تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر : 7057

رئیس صدا و سیما از پروژه "سلمان" بازدید کرد/ نقش سریال جدید میرباقری در گام دوم انقلاب

رئیس صدا و سیما از پروژه "سلمان" بازدید کرد/ نقش سریال جدید میرباقری در گام دوم انقلاب

رئیس صدا و سیما از پروژه “سلمان” بازدید کرد/ نقش سریال جدید میرباقری در گام دوم انقلاب تصویربرداری بزرگترین مجموعه تلویزیون در جزیره قشم ادامه دارد؛ رئیس صداوسیما از مراحل تولید این سریال بازدید کرد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما در حالی بر سر فیلمبرداری سریال “سلمان فارسی” حاضر شد که چند صباحی است فیلمبرداری بزرگترین مجموعه نمایشی کشور در شهداد کرمان آغاز شده است و حالا گروه به لوکیشنی در جزیره قشم آمده‌اند. سریالی که با سفر “سلمان” در دوران جوانی شروع کرد و حالا بعد از بیابان‌های شهداد کرمان به قشم رسیده است. پروژه‌ای که بزرگترین سریال فعلی تلویزیون به شمار می‌رود و از ۲۰ هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و البته کارگردان “سلمان فارسی” به سراغ بازیگران خارجی هم رفته است.
این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. قرار است بعد از پایان فیلمبرداری در لوکیشن قشم، داود میرباقری و عواملش به ترکیه ب..

رئیس صدا و سیما از پروژه "سلمان" بازدید کرد/ نقش سریال جدید میرباقری در گام دوم انقلاب

تصویربرداری بزرگترین مجموعه تلویزیون در جزیره قشم ادامه دارد؛ رئیس صداوسیما از مراحل تولید این سریال بازدید کرد.

رئیس صدا و سیما از پروژه "سلمان" بازدید کرد/ نقش سریال جدید میرباقری در گام دوم انقلاب – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما در حالی بر سر فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" حاضر شد که چند صباحی است فیلمبرداری بزرگترین مجموعه نمایشی کشور در شهداد کرمان آغاز شده است و حالا گروه به لوکیشنی در جزیره قشم آمده‌اند. سریالی که با سفر "سلمان" در دوران جوانی شروع کرد و حالا بعد از بیابان‌های شهداد کرمان به قشم رسیده است. پروژه‌ای که بزرگترین سریال فعلی تلویزیون به شمار می‌رود و از ۲۰ هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و البته کارگردان "سلمان فارسی" به سراغ بازیگران خارجی هم رفته است.

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. قرار است بعد از پایان فیلمبرداری در لوکیشن قشم، داود میرباقری و عواملش به ترکیه بروند؛ این اتفاق در سال ۱۳۹۹ می‌افتد؛ زیرا تصویربرداری سریال "سلمان" تا پایان اسفندماه در ایران ادامه دارد.

مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی در سه دوره ایران، بیزانس و بخش مربوط به اسلام تولید خواهد شد و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است و در ۴۰ قسمت روی آنتن خواهد رفت.

مجموعه تلویزیونی ۴۰ قسمتی (البته شاید به‌واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند) همچون کارهای گذشته داود میرباقری پیچیده و دشوار است. "سلمان فارسی" از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. با بازیگران خارجی و داخلی که به ۱۵ هزار نفر می‌رسد مذاکره و با تعداد کثیری از آنها هم قرارداد بسته شده است. سریال "سلمان فارسی" که جزو کارهای الف‌ویژه تلویزیون به‌شمار می‌رود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید.

مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در ۳۰کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفه‌بن ایمان قرار دارند، سلمان فارسی(ع) در تاریخ هشتم صفر سال ۳۶ هجری قمری درگذشت.

رئیس صداوسیما امروز در بازدید از مراحل تصویربرداری سریال سلمان فارسی در جزیره قشم، شخصیت این صحابه پیامبر را در تأثیرگذاری در ایجاد تمدن جدید اسلامی مؤثر توصیف کرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، نشان دادن شخصیت سلمان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به حرکت سریع ملت ایران در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی کمک خواهد کرد.

این خبر در حال تکمیل است…

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.