متخصص در شرایط مساوی به سمت مراکز خیریه نیامده و جذب سایر مراکز می شوند.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ قرار بود تعرفه مراکز درمانی موقوفه و خیریه ۲۰ درصد پایین‌تر از خصوصی‌ها محاسبه می‌شود اما این رقم به مرور کاهش پیدا کرد و الان در برخی مراکز تا ۷۰ درصد پایین‌تر است.

بختیاری تاکید کرد: با این شرایط مراکز درمانی خیریه و عام المنفعه نمی توانند سرپا بمانند و اغلب کارکنانشان اعم دکتر، پرستار، کارمند و … جذب سایر مراکز می شوند و عملا این مراکز دست تنها راه بجایی نمی برند.

گفتنی است قسمت مددکاری این مجتمع برای درمان خدمت رسانی ….. به مستمندان خدمات ارائه میدهد. در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ خانوار تحت پوشش مجتمع خیریه ما هستند که نه تنها تمام امور درمانی شان رایگان انجام می شود بلکه با اهدای سبد کالا و کارت هدیه از آنها حمایت می شود.

مجتمع خیریه درمانی تخصصی و عمومی شهرستانی  در میدان سپاه – خیابان برادران شهید باباخانلو کوچه شهید شایگان – تلفن : ۷۷۵۶۲۵۲۲ واقع شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.